Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - Lucjusz Vangraf

Strony: [1]
1
Agora / III sejmik 01.1.34
« dnia: 01 Wrzesień 2019, 11:25:44 »

Przygotowania do kolejnego sejmiku ziemskiego zbliżały się do końca. Już usuwano z sali ostatnie ostre przedmioty i inne niebezpieczne elementy, które mogły przerodzić się w broń, gdyby dyskusje przybrały gorący obrót. Doglądał tego Lucjusz, jak zawsze na straży, zamartwiając się w głębi ducha czy Kanclerz i przede wszystkim król, zdążą zjawić się przed rozpoczęciem sejmiku. Sala była gotowa. Wypełniona była wygodnymi krzesłami przytwierdzonymi do podłogi, na których mieli zasiadać przedstawiciele szlachty. Wszystkie były równe, symbolizując równość szlachty Ustawione były one w koncentrycznych półkręgach wokół mównicy. Wyjątkiem był tron, który stał po przeciwnej stronie i był bardziej okazały. Symbol pozycji króla. Obecnie był pusty, czekał na przybycie Dragosaniego. Lucjusz westchnął.



* Sejmiki ziemskie są zebraniami szlachty królestwa Valfden. Zwoływane są każdego pierwszego dnia veris i trwają równo 4 tygodnie, kończąc się z końcem veris.

* Obrady odbywają się w specjalnej sali w Agorze

* Obradami sejmików przewodzi Kanclerz Koronny. To on zwołuje głosowania, ustala porządek obrad, wyciąga konsekwencje nieodpowiedniego zachowania etc.

* Kanclerz Koronny działa na zasadzie precedensu - jeżeli jakieś wydarzenie nie zostało nigdzie zapisane, a szlachta ustali, że tak należy postąpić (np. w przypadku banicji szlachcica, czy przejęcia ziemi), precedens stanie się obowiązującym prawem, na które będzie można się powoływać w przyszłości.

* W obradach sejmików uczestniczyć może każdy jeden szlachcic królestwa Valfden, który tytuł otrzymał bezpośrednio od króla lub w rodzinie szlacheckiej się urodził. Nie musi on posiadać na własność żadnej ziemi czy lokacji, która dostarcza mu stały dochód.

* Żaden szlachcic nie może wysłać na obrady nikogo w swoim zastępstwie, musi pojawić się na nich osobiście. Uczestnictwo w obradach nie wyklucza osób będących na wyprawach, w domach czy na arenie.

* Na obrady sejmików ziemskich nie można wnieść broni i nie można używać na nich żadnej magii (sala, na której odbywają się obrady, wyłożona jest czerwoną rudą, a wszelka broń odebrana jest szlachcicom przed wejściem).

* Król Valfden uczestniczy w obradach sejmików, mając prawo głosu we wszystkich interesujących go sprawach i rozstrzygając wszelkie sprawy sporne.

* Sejmiki ziemskie służą ustaleniu wszelkich spraw feudalnych i własnościowych, które dotyczą szlachty królestwa Valfden. To w tamtym miejscu, w obecności świadków, można oddać komuś ziemię, przyjąć hołd lenny od innej szlachcica, sporządzić feudalny testament, ubiegać się o awans w arystokratycznej drabinie feudalnej, czy korzystać z zasady Jałowego Terenu.

* Głos nieobecnych nie będzie uwzględniany.

2
Sektor magazynowy / Strefa magazynowa (kupiec: magazyn)
« dnia: 29 Lipiec 2019, 17:18:23 »



Sektor magazynowy w dokach zawsze był kluczowym elementem logistyki w mieście. To tam właśnie kapitanowie okrętów mogli rozładować swój ładunek na suchy ląd i przechować go w bezpiecznym miejscu, chowając w swoim magazynie, gdzie nikt nie będzie niepokoił ładunku.

