Autor Wątek: Dyskusja o grze  (Przeczytany 467172 razy)

Description:

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1000 dnia: 08 Czerwiec 2012, 10:33:41 »
Nie wiem jak dla was, ale dla mnie to wciąż brzmi idiotycznie, brakuje tylko dorzucić lekcji szydełkowania do tego zestawu ;/ Poza tym nie sądzicie, że podział broni jest potrzebny dla naszego umiłowanego motywu role-plej? Chyba przecież o to w tym wszystkim chodzi, budujemy postać by była wyjątkowa, lepimy ją jak figurkę z gówna którym jesteśmy na początku więc czyż nie miało by więcej sensu rozdzielić umiejętności dla skradających się w cieniu zabójców i berserków wyrzynających grupy wrogów dwuręcznym mieczem? ;/ Na dodatek rozdzielenie tych umiejętności ma sens ze względu na to że dowolna szkoła magii ma więcej zaklęć na pierwszym poziomie niż tu jest w całej kategorii.
Powracasz do koncepcji, która w demokratyczny sposób została odrzucona przez graczy podczas aktualizacji do V3. Zdecydowano wtedy, że ten podział wprowadza za dużo zamętu i jest za bardzo szczegółowy.

Można to jeszcze uratować. Spis mógłby nawet pozostać taki jaki jest w obecnej formie. Po prostu nauka polegałaby na czymś w rodzaju "uczę się walki mieczem z broni siecznych na 50%". Zmieniłby się tylko zapis tego w ekwipunku.

Tylko do zmiany czegoś takiego potrzebuje odzewu sporej liczby graczy. Nie chce żeby jutro pojawił się zwolennik obecnej koncepcji i napisał post sprzeciwu oraz tego jak to niszczymy system.


Jeśli chodzi o wytrzymałości to jako taki sens to ma, nawet jeśli chodzi o statystyki bestii, ale nie podoba mi się to jak sztywne są te zasady. Co jeśli spotkamy przeciwnika posiadającego jeden punkt wytrzymałości więcej niż wynosi ostrość naszej broni, mamy spierdalać i kończyć zadanie?
Myślałem o tym i jedyne ci przyszło mi do głowy to wpis na wiki o nazwie "przedział wytrzymałości". Umieściłbym tam grafikę z przedziałem ostrości. Objaśniałaby mniej więcej, że różnica 10 punktów daje czyste przebicie, różnica 5 punktów daje przebicie ale trzeba wykonać silne pchnięcie a np. różnica 1 punktu daje przebicie ale tylko wtedy kiedy uderzamy z dużą siłą w jedno miejsce kilkanaście razy. Poza tym tak w życiu jest. Jak wyskoczysz w koszuli do walki przeciwko ciężko opancerzonemu przeciwnikowi to jedynym rozwiązaniem jest ucieczka.


I co z Monkowym skryptem na ekwipunek?
Monk pracuje, nie ma czasu.


Ale to mnie nie obchodzi kto to konsultuje i z kim. Dostaję coś, co dla mnie odbiega od realiów, bo:
1. Wiadomo, że wilk nie przegryzie zbroi płytowej. Ani rękawicy ze stali. To było wiadome zawsze, GMy się tym zajmowały od zawsze.
2. Statystyki powinny odnosić się do wytrzymałości, bo to na nią patrzymy walcząc.
3. Jakoś wątpię, że ktoś zacznie wyrabiać broń z zębów.
3. Jak ktoś wpadnie w zęby smoka to i tak zginie, nie ważne czy ma całą płytówkę.

Tak to działało, nie potrzebne kolejne cyfry. Ale... Jak już masz takie fajne grono konsultantów i pomocników, to ja z założonymi rękom czekam na wyjście nowej odsłony gry.
Trochę mnie tylko boli, że jak robiłeś um. rasowe wampirów, to ja Ci pomagałem, a potem miałem wrażenie, że nie przeczytałeś tego w ogóle i zrzuciłeś tak jak chciałeś. A gdzie Ci Twoi konsultanci?
Napisałem już wcześniej, że nie będę marnował czasu na krytykanctwo i wymysły na siłę, na które sam możesz sobie odpowiedzieć, bo w ogóle nie mają one sensu.
« Ostatnia zmiana: 08 Czerwiec 2012, 10:37:02 wysłana przez Isentor »

Offline Gunses

  • Arystokrata
  • ***
  • Wiadomości: 15010
  • Reputacja: 14198
  • Płeć: Mężczyzna
  • jak z debilem.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1001 dnia: 08 Czerwiec 2012, 10:39:41 »
Dlatego z założonymi rękoma będę czekał na rozwój wydarzeń. Jeśli każde "ale" ma być tak traktowane, to ja dziękuję za takie podejście GMa do graczy.

