Autor Wątek: Dyskusja o grze  (Przeczytany 467036 razy)

Description:

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1140 dnia: 16 Czerwiec 2012, 09:14:53 »
Czyli to nie tak, że nie można było wskrzesić gracza, którego ot tak sobie uśmierciłeś, bo w ewakuacji z Marantu zamiast wpisać sam majątek, wkleił go razem ze skillami. Miesiącami nie można było albo czegoś kupić, bo zamarzył Ci się system transakcji, którego i tak nie wprowadzono. Albo nie można było zabić wilka na wyprawie, bo nie było umiejętności. Jak były, to nie było bestiariusza i kończyło się tak samo. Gdy w końcu wszystko było cacy, to zachciało Ci się wpisywać pod postem skille jakich się używa, walkę na planszy i inne takie. W końcu nie byłbym sobą gdybym nie wspomniał o miesiącach rządów Caniska, który blokował i sabotował wszystko, łącznie z chęcią do grania. A gracze podczas tych wszystkich akrobacji się wykruszali... A szło to naprawdę w miesiące, które zamieniały się w lata. I już nie raz mówiłem... Było minęło, spoko. Nawet mnie to mało obchodzi już wszystko. Ale ty nadal nie jesteś w stanie przyznać, że było tak a nie inaczej, bo wg. Ciebie było cacy. o.O
Nigdy nie powiedziałem, że było cacy, wręcz odwrotnie. Nie przedstawiaj rzeczywistości w swoim zakrzywionym punkcie widzenia. Wprowadziłem kilka nietrafionych rzeczy. To było lata temu. Nie mniej jednak nie wyglądało to tak absurdalnie jak pokazuje Twój opis. Więc daruj sobie. Bo nie wiem do czego ta dyskusja ma prowadzić? Wylewasz żale za stare i również nie moje decyzje. Najwyraźniej Cie to nadal obchodzi, skoro wywlekasz tego typu argumentacja za każdym razem, gdy argumentów zaczyna Ci brakować i musisz jednak postawić na swoim w dyskusji.

Offline Grison

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 6623
  • Reputacja: 2319
  • Płeć: Kobieta
  • Grisq. :*
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1141 dnia: 16 Czerwiec 2012, 09:34:05 »
Nigdy nie powiedziałem, że było cacy, wręcz odwrotnie. Nie przedstawiaj rzeczywistości w swoim zakrzywionym punkcie widzenia. Wprowadziłem kilka nietrafionych rzeczy. To było lata temu. Nie mniej jednak nie wyglądało to tak absurdalnie jak pokazuje Twój opis. Więc daruj sobie. Bo nie wiem do czego ta dyskusja ma prowadzić? Wylewasz żale za stare i również nie moje decyzje. Najwyraźniej Cie to nadal obchodzi, skoro wywlekasz tego typu argumentacja za każdym razem, gdy argumentów zaczyna Ci brakować i musisz jednak postawić na swoim w dyskusji.
Tak Isq, jak zwykle masz racje. :] Nie będę więc tego już ciągnął, bo do niczego to nie doprowadzi. A mój zakrzywiony punkt widzenia... Szkoda, że jest punktem połowy graczy którzy odeszli, szkoda. :/

Forum Tawerny Gothic

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1141 dnia: 16 Czerwiec 2012, 09:34:05 »

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1142 dnia: 16 Czerwiec 2012, 10:00:22 »
Tylko Ty masz w tym temacie pretensje o błędy przeszłości. Nie zauważyłem, by upierała się o to "połowa graczy".

Offline Grison

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 6623
  • Reputacja: 2319
  • Płeć: Kobieta
  • Grisq. :*
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1143 dnia: 19 Czerwiec 2012, 20:32:06 »
Bo tylko ja jestem na tyle głupi i znudzony, żeby się o to pluć.

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1144 dnia: 19 Czerwiec 2012, 20:59:58 »
Bo tylko ja jestem na tyle głupi i znudzony, żeby się o to pluć.
I tu się z Tobą zgodzę.