Wiele z magazynów pozostaje bezimienna, nieposiadające również żadnego właściciela. Opustoszałe budynki w głębi dzielnicy dumnie strzegą swoich wnętrz. Ty również możesz zostać właścicielem takiego magazynu, przedzierając się przez tłum, ulokowany w ciasnej ulicy, znajdujesz odpowiedni magazyn, który sprosta twoim oczekiwaniom. Właściciel, opierający się plecami o ścianę, odzywa się w twoją stronę.
- Co? Podoba się? Mi już nie jest potrzebny, za 500 grzywien jestem w stanie ci oddać ten magazyn.

Magazyn - 500 grzywien

Wymagania:
- Chcąc zakupić magazyn zobowiązany jesteś zapisać się w tym temacie.
- Po zakupie magazynu jesteś zobowiązany stworzyć temat o tytule "Magazyn [Imię Postaci].
- Chcąc przechować w magazynie ładunek zobowiązany jesteś napisać o tym w swoim magazynie, jednocześnie wklejając link do wyprawy, na której ładunek został zdobyty.
- W czasie zakupu nie możesz znajdować się na zadaniach czy wyprawach. Dopuszczalne jest natomiast przebywanie w domach, zakładach czy sklepach innych graczy oraz w instytucjach takich jak np. Ratusz miasta czy Skarbiec.

3
Dracoński teleport / Propozycje ekwipunku dla Izby Lordów
« dnia: 11 Styczeń 2016, 16:19:37 »
Każdy gracz może dowolnie rozwijać system RPG Marant swoimi projektami, dopóki nie ingerują one w mechanikę i uniwersum gry. Projekty nowych potworów, lokacji, NPC od wypraw itp. można dodawać samodzielnie bez konieczności akceptowania wpisu na wiki przez kogokolwiek. Należy jednak pamiętać, że w przypadku wprowadzenia błędnego wpisu zostanie on wykluczony z zasad gry przez Radnych Królewskich do momentu jego poprawy przez autora.

Gotowe projekty nowych przedmiotów takich jak bronie i odzienia przygotowane na wiki i forum dyskusyjnym w odpowiednim kodowaniu i wymaganym zapisie należy publikować Izbie Lordów w tym temacie. Po przedłożeniu projektu Lordowie Elekci mają do 10 dni na wprowadzenie lub odrzucenie nowego przedmiotu do gry na podstawie wymogów opisanych w konstytucji. Lordowie Elekci na bieżąco opublikują stan swojej pracy, dlatego zgłoszenie kolejnego projektu może nastąpić dopiero w momencie, gdy poprzedni przedłożony Izbie Lordów projekt zostanie uchwalony.

4
Efehidon / Farma [praca]
« dnia: 30 Czerwiec 2015, 10:17:17 »




Szwendając się za murami Efehidonu wreszcie natknąłeś się na sporych rozmiarów farmę. Po środku domek pod którym stoi zmęczony chłop z widłami, wokół szerokie pola. Kurnik z którego dobiega donośne gdakanie oraz obora skąd słychać odgłosy wszelakich zwierząt gospodarstwa domowego. Krowy muczą, świnie chrumkają, ogółem wiejski obraz. Gdy chłop cię zauważył z nadzieją w oczach zaprosił cię gestem. Gdy tylko podszedłeś bliżej mężczyzna zaczął mówić. -  Witom! Widze że nudzita sie. Pomożeta mi? Tyle tu roboty że już rady nie daje. Możeta świnie nakarmić czy w polu porobić, wszyndzie sie wasze rynce przydadzom. Płace grzywnami. Od 20 grzywien sie zaczyno stawka i rośnie. Jeśli przerobita 6 godzin i nie padnieta byndzie i 40 grzywien ekstra. Mozeta też sobie co nie co wzionć jadła ale nie dużo. To co pomożeta?

Zarobki:
1 godzina - 20 grzywien
2 godzina - 20 grzywien
3 godzina - 30 grzywien
4 godzina - 30 grzywien
5 godzina - 40 grzywien
6 godzina - 40 grzywien
                + 40 grzywien *premii za przepracowanie 6 godzin w jednym dniu

*premia: Oprócz pieniędzy po przepracowaniu 6 godzin możesz zabrać do 5 sztuk/kg pożywienia, typ pożywienia jaki chcemy zabrać należy zgłosić po pracy zarządcy.
Można wybrać tylko jedna z poniższych kategorii i należy kierować się poniższymi wytycznymi.

