Autor Wątek: Echa Przeszłości I - Duch [Wątek fabularny]  (Przeczytany 3271 razy)

Description:

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Hagmar

  • Obywatel
  • ***
  • Wiadomości: 15659
  • Reputacja: 16508
    • Karta postaci

Odp: Echa Przeszłości I - Duch
« Odpowiedź #40 dnia: 30 Październik 2014, 21:31:24 »
- Vulturiusie. - dracon pochylił głowę w geście powitania - Jak widzisz zmieniłem się. Jak zdrowie?

Offline Gunses

  • Arystokrata
  • ***
  • Wiadomości: 15010
  • Reputacja: 14198
  • Płeć: Mężczyzna
  • jak z debilem.
    • Karta postaci

Odp: Echa Przeszłości I - Duch
« Odpowiedź #41 dnia: 03 Listopad 2014, 22:13:09 »
- Ciało nowe, lecz duch ten sam. Tak długo przy zdrowiu jak długo na świecie jedna kropla wody ma swe jestestwo.

- Chodźmy Aragornie. Aerandir leży w Sali Hibernacji. Pozwól - powiedział i poszli. Skierowali się w korytarz utworzony z rzędów 23 i 24. Przeszli kilkaset metrów mijając studiujących księgi uczonych. Podeszli do ściany, uruchomili mechanizm. Kamienna ściana zatrzęsła się, przesunęła i ukazała korytarz. Weszli do środka, kamienne drzwi zamknęły się za nimi. Korytarz był oświetlony pochodniami, było tu ciepło, a powietrze było bardzo suche. Przeszli pustym korytarzem aż do kolejnej ściany. Znów uruchomili mechanizm, odsunięty fragment ukazał im salę hibernacji. Sala była okręgiem, dookoła której promieniście ustawione były kamienne sarkofagi. Było ich wiele, część kryła w sobie swoich lokatorów. Po przeciwnej stronie od wejścia stało biurko, obok niego siedziała Yasmin. Wampirza medyczka.


- Witaj, mój panie - powiedziała wstając i skinęła głową
- Witaj, Yasmin. Przybyliśmy obudzić Aerandira.
- Tak jest. Sarkofag N025 - powiedziała i podała mu księgę.
- Dziękuję... - powiedział i skierował się z Aragornem pod odpowiednie numer. Stanęli przed kamiennym grobowcem. Gunses podał księgę draconowi
- Zapoznaj się z tym. Strona 34.

Cytuj
Formuła i rytuał odhibernowania
Prawa ustanowione podczas III Zjazdu Synów Nocy
03 Veris roku 339
Pracę naukową „Rytuały i formuły zaśnięcia i wybudzenia co do hibernacji” napisała Virginia Fox


„Prawidłowość hibernacji leży bowiem w samym Wampirze poddającym się hibernacji jak i w Wampirze prowadzącym” – Virginia Fox


Ustawa prawna
Punkt 272 artykuły 272a, 272b, 272c, 272d i 272e.


§272a – „Każdy Wampir zahibernowany na okres mniejszy niż dwa lata zostanie wybudzony z Kamiennego Snu w czasie pośredniego zagrożenia.”
§272b – „Każdy Wampir zahibernowany na okres większy niż dwa lata zostanie wybudzony z Kamiennego Snu w czasie bezpośredniego zagrożenia.”
§272c – „Każdy Wampir zahibernowany bez względu na okres może zostać wybudzony na rozkaz jednego z najwyższych urzędów państwowych.”
§272d – „Wampir, który poddaje sam siebie hibernacji bez Wampira prowadzącego na okres powyżej dwóch lat, ma obowiązek złożenia w Najwyższym Urzędzie informacji o swej planowanej hibernacji oraz o miejscu spoczynku.”
§272e – „Wampir, który poddaje sam siebie hibernacji bez Wampira prowadzącego na okres powyżej dwóch lat zostanie wybudzony z Kamiennego Snu w czasie bezpośredniego zagrożenia.”


