Postanowiłem, aby zapewnić odpowiedni balans gry zrobić spis PLUSĂW i MINUSĂW poszczególnych ras. Tak, żeby widzieć co i gdzie ewentualnie dodać.
Isq, poświęć te kilka minut i to przeczytaj. Siedziałem nad tym długo, abyś mógł teraz spojrzeć na obecny całokształt.
Legenda
+ to cecha, która jest na ogól korzystna
- to wada rasy
w opisie/opis - są to informacje zamieszczone tylko w opisie
funkcja - informacje zamieszczone w podpunkcie Funkcja
Czarny Dracon:
+ większa moc zaklęć (w opisie)
+ dodatkowe zaklęcie na post (funkcja)
+ latanie (opis i funkcja)
+ brak ograniczeń ukształtowania terenu (funkcja)
+ ostre pazury (w opisie)
+ widzenie w ciemnościach (w opisie)
+ wyostrzone zmysły (w opisie)
+ pierwszeństwo ataku w nocy i ciemnych pomieszczeniach (funkcja)
+ dodatkowy finiszer w walce (funkcja)
+ gruba skóra (w opisie)
+ odporność na stłuczenia i otarcia (w opisie0
+ dodatkowe 5 pkt do wytrzymałości (funkcja)
+ udźwig do 35 kg (funkcja)
+ używasz magii (opis)
+ potrafisz rzucić jedno zaklęcie na post (funkcja)
- agresywność i nadpobudliwość (w opisie)
- celność ograniczona do 50 metrów (funkcja)
Człowiek
+ używasz magii (opis)
+ potrafisz rzucić jedno zaklęcie na post (funkcja)
+ dobre przyswajanie wszelakich mikstur (opis)
+ możliwość wypicia dwóch mikstur na post (funkcja)
+ udźwig postaci do 20 kg (funkcja)
+ 10% większe szczęście podczas gier (opis0
+ o 15% większy zysk ze znalezionego złota (funkcja)
+ dodatkowy jeden talent więcej
Dracon
+ latanie (opis i funkcja)
+ brak ograniczeń ukształtowania terenu (funkcja)
+ ostre pazury (w opisie)
+ widzenie w ciemnościach (w opisie)
+ wyostrzone zmysły (w opisie)
+ pierwszeństwo ataku w nocy i ciemnych pomieszczeniach (funkcja)
+ dodatkowy finiszer w walce (funkcja)
+ gruba skóra (w opisie)
+ odporność na stłuczenia i otarcia (w opisie0
+ dodatkowe 5 pkt do wytrzymałości (funkcja)
+ udźwig do 35 kg (funkcja)
+ używasz magii (opis)
+ potrafisz rzucić jedno zaklęcie na post (funkcja)
+ długowieczność (funkcja)
Elf (niedokończone opisy)
+ długowieczność (funkcja)
+ brak ograniczeń poruszania się w terenie zalesionym (opis)
+ pierwszeństwo w walce w lesie (funkcja)
+ dodatkowy finiszer podczas walki w lesie (funkcja)
+ używasz magii (opis)
+ potrafisz rzucić jedno zaklęcie na post (funkcja)
+ plus 50 metrów do zasięgu perfekcyjnej celności łuku i plus 20 metrów -||- proc (funkcja) <- opis niedokończony
- udźwig postaci do 18 kg (funkcja) <-opis jest niedokończony
Jaszczuroczłek
+ łuskowata odporna skóra (w opisie)
+ odporność na stłuczenia i otarcia (w opisie0
+ dodatkowe 2 pkt do wytrzymałości (funkcja)
+ udźwig do 25 kg (funkcja)
+ możesz rozmawiać z gadami (opis)
+ gdy dojdzie do walki z gadem możesz załagodzić awanturę (funkcja)
+ pierwszeństwo w walce z gadem (funkcja)
+ ostre uzębienie (opis) <- brak info o ostrości i wytrzymałości zębów
+ toksyny i bakterie w ślinie które powodują 2x zmniejszenie współczynnika szybkości i siły przeciwnika (opis)
+ dodatkowy finiszer jeśli ugryzłeś przeciwnika (funckaj)
+ w słońcu dwukrotnie szybszy i silniejszy (opis)
+ w dzień dodatkowy finiszer na post (funkcja)
+ jesteś bardzo giętki i zwinny (opis)
+ zmniejszenie celności przeciwnika o 30 metrów (funkcja)
- w nocy dwukrotnie słabszy i szybszy (opis)
- w nocy minus jeden finiszer na post (funkcja)
Krasnolud
+ brak ograniczeń w czasie poruszania się w górach (opis)
+ szybkość i cichość poruszania się w górach (opis)
+ widzenie w półciemnościach (opis)
+ udźwig postaci do 20 kg (funkcja)
+ pierwszeństwo do ataku w górach (funkcja)
+ dodatkowy finiszer w walce w górach (funkcja)
+ pierwszeństwo ataku w jaskiniach i tunelach ( funkcja)
+ dodatkowy finiszer podczas walki z jaskiniach i tunelach (funkcja)
+ bez problemu poruszasz się w szczelinach i niskich korytarzach (opis)
+ zmniejszenie celności przeciwnika o 50 metrów (funkcja)
+ brak ograniczenia wynikającego z ujemnych temperatur (funkcja)
+ potrafisz przepić każdego (funkcja)
+ plus 50 metrów do zasięgu strzelania z muszkietów i plus 20 metrów do zasięgu strzelania z pistoletów (funkcja) <- opis jest niedokończony
Mauren
+ kupowane towary są u Ciebie o 15% tańsze, a przy sprzedaży o 15% droższe (funkcja)
+ potrafisz odnaleźć kierunek świata po obserwacji gwiazdozbiorów (opis)