Offline Grison

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 6623
  • Reputacja: 2319
  • Płeć: Kobieta
  • Grisq. :*
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1145 dnia: 19 Czerwiec 2012, 23:03:36 »
A ty z kolei zbyt zadufany i zarozumiały żeby się przyznać do wszystkiego co zarzucam.  ;*

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1146 dnia: 19 Czerwiec 2012, 23:43:56 »
A ty z kolei zbyt zadufany i zarozumiały żeby się przyznać do wszystkiego co zarzucam.  ;*
Wiem, że popełniłem sporo błędów. Trudno bym był nieomylny przez te 6 lat.

Offline Izabell Ravlet

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 3708
  • Reputacja: 4247
  • Płeć: Mężczyzna
  • Darlecio
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1147 dnia: 21 Czerwiec 2012, 22:05:12 »
Tak przyglądam się spisowi zaklęć i tak mi się wydaje, że czegoś tam brakuje. I nie chodzi mi o to, że nie ma tam wszystkich zaklęć jeszcze. Zaklęcia ofensywne w wszystkich szkołach wahają się w ilości pomiędzy 5 a 7. Jeżeli to się nie zmieni, to zatracone zostanie to, co, moim zdaniem, jest ważne w różnicach pomiędzy szkołami. Będą zbyt podobne do siebie. Wybór jednej z nich zrobi się sprawą bardziej estetyczną niż mechaniczną. Podczas konferencji mówiliśmy o tym, że ogień powinien być najbardziej ofensywną szkołą, a woda defensywną. Czy w ogóle takie zróżnicowanie wchodzi w grę?

Gdzie jest magia ducha?! Wydaje mi się, że nie bez powodu są aż dwie (na pięć) osoby w Gildii, które szkolą się w tej szkole. Chodzi o to, o czym wspominałem w pierwszej części posta. Dwa zaklęcia ofensywne i jedno defensywne. I wachlarz zaklęć użytkowych, z przemianami na czele. To było ważne w tej szkole. Aż tak różniła się od pozostałych. I tym urzekła mnie. Anva zapewne też.

Ogólnie system magii podzieliłbym na trzy części.

1. Umiejętności magiczne - to już jest i jest względnie ok

2. Szkoły magiczne - zaklęcia - ogień, woda, powietrze, ziemia, duch, szkoły czarnomagiczne

3. Specjalizacje magiczne - zaklęcia + umiejętności skupiające się na jednym temacie - leczenie, przemiana, przyzywanie, alchemia, magia bojowa i inne.

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1148 dnia: 21 Czerwiec 2012, 22:16:08 »
Tak przyglądam się spisowi zaklęć i tak mi się wydaje, że czegoś tam brakuje. I nie chodzi mi o to, że nie ma tam wszystkich zaklęć jeszcze. Zaklęcia ofensywne w wszystkich szkołach wahają się w ilości pomiędzy 5 a 7. Jeżeli to się nie zmieni, to zatracone zostanie to, co, moim zdaniem, jest ważne w różnicach pomiędzy szkołami. Będą zbyt podobne do siebie. Wybór jednej z nich zrobi się sprawą bardziej estetyczną niż mechaniczną. Podczas konferencji mówiliśmy o tym, że ogień powinien być najbardziej ofensywną szkołą, a woda defensywną. Czy w ogóle takie zróżnicowanie wchodzi w grę?
Mniej więcej tak to będzie wyglądać.


Gdzie jest magia ducha?! Wydaje mi się, że nie bez powodu są aż dwie (na pięć) osoby w Gildii, które szkolą się w tej szkole. Chodzi o to, o czym wspominałem w pierwszej części posta. Dwa zaklęcia ofensywne i jedno defensywne. I wachlarz zaklęć użytkowych, z przemianami na czele. To było ważne w tej szkole. Aż tak różniła się od pozostałych. I tym urzekła mnie. Anva zapewne też.
Nie jest jeszcze wpisana, jak widać.

Offline Anv

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 4006
  • Reputacja: 4143
  • Płeć: Mężczyzna
  • I am Iron man.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1149 dnia: 21 Czerwiec 2012, 22:27:18 »
I wachlarz zaklęć użytkowych, z przemianami na czele. To było ważne w tej szkole. Aż tak różniła się od pozostałych. I tym urzekła mnie. Anva zapewne też.