    Wybudzenie Wampira z Kamiennego Snu zwie się potocznie odhibernowaniem. Odhibernowanie może odbyć się w dwojaki sposób. Pierwszy sposób opiera się na mocy Wampira zahibernowanego. W przypadku, kiedy hibernacja ma trwać mniej niż dwa lata Wampir sam może się wybudzić. Używa wtedy reszek swej krwi, aby umysł powrócił z nicości do normalnego funkcjonowania. Natomiast inny sposób jest to wybudzenie Wampira przez innego Nieśmiertelnego. Ten sposób jest stosowany zawsze w przypadku gdy hibernacja trwa dłużej niż dwa lata oraz w niektórych przypadkach trwania ÂŚnięcia krótszego niż dwa lata. Zaleca się, aby wybudzenie z każdego stanu hibernacji przeprowadzał doświadczony i dojrzały Wampir. W przypadku bezpośredniego zagrożenia zahibernowanego Wampira, przebudzenia może dokonać młodszy Wampir, musi jednak zachować ostrożność.
     Przy każdym rodzaju odhibernowania potrzebna jest krew. Wampir będąc w letargu straci część swojej krwi lub cała jego krew zasycha. Do funkcjonowania potrzeba więc kilku litrów (od 5-8 litrów). Krew najczęściej dostarcza się do ciała Wampira specjalnymi urządzeniami, w przypadkach krytycznych można podać Wampirowi krew do ust, aż do w pełni odzyskania sił lub zanurzyć do w krwi. Ważne jest aby podając krew wypowiedzieć znaczące słowa: „Wstań!” „Obudź się!” „Ożyj!”. Taka forma odhibernowania jest niebezpieczna. Wampir zostaje nagłym rozkazem przywrócony rzeczywistości, a to może nieść ze sobą konsekwencje. Zaleca się kilka zdań. Podanie imienia oraz powolne wybudzanie. Najlepiej jednak kiedy wybudza doświadczony i dojrzały Wampir, znający formułę i rytuał.
     Wybudzony Wampir jest w pełni sił po podaniu mu odpowiedniej ilości krwi. Wiek Wampira po wybudzeniu jest taki, w jakim Wampir został zahibernowany.



-33-


Rytuał:

     Kiedy nadejdzie czas wybudzenia z Kamiennego Snu, zahibernowanemu Wampirowi podaje się krew Wampira który go wybudza. Krwi musi być około jednego pełnego kielicha. Płyn podać trzeba do ust Wampira względnie wlać w serce. Zaraz po tym, wypowiadając odpowiednią formułę należy podać Wampirowi kolejne partie krwi. Może być to krew ras wyższych lub niższych. Nie zaleca się podawania krwi zwierząt wybudzanemu Wampirowi. Można użyć do tego kielicha – podając Wampirowi krew doustnie, lub użyć mechanizmu – który podaje krew zarówno doustnie jak i do serca oraz głównych tętnic. Rytuał procesów odhibernowania jest znacznie uboższy niż rytuał wprowadzający w hibernację lecz jest równie ważny. Bowiem Wampir podający krew przekazuje wraz z nią informacje o świecie w jakim żyje, dzięki czemu zahibernowany Wampir dowiaduje się o realiach świta. Jeśli Wampir podający krew ma chaos w głowie lub jest pod wpływem środków odurzających lub silnych emocji, może odbić się to na zahibernowanym. Bowiem zahobernowany zostanie do swych żył mentalność Wampira, który wybudza, a tym samym jego niepokój. Może to doprowadzić do nieprawidłowego wybudzenia, a co za tym idzie zaburzeniu ruchów współczulnych, częściowego zaniku pamięci etc., etc. Zaleca się przed wybudzeniem uspokojenie umysłu, wyciszenie emocji i uczuć. Zapewni to pomyślne odhibernowanie Wampira.

Formuła:

Należy zaznaczyć, że formułę należy wypowiadać dostojnie i głośno.


