Uniwersytet położony w starym mieście, jest miejscem nauki. Poszerzania horyzontów i zdobywania wiedzy. Powołany do życia za sprawą radnych miasta (obecnie lordów elektów) Efehidon. Zgromadził w swoich murach rzeszę wybitnych specjalistów, uczonych i mędrców, którzy z zapałem przekazują swoją wiedzę młodym pokoleniom (i nie tylko). Władze uniwersyteckie co jakiś czas składają propozycje gościnnych wykładów specjalistom z różnych dziedzin, żyjących w królestwie. Ponadto przeznaczeni do tego nauczyciele zostali zobowiązani, aby udzielać, za drobną opłatą, chętnym obywatelom nauki języków obcych i medycyny. Oczywiście życie uniwersyteckie nie składa się tylko i wyłącznie z nauki. Mimo młodego wieku tej szkoły, żacy uczęszczający do niej już zasłynęli w całym mieście ze swojej skłonności do zabaw i hulanek. Uniwersytet składa się z wielu wydziałów, jego cała struktura jest bardzo skomplikowana i tylko nieliczni są wstanie poruszać się po nim bez omyłek.

Tuż przy wejściu, na wprost dziedzińca, znajduje się strzelista i smukła wieża, w której odbywają się wszelkie nauki i pracę na temat języków i wszelkich odkrytych kultur. Kadra naukowców składa się z kilkunastu wybitnych umysłów, które ślęczą godzinami nad pergaminami zaszyfrowanymi w nieznanych dotąd językach lub pochłonięci są całkiem prostym procesom jak przekładanie książek na inny język. Jeden spośród tych ludzi, Alastor, podjął się zadania nauki wszystkich chętnych obywateli królestwa Valfden. Pierwsze trzy poziomy należą do dyspozycji uczniów; znajdują się tam deskrypcje języków, przykładowe tłumaczenia czy unikatowe dzieła spisane setki, jeśli nie tysiące lat temu. Wszystkie poziomu ponad tymi ogólnodostępnymi są objęte tajemnicą państwową i są silnie chronione przez intruzami.
Imię: Alastor
Płeć: Mężczyzna
Rasa: Człowiek
Wiek: 60 lat
Opis: Wybitny mędrzec i lingwista. Z zamiłowania nauczyciel.

-
Nowożytny dracoński |
Koszt: 100 grzywien [link]-
Starowampiryczny |
Koszt: 100 grzywien [link]
Skrzydło nauk medycznych jest w zasadzie jednym wielkim gmachem, w którym znajduje się kilkanaście małych i dużych sal. Większość z nich jest dostępna dla studentów, przede wszystkich dwie duże sale wykładowe zdolne pomieścić kilkadziesiąt uczniów a także pracownie laboratoryjne, w których uczniowie będą w stanie przyswoić sobie wiedzę na poziomie praktycznym. Pięć małych sal na końcu długiego korytarza stanowią indywidualne pracownie najwybitniejszych uczonych w dziedzinie uzdrawiania. Poświęcają się oni jedynie na badaniach i odkryciach, a także śledzeniu ogólnej zachorowalności społeczeństwa i przeciwdziałaniu zaraz.
Imię: Hink du'Agara
Płeć: Mężczyzna
Rasa: Niziołek
Wiek: 65 lat
Opis: Zachwycający mówca i genialny alchemik, który sprowadził tą dziedzinę do banału poprzez spopularyzowanie prostych naparów i maści kojących ból i przyspieszających leczenie. Na co dzień bardzo życzliwy.

-
Pierwsza pomoc |
Koszt: 300 grzywien [link] (nauka zostaje zaakceptowana po odbyciu wykładu i przepracowaniu 1 godziny w szpitalu)
-
Farmakologia |
Koszt: 500 grzywien [link] (nauka zostaje zaakceptowana po odbyciu wykładu i zdaniu egzaminu)
-
Ortopedia |
Koszt: 400 grzywien [link] (nauka zostaje zaakceptowana po odbyciu wykładu i przepracowaniu 4 godzin w szpitalu)
-
Chirurgia |
Koszt: 800 grzywien [link] (nauka zostaje zaakceptowana po odbyciu wykładu, przepracowaniu 8 godzin w szpitalu oraz zaliczonym teście u nauczyciela)
Wymagania:- Możesz uczyć się tylko jednej umiejętności w ciągu 24h - liczone od akceptacji nauki przez NPC.
- Nauka prowadzona jest cały tydzień w godzinach 10:00-24:00.
- Chcąc skorzystać z nauki zobowiązany jesteś zapisać się w tym temacie.
- W czasie nauki nie możesz znajdować się na zadaniach czy wyprawach. Dopuszczalne jest natomiast przebywanie w domach, zakładach czy sklepach innych graczy oraz w instytucjach takich jak np. Ratusz czy Skarbiec.