Akurat mnei osobiście chwyciła nei przemianami, a astralnymi możliwościami tej ścieżki. Kontakt z duchami, taki lekki szamanizm itd. Choć przyznać trzeba, że przemiany są niesamowicie ujmującym smaczkeim tej szkoły.

Offline Gunses

  • Arystokrata
  • ***
  • Wiadomości: 15010
  • Reputacja: 14198
  • Płeć: Mężczyzna
  • jak z debilem.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1150 dnia: 22 Czerwiec 2012, 11:33:59 »
Chciałbym, aby pojawiały się czarny zdolne niwelować inne czary. Czyli czary likwidacji pól magicznych, np.
możliwość zdjęcia klątwy z zaklętych kufrów/skrzyń (a la morrowind) - takie kufry czy skrzynie zaklęte, zabezpieczone klątwą będą u mnie na zadaniach/wyprawach
czary które przebijają się przez bariery magiczne, takie np. jak zamknięte barierą magiczną przejścia (jak w risenie).
czary, które potrafią przerwać negatywne efekty (np. wszystkie wysysania życia itp.)

Dałbym to Druidowi. Bo!

Pomysł z klerykiem (leczenie itp.) jest dobry, ale nie ma zrobionej szaty fabularnej. Kleryk mi się kojarzy z łysym gościem z zakonu który jedzie na ręcznym albo grzmoci się z kumplami z celi bo ma celibat na piczki.

Nie bójmy się wprowadzić Druidów. Kleryk może być adeptem, a potem będzie Druid. Coś z klimatem G3.

Druid Natury - Leczenie (podstawa), przywoływanie i kontrola zwierząt (specjalizacja), rozbrajanie magicznych pułapek, przebijanie się przez magiczne bariery (drzwi, kufry)

Druid Ducha - Leczenie (podstawa), magia ducha (te anvarunisowe duszki - specjalizacja), rozbrajanie pułapek itp.

A czary lecznice... Dajmy, że mogą oni przenosić rany NA PRZECIWNIKÓW. Np. Są 3 wilki, jeden pogryzł bohatera. Mag może przenieść jego rany na przeciwnika. Wtedy byłby bardzo, ale to bardzo przydatny na wyprawach/zadaniach. Zdolność kontroli nad zwierzętami pozwoli dawać na zadaniach wszelkiego rodzaju potwory. Możemy dać kretoszczura i behemota, bo jak będzie za trudny przeciwnik, to Druid go odegna. No i te magiczne zamknięte kufry. Draconi czy inni pozamykali tak swoje cenne skarby. Wyspa aż pulsuje od dawnej, tajemniczej magii.


Co o tym myślisz?

Offline Elrond Ñoldor

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 17213
  • Reputacja: 14987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1151 dnia: 22 Czerwiec 2012, 15:25:08 »
Ale Guciu. Zrobisz rozpierdol w Gildii Magów jak ni stąd ni zowąd wprowadzimy sobie takiego Druida, którego wymyśliłeś. Stworzysz osobną organizację? Wątpię.

Mam lepszy pomysł. Mamy specjalizacje: leczenie, przemiana, przyzywanie, alchemia inne.

Czemu nie dodać "ÂŁamacz czarów"? Który będzie specjalizować się w zdejmowaniu klątw, przerywaniu rzucanych zaklęć przez innych, usuwaniu barier na kufrach czy polach siłowych?

Offline Grison

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 6623
  • Reputacja: 2319
  • Płeć: Kobieta
  • Grisq. :*
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1152 dnia: 22 Czerwiec 2012, 16:23:16 »
Nie wiem, czy to skończyliście, ale ponownie mam "ale", do opisów umiejętności i ich funkcji. Często jedno nie zgadza się z drugim. Opis mówi: "bla, bla, bla i bla", a funkcja tylko "bla". Nie pokrywają się. Z drugiej strony aby się pokrywały trzeba by było napisać w opisie i funkcji w miarę to samo, tak więc po co w ogóle podział na jedno i drugie? Jest to mylące, bo z opisu wynika nie raz, że to fajny bonus, a funkcja to mało przydatny shit. To będzie jakoś zmienione?