- Ja (podaje się imię i nazwisko Wampira dokonującego odhibernowania), (podaje się stanowisko na którym się znajduje Wampir dokonujący odhibernowania), powołują Ciebie (podaje się imię i nazwisko zahibernowanego Wampira), synu/córko zrodzony/stworzony z/przez (podaje się imiona rodziców poczynając od matki / podaje się imię i nazwisko Wampira który dokonał przeistoczenia) abyś wyrwał swe ciało z letargu. Wzywam byś powrócił do świata, do swej Rasy! Ja to zrywam okowy twego Kamiennego Snu. Duszo (podaje się imię zahibernowanego Wampira), tyś była z tym ciałem połączona więzłem nierozerwalnym, przywróć umysł z zaświatów do ciała! Krwi z mej krwi, oto wzywam cię, abyś uderzyła swą mocą w żyły i ciało (podaje się imię Wampira). Twe ciało, o Dziecię Nocy, wzywam do życia. Niech powstanie z Kamiennego Snu zrywając kajdany letargu. Oto wracasz do świata, na chwałę swej Rasy! Witaj (podaje się imię i nazwisko Wampira)

Wybudzony Wampir może być na początku osłabiony, jednak dostarczenie odpowiedniej ilości krwi zniweluje wszystkie dolegliwości.

Jeśli nie jest nam znane imię i nazwisko Wampira oraz jego personalia jego rodziców/Wampira który dokonał przemiany nazywamy Wampira "Nieśmiertelnym" zaś rodzinę/Wampira który dokonał przemiany "Rodem Wampirzym".




-34-
« Ostatnia zmiana: 03 Listopad 2014, 22:15:10 wysłana przez Gunses »

Forum Tawerny Gothic

Odp: Echa Przeszłości I - Duch
« Odpowiedź #41 dnia: 03 Listopad 2014, 22:13:09 »

Offline Hagmar

  • Obywatel
  • ***
  • Wiadomości: 15659
  • Reputacja: 16508
    • Karta postaci

Odp: Echa Przeszłości I - Duch
« Odpowiedź #42 dnia: 04 Listopad 2014, 16:14:21 »
- Znam to Gunsesie, czyńcie honory więc. Areandir spał zbyt długo.

Offline Gunses

  • Arystokrata
  • ***
  • Wiadomości: 15010
  • Reputacja: 14198
  • Płeć: Mężczyzna
  • jak z debilem.
    • Karta postaci

Odp: Echa Przeszłości I - Duch
« Odpowiedź #43 dnia: 04 Listopad 2014, 18:35:55 »
Gunses podszedł do sarkofagu. Było w nim wycięcie, szczelina w którą lało się krew. Wampir naciął sobie żyły sztyletem, skierował strumień krwi w szczelinę. Ta zniknęła w płycie grobowca, rurkami spłynęła i zaczęła ściekać na usta wampira. Cadacus wypowiedział
- Ja Gunses Cadacus, ostatni władca wampirów na Valfden, powołują Ciebie Aerandirze, synu stworzony przez Belę abyś wyrwał swe ciało z letargu. Wzywam byś powrócił do świata, do swej Rasy! Ja to zrywam okowy twego Kamiennego Snu. Duszo Aerandira, tyś była z tym ciałem połączona więzem nierozerwalnym, przywróć umysł z zaświatów do ciała! Krwi z mej krwi, oto wzywam cię, abyś uderzyła swą mocą w żyły i ciało Aerandira. Twe ciało, o Dziecię Nocy, wzywam do życia. Niech powstanie z Kamiennego Snu zrywając kajdany letargu. Oto wracasz do świata, na chwałę swej Rasy! Witaj Aerandirze.
Gunses odsunął się i uruchomił mechanizm. Z podłogi i sufitu opuściły się długie ramiona maszyn, specjalne wąskie rurki zakończone igłami wsunęły się w szczeliny sarkofagu niczym przebijając go dziesiątkami sztyletów. Podłoga się zatrzęsła a w rurkach pojawiła się krewa podawana bezpośrednio do ciała wampira. Jednocześnie w samym sarkofagu coś zaskrobało, zawierciło się, a potem do uszu dobiegł nas westchnienie i miarowy oddech. Mechanizm uniósł się, a płyta grobowca odsunęła się na bok.