Forum Tawerny Gothic

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1001 dnia: 08 Czerwiec 2012, 10:39:41 »

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1002 dnia: 08 Czerwiec 2012, 10:59:20 »
Dlatego z założonymi rękoma będę czekał na rozwój wydarzeń. Jeśli każde "ale" ma być tak traktowane, to ja dziękuję za takie podejście GMa do graczy.
W powyższym przypadku "ale" Mantosa to krytyka. I to jest pomocne. Twoje "ale" to bezpodstawne czepianie się, ponieważ:
1. Wiadomo, że wilk nie przegryzie zbroi płytowej. Ani rękawicy ze stali. To było wiadome zawsze, GMy się tym zajmowały od zawsze.
Co nie zmienia faktu, że wilk spróbuje zaatakować takiego gracza. No chyba, że Ty jako MG pokierujesz wilkiem tak by nie atakował, bo nie ma sensu. Wilk to wszak rozumna istota. Więc kierując tak wilkiem kierujesz nim już źle. Nic to nie wniosło, ja zaś zmarnowałem czas, który mógłbym poświęcić na poprawę umiejętności.


2. Statystyki powinny odnosić się do wytrzymałości, bo to na nią patrzymy walcząc.
<ironia>Bo nie odnoszą się.</ironia> Nic to nie wniosło, ja zaś zmarnowałem czas, który mógłbym poświęcić na poprawę umiejętności.


3. Jakoś wątpię, że ktoś zacznie wyrabiać broń z zębów.
Skoro o tym napisałem to znaczy, że dostawałem na PW pytania i prośby z tym związane.  Ale Ty wiesz lepiej nie będąc MG. Nic to nie wniosło, ja zaś zmarnowałem czas, który mógłbym poświęcić na poprawę umiejętności.


Trochę mnie tylko boli, że jak robiłeś um. rasowe wampirów, to ja Ci pomagałem, a potem miałem wrażenie, że nie przeczytałeś tego w ogóle i zrzuciłeś tak jak chciałeś. A gdzie Ci Twoi konsultanci?
Wybrałem tylko to co miało sens i nie robiło z wampirów graczy niezwyciężonych. Nie moja wina, że nadających się rzeczy było tyle co kot napłakał. Ale wiedziałeś o tym bo pisałem Ci o tym na gadu więc nic to nie wniosło, ja zaś zmarnowałem czas, który mógłbym poświęcić na poprawę umiejętności.

Jak to było w reklamie Forda "feel the difference".
« Ostatnia zmiana: 08 Czerwiec 2012, 11:01:54 wysłana przez Isentor »

Offline Hagmar

  • Obywatel
  • ***
  • Wiadomości: 15659
  • Reputacja: 16508
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1003 dnia: 08 Czerwiec 2012, 11:14:57 »
Ale Gucio ma wielki problem <facepalm> Nie wiem jak inni ale mniej więcej pamiętam jaką co ma wytrzymałość i ostrość. Po prostu ide też na logike, mając w łapie mithril a na sobie płyte z tego samego to prawie nikt mnie nie ruszy. ÂŻe dużo liczenia? Ojej... Gówno prawda... jeszcze raz powiem, wystarczy myśleć! Wilk nie przegryzie czegoś? To zaciśnie szczęki a i tak zaboli, albo rzuci się na nas i rozgryzie gardło...

Offline Mantos

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 2628
  • Reputacja: 294
  • Płeć: Mężczyzna
  • de Freszmejker
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1004 dnia: 08 Czerwiec 2012, 11:38:30 »
Powracasz do koncepcji, która w demokratyczny sposób została odrzucona przez graczy podczas aktualizacji do V3. Zdecydowano wtedy, że ten podział wprowadza za dużo zamętu i jest za bardzo szczegółowy.