Offline stefan666

  • Magnat
  • ***
  • Wiadomości: 1504
  • Reputacja: 1328
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1153 dnia: 22 Czerwiec 2012, 17:45:40 »
Ja mam pytanie do minusów rasy Wilkołak czy można wymyślić nowe wady, czy zostaje to rozbieranie się przed przemianą?

Offline Izabell Ravlet

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 3708
  • Reputacja: 4247
  • Płeć: Mężczyzna
  • Darlecio
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1154 dnia: 22 Czerwiec 2012, 17:47:43 »
Nie wiem, czy to skończyliście, ale ponownie mam "ale", do opisów umiejętności i ich funkcji. Często jedno nie zgadza się z drugim. Opis mówi: "bla, bla, bla i bla", a funkcja tylko "bla". Nie pokrywają się. Z drugiej strony aby się pokrywały trzeba by było napisać w opisie i funkcji w miarę to samo, tak więc po co w ogóle podział na jedno i drugie? Jest to mylące, bo z opisu wynika nie raz, że to fajny bonus, a funkcja to mało przydatny shit. To będzie jakoś zmienione?
Perfidny przykład:
Syn pustyni

Jesteś przyzwyczajony do wysokich temperatur panujących w dzień i chłodnych nocy na pustyni. Nie otrzymujesz ujemnego współczynnika do siły i szybkości przy skrajnie wysokich i niskich temperaturach otoczenia. Potrafisz wytrzymać wiele dni bez wody nie tracąc przy tym sił.
Funkcja - Nie otrzymujesz kary jeśli temperatura wzrośnie powyżej 30 stopni Celsjusza.

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1155 dnia: 22 Czerwiec 2012, 17:55:35 »
Chciałbym, aby pojawiały się czarny zdolne niwelować inne czary. Czyli czary likwidacji pól magicznych, np.
możliwość zdjęcia klątwy z zaklętych kufrów/skrzyń (a la morrowind) - takie kufry czy skrzynie zaklęte, zabezpieczone klątwą będą u mnie na zadaniach/wyprawach
czary które przebijają się przez bariery magiczne, takie np. jak zamknięte barierą magiczną przejścia (jak w risenie).
czary, które potrafią przerwać negatywne efekty (np. wszystkie wysysania życia itp.)
To nie są klątwy tylko pułapki. Klątwy proste, pierwszego poziomu może usunąć nawet nie mag. Trzeba tylko wiedzieć jak. Jeśli nie wiesz to dobrze, wszak nie jesteś magiem i widać, że tajemnice z organizacji nie wyciekają albo nikt z paktu już nie żyje. <lol> Jak można zauważyć na typowe czary ofensywne w formie pocisków można zastosować odbicie zaklęcia telekinezą. Na inne bardziej skomplikowane czary będą stworzone różnego rodzaju ochrony w magii defensywnej. Powtarzam ochrony, nie obrony. Ochrona jest krótkotrwała i nie zawsze odbije zaklęcie w 100%. Także może po prostu osłabić moc obrażeń zaklęcia.


Pomysł z klerykiem (leczenie itp.) jest dobry, ale nie ma zrobionej szaty fabularnej. Kleryk mi się kojarzy z łysym gościem z zakonu który jedzie na ręcznym albo grzmoci się z kumplami z celi bo ma celibat na piczki.

Nie bójmy się wprowadzić Druidów. Kleryk może być adeptem, a potem będzie Druid. Coś z klimatem G3.

Druid Natury - Leczenie (podstawa), przywoływanie i kontrola zwierząt (specjalizacja), rozbrajanie magicznych pułapek, przebijanie się przez magiczne bariery (drzwi, kufry)

Druid Ducha - Leczenie (podstawa), magia ducha (te anvarunisowe duszki - specjalizacja), rozbrajanie pułapek itp.