Offline Hagmar

  • Obywatel
  • ***
  • Wiadomości: 15659
  • Reputacja: 16508
    • Karta postaci

Odp: Echa Przeszłości I - Duch
« Odpowiedź #44 dnia: 04 Listopad 2014, 19:54:28 »
Aragorn czekał, krew Cadacusa powinna sprawić że Areandir obudzi się z wiedzą o ostatnich niemal 20 latach. A przynajmniej wedle wiedzy Dracona. Oczywiście będzie też potrzebował krwi Aragorna by ten nie musiał mu opowiadać tego co wie. Czekali chwilę, pierwsze pokazały się ręce oparte o brzegi sarkofagu, chwilę potem wampir usiadł. Dochodząc do siebie.
- Gunsesie, witaj. Aragorn... zmieniłeś się, i jak rozumiem masz ważny powód by mnie budzić.
- Idzie wojna, nie pozwole ci przespać kolejnej. Tak czy inaczej, potrzebuje twojej wiedzy o wydarzeniach z przed niemal 30 lat. O ludziach, organizacjach, powiązaniach... Oczywiście to nie jest miejsce na tego typu rozmowy. Dziękuję Gunsesie, chodźmy do mojego domu.

Offline Gunses

  • Arystokrata
  • ***
  • Wiadomości: 15010
  • Reputacja: 14198
  • Płeć: Mężczyzna
  • jak z debilem.
    • Karta postaci

Odp: Echa Przeszłości I - Duch
« Odpowiedź #45 dnia: 05 Listopad 2014, 12:14:36 »
Tak też się stało. Opuścili kompleks Piątej ÂŚwiątyni.

Offline Hagmar

  • Obywatel
  • ***
  • Wiadomości: 15659
  • Reputacja: 16508
    • Karta postaci

Odp: Echa Przeszłości I - Duch
« Odpowiedź #46 dnia: 05 Listopad 2014, 17:29:07 »
Później w domu Aragorna.

Ogień wesoło trzaskał w kominku salonu, cała czwórka siedziała w eleganckich i wygodnych fotelach, wampiry piły krew Aragorn sączył drogie wino a Yarpen pociągał z butelki przepalanki. Krasnolud streścił Areandirowi ostatnie 16 lat. Brat Aragorna był zawsze spokojny i opanowany, umiał odnajdywać szczegóły w tego typu sprawach i zawsze ciągnęło go do polityki i spisków.
- (...) - Na Valfden jest dwóch magów zdolnych przeprowadzić rytuał przywrócenia wspomnień, jaki jest sens w twoim spotkaniu z Ellanderem?
- Powtarzam mu to od miesiąca.
- wtrącił krasnolud i sięgnął po ogórka które przyniosła Renfri jako zakąskę.
- Nie ma to żadnego sensu, musisz podążyć śladem "ducha" który Cię ożywił. Jaki miał w tym interes nieznany nekromanta? Renegat zapewne...
- Ja chcę się dowiedzieć kto mnie zabił, nie obchodzi mnie mag rene...
- A powinien! - wtrącił wampir - A jeśli to kolejna sekta? Albo dwie? Dziwie się że nie wróciłeś do tamtej wioski w której cie znaleźli. Przez 6 lat...
- Przez 6 lat były ważniejsze sprawy, ganianie za wiatrem nie jest w moim stylu.
- Wiele rzeczy nie jest w twoim stylu... a powinno. Gunsesie, co radzisz?