Można to jeszcze uratować. Spis mógłby nawet pozostać taki jaki jest w obecnej formie. Po prostu nauka polegałaby na czymś w rodzaju "uczę się walki mieczem z broni siecznych na 50%". Zmieniłby się tylko zapis tego w ekwipunku.

Tylko do zmiany czegoś takiego potrzebuje odzewu sporej liczby graczy. Nie chce żeby jutro pojawił się zwolennik obecnej koncepcji i napisał post sprzeciwu oraz tego jak to niszczymy system.

Ja jestem za Edziowym podziałem, nie miałbym nic przeciwko żeby walka sztyletem i ukrytym ostrzem lub włócznią i trójzębem była w jednej lekcji. Nie mówię, żeby rozdzielać na poszczególne rodzaje broni, ale żeby chociaż umiejętności których się uczymy miały ze sobą coś wspólnego. Można dać podział do siecznych: długie, średnie, krótkie i powinno być w porządku

Myślałem o tym i jedyne ci przyszło mi do głowy to wpis na wiki o nazwie "przedział wytrzymałości". Umieściłbym tam grafikę z przedziałem ostrości. Objaśniałaby mniej więcej, że różnica 10 punktów daje czyste przebicie, różnica 5 punktów daje przebicie ale trzeba wykonać silne pchnięcie a np. różnica 1 punktu daje przebicie ale tylko wtedy kiedy uderzamy z dużą siłą w jedno miejsce kilkanaście razy. Poza tym tak w życiu jest. Jak wyskoczysz w koszuli do walki przeciwko ciężko opancerzonemu przeciwnikowi to jedynym rozwiązaniem jest ucieczka.

Może być, tylko zwiększyłbym różnicę dzięki której możliwe jest przebicie zbroi do 3 punktów ;f
« Ostatnia zmiana: 08 Czerwiec 2012, 11:41:17 wysłana przez Mantos »

Offline Gunses

  • Arystokrata
  • ***
  • Wiadomości: 15010
  • Reputacja: 14198
  • Płeć: Mężczyzna
  • jak z debilem.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1005 dnia: 08 Czerwiec 2012, 11:49:42 »
Ale ja nie potrzebowałem Twoich odpowiedzi. Zresztą, wprowadzasz zmiany od 6 miesięcy, a teraz nagle zależy Ci na czasie. No powinszować. Jak odpiszesz, to zmarnujesz czas, który mógłbyś przeznaczy... bla bla bla...

Offline Gunses

  • Arystokrata
  • ***
  • Wiadomości: 15010
  • Reputacja: 14198
  • Płeć: Mężczyzna
  • jak z debilem.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1006 dnia: 08 Czerwiec 2012, 12:01:05 »


Cytuj
Turdnaszan  Gadzia łuska Dzięki łuskom pokrywającym Twoje ciało rzadko odnosisz skaleczenia lub otarcia.
 
  • Funkcja - Otrzymujesz bonus +2 do wytrzymałości. Udźwig postaci do 20kg.
  ÂŻaboustny Potrafisz porozumiewać się z płazami.
 
  • Funkcja - W przypadku napotkania przeciwnika będącego płazem. Możesz z nim porozmawiać w celu uniknięcia walki. W przypadku, gdy dojdzie do walki masz pierwszeństwo ataku.
  Bagienny łowca Potrafisz szybko i bezszelestnie poruszać się po bagnach i moczarach tak by nie ugrzęznąć w błocie.
 
  • Funkcja - Pierwszeństwo ataku na bagnach i moczarach. Możesz wykonać dodatkowy finiszer na post, kiedy walka odbywa się na bagnach lub moczarach.
  Szybki metabolizm Twój organizm radzi sobie lepiej z toksycznymi substancjami.
 
  • Funkcja - Możesz wypić do pięciu mikstur na post.
  ? ?
 
  • Funkcja - ?

a tutaj nie trzeba dawać zmiennocieplności?

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1007 dnia: 08 Czerwiec 2012, 12:44:16 »
Ja jestem za Edziowym podziałem, nie miałbym nic przeciwko żeby walka sztyletem i ukrytym ostrzem lub włócznią i trójzębem była w jednej lekcji. Nie mówię, żeby rozdzielać na poszczególne rodzaje broni, ale żeby chociaż umiejętności których się uczymy miały ze sobą coś wspólnego. Można dać podział do siecznych: długie, średnie, krótkie i powinno być w porządku
Tylko w tym przypadku pojawia się problem, przy niektórych rodzajach broni jak np. ukryte ostrze, bo walczy się tym zupełnie inaczej lub np. wardyną. Chodzi mi o to, że przygotowanie podziału na osobną naukę walki każdym rodzajem broni nie wymaga edycji wpisu na wiki. Wymaga tylko edycji tego co uczy NPC. Także mogę ten podział ogarnąć w pół godziny, niż wracać do tego i zajmować się przepisywaniem na nowo.

