Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - sid

Strony: [1]
1
O grach i programach / Allegro i Stratagus
« dnia: 01 Kwiecień 2007, 13:34:09 »
Do napisania tego tematu zainspirował mnie topic o grze Soldat. Osobiście nie gram w gry, ale od niedawna muszę się uczyć tworzenia gier. Nie powiem, programowanie gier komputerowych to bardzo ciekawa rzecz, tylko mnie po tem mdli jak mam pykać we własny produkt. Niemniej, pomyślałem, że coś Wam podsunę ==

Stratagus - to darmowy, multi-systemowy silnik gier RTS. Wspiera gry prowadzone przez internet i LAN a także gry z komputerowym przeciwnikiem. Silnik jest bardzo konfigurowalny, umożliwia tworzenie niezwykle przyszłościowych (rozwojowych) projektów. Na engine Stratagus powstało wiele gier, dwie stały się prawdziwymi hitami. Screen-shoty z tych dwóch gier są tu: http://www.stratagus.org/screenshots.shtml
Oficjalna strona Stratagusa to: http://www.stratagus.org/ Znajdziecie tam linki do tworzonych w nim gier.

Allegro - darmowa biblioteka do tworzenia gier. Szczególnie wśród programistów C++. A. jest wielkim fenomenem. Scena jest naprawdę wielka, bo i allegro jest bardzo profesjonalnym narzędziem. Wielu programistów prezentuje dzieła wykonane w allegro na swoich stronach internetowych. Poza tym istnieje portal zrzeszający coderów korzystających z tej biblioteki: http://www.allegro.cc/ . Tam także znajdziecie wiele gier.

Poszukajcie, może cos wam sie spodoba, podobno niektóre z tych gier są bardzo dobre.

BTW: drobne ogłoszenie - jeżeli jest ktoś, kto  ma ochotę pobawić się w tworzenie gier na licencji open-source - zarówno na Stratagus jak i za pomocą Allegro to zapraszam na PW. Mile widziana, przynajmniej podstawowa, umiejętność posługiwania się jakimś językiem programowania, acz przyda się także grafik, muzyk i pisarz.

Pozdrawiam.

2
Twórczość własna / [Płyta] Open Music
« dnia: 30 Marzec 2007, 17:17:08 »
Ponieważ w regulaminie znalazłem punkt:

Zamieszczać tu można jedynie swoją twórczość. Wyjątkiem są sytuacje, w których autor wyrazi zgodę na zamieszczenie swojej pracy przez inną osobę.

Postanowiłem opisać twórczość nie moją, acz taką na której rozpowszechnianie wszyscy dostaliśmy zezwolenie. Słowo wstępu traktować będzie o inicjatywie Open Source, która stanowi podstawę prawna dzieła.

Najprościej rzecz ujmując Open Source to ruch lub ideologia jednocząca ludzi o poglądach socjalistycznych, w dobrym tego słowa znaczeniu. Stworzyli oni organizację społeczną, która zajmuje się ochroną praw autorskich, rozpowszechnianiem twórczości oraz zachęcaniem ludzi do tworzenia.

Open Source Inicjative (dalej posłużę się skrótem - OSI) - stworzyło serię licencji, stanowiących przeznaczonych do dowolnego użytku, akty prawne, zmieniające interpretację przepisów ustawy o prawie autorskim. Jednocześnie stworzyło system gromadzenia danych o twórcach i ich dziełach. Po co to wszystko?

Wspomniana ustawa była interpretowana wg. filozofii Copyleft - all rights reversed (ang. lewo autorskie - wszystkie prawa odwrócone). Jak wygląda to w praktyce i czemu to służy? Musze opisać to na przykładzie:

Artysta tworząc dowolne dzieło znajduje się w przykrej sytuacji vide: jeżeli skomponujesz kiedyś utwór, to głupotą jest odtwarzanie go w internecie, bo od razu masa dzieciaków to ściągnie i będzie dalej rozpowszechniać jako swoje, czasami nawet jakiś wydawca fonograficzny wyda to pod własnym szyldem i zarobi na Twojej pracy. A Tobie przecież nawet nie zależy na pieniądzach, po prostu chcesz pokazać coś swojego. A powierzenie ochrony praw autorskich firmom takim jak ZAiKS to kupa roboty (i pieniędzy).

Dlatego zamiast chować dzieło i zamiast płacić za ochronę można zupełnie za darmo posłużyć się licencją Open Source. Artysta idzie na ustępstwa - zrzeka się komercyjnego wykorzystania dzieła, udostępnia je wszystkim (każdy może dowolnie odtwarzać, grać, śpiewać utwór) w zamian za to OSI daje artyście narzędzie do ochrony swoich praw, bezwzględny dowód na to, że dzieło zostało stworzone przez niego.

Najczęściej z licencji dostarczanych przez OSI korzystają programiści - do ochrony praw do swoich dzieł (np przeglądarka internetowa FireFox - każdy może ściągnąć jej kod źródłowy i bez problemu wykonać podróbę, ale nic się na tym nie ugra, ponieważ FF jest chroniony właśnie przez OSI a udostępnianie kodu powoduje, że każdy może FF na własną rękę rozwijać).

Tyle jeżeli chodzi o wprowadzenie do tematu. Chciałbym Was zachęcić do zapoznania się ze sceną muzyczną opartą na Open Source. Proponuję najbardziej znaną płytę, którą można pobrać za darmo, za darmo publicznie odtwarzać, niektóre piosenki można przerabiać, remiksować, grać własne wersje. Oto:

Open Music (LinuxTag 2001) - składanka.

W 2001 roku dogadało się kilku europejskich, undergroundowych artystów. Każdy zespół wybrał ich zdaniem ciekawe, swoje nagrania, następnie wszyscy je udostępnili na (różnych) licencjach Open Source. Następnie aby wypromować je, nagrali wszystkie razem na płytę i weszli w porozumienie z europejskimi programistami systemu operacyjnego Linux Knoppix.
[img]http://openmusic.linuxtag.org/openmusic.gif\" border=\"0\" alt=\"IPB Image\" /]
Płyta zawiera trzynaście utworów, oraz bonusową ścieżkę. Singlem promującym składankę stała się piosenka: Open Source, zespołu Magic Mushrooms (pierwszy utwór na płycie). Singiel rozprowadzano w ten sposób, że nagranie znajdowało się na każdej płycie z systemem Linux Knoppix.

Wszystkie kawałki możecie pobrać z witryny: http://openmusic.linuxtag.org/
Są one zapisane w formacie plików .ogg, który od strony użytkownika jest bardzo podobny do .mp3. Można to odtworzyć np w Winampie i Windows Media Player, na Linuxie, każdy odtwarzacz da radę.

Zapraszam do pobierania i słuchania.

Jest to tylko jedna, najbardziej znana płyta, acz nie jedyna - są ich tysiące, dziesiątki tysięcy. Może ktoś z Was stworzy coś, co będzie udostępnione w ramach którejś z odmian licencji Open Source?

Mam nadzieję, że kogoś to zainteresuje.
Pozdrawiam.

Strony: [1]
SMF 2.0.15 | SMF © 2011, Simple Machines
Enotify by CreateAForum.com

DarkBreak by DzinerStudio
Copyright 2005-2014 Tawerna Gothic - Oficjalny Polski serwis o grach z serii Gothic. Wszelkie prawa zastrzeżone.