Offline Gunses

  • Arystokrata
  • ***
  • Wiadomości: 15010
  • Reputacja: 14198
  • Płeć: Mężczyzna
  • jak z debilem.
    • Karta postaci

Odp: Echa Przeszłości I - Duch
« Odpowiedź #47 dnia: 05 Listopad 2014, 17:54:35 »
Gunses słuchał rozmowy w spokoju. Pił krew i kontemplował myśli, uczucia i emocje. Czekał aż padnie pytanie skierowane do niego. Padło
- Mag renegat, sekta, jedna, dwie, dziesięć... Po co ktoś miałby przywracać do życia Aragorna w takiej sytuacji? Członkowie sekty, po to aby ściągnąć na siebie jego uwagę? Ich przeciwnicy? Przecież mieli kilkunastu innych herosów z Valfden, czemu akurat on? Czemu ktoś się zatroszczył o jego ciało? Czemu nie ujawnił się wcześniej? Odpowiedzi mogą być tak samo zaskakujące jak i proste - dodał i upił krwi. Pozostali milczeli, wampir po chwili kontynuował
- ÂŚmierć Aragorna nie wniosła niczego poza wyeliminowaniem ważnego herosa z szeregów Valfden. Kto wie. Może Aragon miał u kogoś dług wdzięczności, sprzed roku, dwóch, trzystu. Może ktoś obawiał się, że jego duch zostałby wykorzystany do złych celów i wolał go odrodzić. Może ktoś chciał usidlić go w ciele, ażeby nie mógł poznać prawdy o losach świata, o tym co działo się poza Mgłą? Wiem, że Pani Jeziora może patrzeć w minione dzieje. Lithan le Ellander potrafi to, zapewne lepiej, kształtował swój kunszt krócej, ale intensywniej. Zapewne są i inni....

Offline Hagmar

  • Obywatel
  • ***
  • Wiadomości: 15659
  • Reputacja: 16508
    • Karta postaci

Odp: Echa Przeszłości I - Duch
« Odpowiedź #48 dnia: 05 Listopad 2014, 18:13:53 »
- Jest pewna roślina, zwą ją szeptem czasu. To podstawowy składnik mikstur blokujących jak i odblokowujących wspomnienia. Prawie o niej zapomniałem, wystarczy bym uzyskał przynajmniej część odpowiedzi na me pytania. Ale... jeśli mam wybierać między Lithanem a Panią Jeziora to zdecydowanie wybieram tę drugą. Gunsesie, zaprowadzisz nas do niej w odpowiednim czasie?

Offline Gunses

  • Arystokrata
  • ***
  • Wiadomości: 15010
  • Reputacja: 14198
  • Płeć: Mężczyzna
  • jak z debilem.
    • Karta postaci

Odp: Echa Przeszłości I - Duch
« Odpowiedź #49 dnia: 05 Listopad 2014, 18:36:56 »
- Ciężko będzie ją spotkać... Jezioro, w którym ma swoje miasto, otoczone jest kruczym wałem...

Offline Hagmar

  • Obywatel
  • ***
  • Wiadomości: 15659
  • Reputacja: 16508
    • Karta postaci

Odp: Echa Przeszłości I - Duch
« Odpowiedź #50 dnia: 05 Listopad 2014, 18:40:54 »
- Nie całe, tylko gmina Ombros jest otoczona. Możemy podejść od drugiej strony. Chyba że nie możemy...

Offline Gunses

  • Arystokrata
  • ***
  • Wiadomości: 15010
  • Reputacja: 14198
  • Płeć: Mężczyzna
  • jak z debilem.
    • Karta postaci

Odp: Echa Przeszłości I - Duch
« Odpowiedź #51 dnia: 05 Listopad 2014, 19:08:11 »
- Jezioro leży w gminie Ombros... Całe Ombros jest otoczone murem. Można spróbować się tam przedrzeć... Można też... udać się do innego jeziora czy stawu i spróbować nawoływać.