Płyny - do 5 litrów
Jaja - do 5 sztuk
Wypieki - do 5 sztuk
Warzywa - do 5 kilogramów
Owoce - do 5 kilogramów
Mięso - do 5 kilogramów

Wymagania:
- Na farmie możesz pracować w poniedziałki, środy i piątki tylko i wyłącznie do 6 godzin. Co godzinę (z dopuszczalną odchyłką 10 minut) musisz napisać jak pracujesz, inaczej dostaniesz wypłatę za 1 przepracowaną godzinę. Post powinien zawierać co najmniej 3 pełne linijki opisu własnej pracy.
- Chcąc się zatrudnić na dany dzień jesteś zobowiązany do napisania w tym temacie.
- W czasie pracy nie możesz znajdować się na zadaniach czy wyprawach. Również nie możesz przebywać w domach, zakładach czy sklepach innych graczy oraz w instytucjach takich jak np. Ratusz czy Skarbiec.

5
Agora / Wybory do Rady Królewskiej [głosowanie]
« dnia: 17 Kwiecień 2015, 22:30:49 »
Król Isentor I Aquila zdecydował oddać ludowi Valfden decydujący głos w kwestii obsadzenia Rady. Obywatel ma prawo do oddania 5 głosów na poszczególnych kandydatów, na stanowiska w Radzie Królewskiej. Wybory trwają przez 48h.

(wybierz jednego kandydata z poszczególnych kategorii, można również wysłać kartę z głosem poprzez prywatną wiadomość do mistrza gry)


Stanowisko Kanclerza Koronnego
  • Mohamed
  • Devristus Morii
  • Elrond Ñoldor




Stanowisko Hetmana Koronnego - Dragosani
  • TAK
  • NIE




Stanowisko Podskarbiego Koronnego
  • Melkior Tacticus
  • Creed




Stanowisko Marszałka Koronnego
  • Mohamed
  • Devristus Morii
  • Lucas Paladin




Stanowisko Archonta - Archont II Progan
  • TAK
  • NIE



Tutaj znajdziesz zgłoszenia kandydatów i ich listy motywacyjne.

6
Agora / Modernizacja Rady Królewskiej
« dnia: 15 Kwiecień 2015, 20:06:36 »
Król Isentor I ogłasza modernizacje Rady Królewskiej na Valfden. Funkcje i obowiązki poszczególnych radnych rozpisane są w tym wpisie w zasadach gry.

Na dane stanowisko może kandydować każdy aktywny gracz, który nie pełni funkcji Mistrza Gry oraz nie przynależy do Izby Lordów. Zachęcamy obecnych radnych do ponownego nadesłania zgłoszeń.

Przewidujemy wynagrodzenie pieniężne oraz tytuły szlacheckie za sumienne wykonywanie obowiązków radnych.

Osoby zainteresowane uprasza się o przesyłanie zgłoszeń w tym temacie lub jeśli chcą zachować prywatność do mnie na PW. W zgłoszeniu należy napisać na jakie stanowisko gracz kandyduje i dlaczego powinien otrzymać tytuł radnego.

Zgłoszenia potrwają do momentu wybrania wszystkich radnych, o postępach rekrutacji powiadamiać będę w tym temacie edytując pierwszy post.




Stanowisko Kanclerza Koronnego nie zostało przyznane.
Stanowisko Hetmana Koronnego nie zostało przyznane.
Stanowisko Podskarbiego Koronnego nie zostało przyznane.
Stanowisko Marszałka Koronnego nie zostało przyznane.
Stanowisko Archonta zostało nie przyznane.

Strony: [1]
SMF 2.0.15 | SMF © 2017, Simple Machines
Enotify by CreateAForum.com

DarkBreak by DzinerStudio
Copyright 2005-2014 Tawerna Gothic - Oficjalny Polski serwis o grach z serii Gothic. Wszelkie prawa zastrzezone.