+ dokładniejsze informacje od MG o kierunku poruszania się (funkcja)
+ jesteś odporny na wysokie temperatury dnia i niskie temperatury nocy (opis)
+ nie otrzymujesz kar od poruszania się i walki w skrajnie wysokich i skrajnie niskich temperaturach (opis)
+ potrafisz wytrzymać bez wody przez wiele dni (opis)
+ nie otrzymujesz kary, jeśli temp. wzrośnie powyżej 30 stopni (funkcja)
+ używasz magii (opis)
+ potrafisz rzucić jedno zaklęcie na post (funkcja)
+ udźwig postaci do 20 kg (funkcja)
Niziołek
+ wytrzymałość podczas dalekich wypraw (opis)
+ wytrwałość bez jedzenia dłużej niż inne razy nie tracąc sił ani sprawności umysłu (opis)
+ brak kary minus jednego finiszera za poruszanie się na dystansach do 50 km (funkcja) <- nie ma takiej kary
+ kupowane towary są u Ciebie o 15% tańsze, a przy sprzedaży o 15% droższe (funkcja)
+ używasz magii (opis)
+ potrafisz rzucić jedno zaklęcie na post (funkcja)
+ bez problemu poruszasz się w szczelinach i niskich korytarzach (opis)
+ zmniejszenie celności przeciwnika o 50 metrów (funkcja)
+ wieczne pierwszeństwo ataku (funkcja)
- udźwig postaci do 18 kg (funkcja)
Ork
+ gruba skóra (w opisie)
+ odporność na stłuczenia i otarcia (w opisie0
+ dodatkowe 2 pkt do wytrzymałości (funkcja) <- jak dla mnie za mało
+ udźwig do 25 kg (funkcja) <- jak dla mnie za mało
+ siła mięśni unosząca do 500 kg (opis)
+ bonus plus 5 kg do udźwigu (funkcja) <- może podnieść 500 kg, ale udźwig wychodzi tylko 30? O_o
+ możliwość walki brońmi dwuręcznymi jak jednoręcznymi (funkcja)
+ możliwość wystraszenia rozmówcy jeśli nie jest na to odporny (funkcja) <- jak na razie nikt nie jest odporny
- szybsze męczenie się organizmu (opis)
- zmniejszenie szybkości poruszania się przy dużym wysiłku (opis)
Raanaar
+ długowieczność (funkcja)
+ udźwig do 25 kg (funkcja)
+ w wodzie poruszasz się dużo szybciej (opis)
+ pierwszeństwo w walce w wodzie (funkcja)
+ dodatkowy finiszer podczas walki w wodzie (funkcja)
+ możesz oddychać pod wodą (funkcja)
+ używasz magii (opis)
+ potrafisz rzucić jedno zaklęcie na post (funkcja)
+ gdy dojdzie do walki z istotą wodną możesz załagodzić awanturę (funkcja)
+ pierwszeństwo w walce z istotą wodną (funkcja)
Turdraszan
+ łuskowa wytrzymała skóra (w opisie)
+ odporność na stłuczenia i otarcia (w opisie)
+ dodatkowe 2 pkt do wytrzymałości (funkcja)
+ udźwig do 20 kg (funkcja)
+ gdy dojdzie do walki z płazem możesz załagodzić awanturę (funkcja)
+ pierwszeństwo w walce z istotą płazem (funkcja)
+ brak ograniczeń do poruszania się po terenie bagiennym (opis)
+ pierwszeństwo ataku na bagnach czy moczarach (funkcja)
+ dodatkowy finiszer jeśli walka odbywa się na terenie bagien/moczarów (funkcja)
+ możliwość wypicia do 5 mikstur na post (funkcja)
+ w słońcu dwukrotnie szybszy i silniejszy (opis)
+ w dzień dodatkowy finiszer na post (funkcja)
- w nocy dwukrotnie słabszy i szybszy (opis)
- w nocy minus jeden finiszer na post (funkcja)
Wampir
+ po zachodzie słońca siła i szybkość wzrasta dwukrotnie (opis)
+ widzenie w ciemnościach (w opisie)
+ wyostrzone zmysły (w opisie)
+ pierwszeństwo ataku w nocy (funkcja)
+ dodatkowe dwa finiszery na post kiedy walka odbywa się w nocy (funkcja)
+ regeneracja ciała, jeśli spożywało się krew w ciągu ostatnich 24 godzin (funkcja)
+ udźwig do 30 kg (funkcja)
+ rany leczą się po spożyciu krwi (funkcja)
+ nie starzejesz się (funkcja)
+ odporność na choroby (funkcja)
+ właściwości lecznicze krwi wampira (funkcja)
+ możliwość skoków wzwyż na 5 metrów, w dal na 15 i zeskoków z 50 metrów (funkcja)
+ zdolności akrobatyki (opis)
- głód krwi, który może doprowadzić do szaleństwa (opis)
- codzienna potrzeba spożywania krwi (funkcja)
- jeśli pożywianie nie nastąpi, umiejętność Dziecko nocy zostanie dezaktywowana (funkcja)
- nie spożywanie krwi przez miesiąc doprowadza do odrętwienia i zaschnięcia ciała (funkcja)
- podatność na srebro, które wypala rany i dłuższy proces regeneracji (funkcja)
- wieczny brak pierwszeństwa w walce w dzień (funkcja)
- dwukrotny spadek siły i szybkości podczas dnia (opis)
- minus dwa finiszery podczas walki w dzień (funkcja)
- słońce spala wampira (funkcja)
- brak możliwości używania magii (funkcja)
- brak możliwości wskrzeszenia wampira (funkcja)