Offline Hagmar

  • Obywatel
  • ***
  • Wiadomości: 15659
  • Reputacja: 16508
    • Karta postaci

Odp: Echa Przeszłości I - Duch
« Odpowiedź #52 dnia: 05 Listopad 2014, 20:08:58 »
- Czyli nie mówimy o tym wielkim jeziorze o szerokości prawie 100km? Nie martw się o przejście. Załatwie to.

Offline Gunses

  • Arystokrata
  • ***
  • Wiadomości: 15010
  • Reputacja: 14198
  • Płeć: Mężczyzna
  • jak z debilem.
    • Karta postaci

Odp: Echa Przeszłości I - Duch
« Odpowiedź #53 dnia: 05 Listopad 2014, 20:10:32 »
- Mówimy o tym wielkim

Offline Hagmar

  • Obywatel
  • ***
  • Wiadomości: 15659
  • Reputacja: 16508
    • Karta postaci

Odp: Echa Przeszłości I - Duch
« Odpowiedź #54 dnia: 05 Listopad 2014, 20:21:53 »
- Aha. Pytanie czy Pani zechce nam pomóc

Offline Progan

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 3000
  • Reputacja: 3785
  • Płeć: Mężczyzna
    • Karta postaci

Odp: Echa Przeszłości I - Duch
« Odpowiedź #55 dnia: 05 Listopad 2014, 21:20:13 »
- Fakt. Kiedy pojawiła się plaga dzikich wampirów, Lithan udawał strażnika równowagi i współpracował z Meanebem to sytuacja wymagała jej pomocy i taką otrzymaliśmy. Użyła do tego kamieni z Ys, wielkich czarnych pereł, włożyła w to wielką moc, a jednak Lithanowi udało się wniknąć w jej wizje i zmanipulować ją. ÂŚmiem twierdzić, że w tej materii jest lepszy niż ona.

Offline Hagmar

  • Obywatel
  • ***
  • Wiadomości: 15659
  • Reputacja: 16508
    • Karta postaci

Odp: Echa Przeszłości I - Duch
« Odpowiedź #56 dnia: 06 Listopad 2014, 07:30:48 »
- No proszę, jednak mimo wszystko wolałbym by Lithan nie szperał w mojej głowie. Udamy się do Pani Jeziora gdy przyjdzie czas. Może i jest "gorsza" ale przynajmniej nie jest elfim skurwysynem chcącym pozabijać 3/4 Valfdeńczyków.

Offline Gunses

  • Arystokrata
  • ***
  • Wiadomości: 15010
  • Reputacja: 14198
  • Płeć: Mężczyzna
  • jak z debilem.
    • Karta postaci

Odp: Echa Przeszłości I - Duch
« Odpowiedź #57 dnia: 06 Listopad 2014, 09:25:34 »
- To Twoja decyzja - powiedział wampir - Tak czy siak, wiem gdzie szukać Pani Jeziora. Wiem też, kto może doprowadzić nas do Lithana - dodał i napił się krwi.

Offline Hagmar

  • Obywatel
  • ***
  • Wiadomości: 15659
  • Reputacja: 16508
    • Karta postaci

Odp: Echa Przeszłości I - Duch [Wątek fabularny]
« Odpowiedź #58 dnia: 06 Listopad 2014, 09:41:04 »
- Zroganizuję przejazd do Ombros. To tyle, dziękuję Gunsesie, Areandirze.

Posiedzieli i popili jeszcze do 4 nad ranem. Wampiry poszły do siebie a Aragorn poszedł spać. Yarpen zaś polazł szukać alternatywy dla tych wszystkich "magicznych unga-bunga". Pytanie czy warto ryzykować z Lithanem? Czy Pani Wszech-kałuży okaże się pomocna?

Koniec.

//To był wątek fabularny także talentów brak.

Forum Tawerny Gothic

Odp: Echa Przeszłości I - Duch [Wątek fabularny]
« Odpowiedź #58 dnia: 06 Listopad 2014, 09:41:04 »

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 
top