A czary lecznice... Dajmy, że mogą oni przenosić rany NA PRZECIWNIKÓW. Np. Są 3 wilki, jeden pogryzł bohatera. Mag może przenieść jego rany na przeciwnika. Wtedy byłby bardzo, ale to bardzo przydatny na wyprawach/zadaniach. Zdolność kontroli nad zwierzętami pozwoli dawać na zadaniach wszelkiego rodzaju potwory. Możemy dać kretoszczura i behemota, bo jak będzie za trudny przeciwnik, to Druid go odegna. No i te magiczne zamknięte kufry. Draconi czy inni pozamykali tak swoje cenne skarby. Wyspa aż pulsuje od dawnej, tajemniczej magii.


Co o tym myślisz?
Magia leczenia i przemiany pasuje do druida. Duch nie. W gildii magów jest podział na specjalizacje więc nie trzeba tworzyć nowych organizacji.


Nie wiem, czy to skończyliście, ale ponownie mam "ale", do opisów umiejętności i ich funkcji. Często jedno nie zgadza się z drugim. Opis mówi: "bla, bla, bla i bla", a funkcja tylko "bla". Nie pokrywają się. Z drugiej strony aby się pokrywały trzeba by było napisać w opisie i funkcji w miarę to samo, tak więc po co w ogóle podział na jedno i drugie? Jest to mylące, bo z opisu wynika nie raz, że to fajny bonus, a funkcja to mało przydatny shit. To będzie jakoś zmienione?
Tak będzie, na dziś dzień należy patrzeć na funkcje.

Offline Grison

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 6623
  • Reputacja: 2319
  • Płeć: Kobieta
  • Grisq. :*
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1156 dnia: 22 Czerwiec 2012, 19:14:36 »
Takie cuś odnośnie tych wilkołaków... Czemu trzeba się rozbierać? Rozumiem, że przemienienie związane ze zmianą wysokości i masy mięśniowej byłoby niemożliwe w pancerzu... Ale w stroju płóciennym, który się rozciąga niezbyt by to przeszkadzało. Czyż nie? ;/

Offline Anette Du'Monteau

  • Zakon Keitai
  • ***
  • Wiadomości: 9809
  • Reputacja: 12877
  • Płeć: Mężczyzna
  • Ktoś i każdy, to moje imię.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1157 dnia: 22 Czerwiec 2012, 20:39:37 »
Najzwyczajniej ten strój rozerwiesz...Nie chodzimy w workach na kartofle tylko w jakoś dopasowanych strojach o swoich rozmiarach

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1158 dnia: 22 Czerwiec 2012, 22:19:00 »
Takie cuś odnośnie tych wilkołaków... Czemu trzeba się rozbierać? Rozumiem, że przemienienie związane ze zmianą wysokości i masy mięśniowej byłoby niemożliwe w pancerzu... Ale w stroju płóciennym, który się rozciąga niezbyt by to przeszkadzało. Czyż nie? ;/
Wszystko poza skórami o elastycznych właściwościach ulega zniszczeniu podczas przemiany. Jedna z ostatnich umiejętności na drzewku wilkołaka pozwala na noszenie ekwipunku w formie bestii. Także wtedy nie trzeba się nawet odmieniać i można grać w postaci wilka cały czas.

Po prostu wilkołak dostaje porządny bonus do siły i wytrzymałości, naprawdę porządny. Utrata ekwipunku podczas przemiany jest minusem, który zniechęca graczy do przemiany w formę bestii. W formie podstawowej np. człowieka taki wilkołak również otrzymuje kilka nowych umiejętności.

Offline Anette Du'Monteau

  • Zakon Keitai
  • ***
  • Wiadomości: 9809
  • Reputacja: 12877
  • Płeć: Mężczyzna
  • Ktoś i każdy, to moje imię.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1159 dnia: 23 Czerwiec 2012, 10:01:12 »
Z tego co mi wiadome to jednak przemiana w bestię i jej formy jest okupiona tym, że trzeba zabijać zwierzynę itd. w coraz krótszych odstępach czasu wraz z wzrostem formy bestii

Forum Tawerny Gothic

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1159 dnia: 23 Czerwiec 2012, 10:01:12 »

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 
top