W sumie gdyby to była nauka np. walki mieczem, gracz od razu poznawałby tajniki walki mieczem jednoręcznym, oburęcznym i dwoma mieczami. Więc wychodzimy mniej więcej na podobny podział jak przy długich, średnich i krótkich, które jednak nie zawsze oddają finezję walki danymi typami broni.


Może być, tylko zwiększyłbym różnicę dzięki której możliwe jest przebicie zbroi do 3 punktów ;f
Tak wiem. Wpisałem to na szybko podając tylko przykład. Szczegółowy przedział ogarniemy porządnie.


Ale ja nie potrzebowałem Twoich odpowiedzi. Zresztą, wprowadzasz zmiany od 6 miesięcy, a teraz nagle zależy Ci na czasie. No powinszować. Jak odpiszesz, to zmarnujesz czas, który mógłbyś przeznaczy... bla bla bla...
Wprowadzam zmiany od 6 miesięcy, bo czekam na odpowiedzi innych graczy. Teraz postanowiłem czekać maksymalnie dzień, dwa i iść dalej. Idąc takim tempem ogarnąłem więcej w dwa tygodnie niż zostało ogarnięte przez sześć miesięcy. Tak tutaj masz rację.


a tutaj nie trzeba dawać zmiennocieplności?
Trzeba. Dodałem.

Offline Gunses

  • Arystokrata
  • ***
  • Wiadomości: 15010
  • Reputacja: 14198
  • Płeć: Mężczyzna
  • jak z debilem.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1008 dnia: 08 Czerwiec 2012, 13:30:24 »
Postanowiłem, aby zapewnić odpowiedni balans gry zrobić spis PLUSÓW i MINUSÓW poszczególnych ras. Tak, żeby widzieć co i gdzie ewentualnie dodać.

Isq, poświęć te kilka minut i to przeczytaj. Siedziałem nad tym długo, abyś mógł teraz spojrzeć na obecny całokształt.

Legenda
+ to cecha, która jest na ogól korzystna
-  to wada rasy

w opisie/opis - są to informacje zamieszczone tylko w opisie
funkcja - informacje zamieszczone w podpunkcie Funkcja


Czarny Dracon:

+ większa moc zaklęć (w opisie)
+ dodatkowe zaklęcie na post (funkcja)
+ latanie (opis i funkcja)
+ brak ograniczeń ukształtowania terenu (funkcja)
+ ostre pazury (w opisie)
+ widzenie w ciemnościach (w opisie)
+ wyostrzone zmysły (w opisie)
+ pierwszeństwo ataku w nocy i ciemnych pomieszczeniach (funkcja)
+ dodatkowy finiszer w walce (funkcja)
+ gruba skóra (w opisie)
+ odporność na stłuczenia i otarcia (w opisie0
+ dodatkowe 5 pkt do wytrzymałości (funkcja)
+ udźwig do 35 kg (funkcja)
+ używasz magii (opis)
+ potrafisz rzucić jedno zaklęcie na post (funkcja)

- agresywność i nadpobudliwość (w opisie)
- celność ograniczona do 50 metrów (funkcja)


Człowiek

+ używasz magii (opis)
+ potrafisz rzucić jedno zaklęcie na post (funkcja)
+ dobre przyswajanie wszelakich mikstur (opis)
+ możliwość wypicia dwóch mikstur na post (funkcja)
+ udźwig postaci do 20 kg (funkcja)
+ 10% większe szczęście podczas gier (opis0
+ o 15% większy zysk ze znalezionego złota (funkcja)
+ dodatkowy jeden talent więcej


Dracon

+ latanie (opis i funkcja)
+ brak ograniczeń ukształtowania terenu (funkcja)
+ ostre pazury (w opisie)
+ widzenie w ciemnościach (w opisie)
+ wyostrzone zmysły (w opisie)
+ pierwszeństwo ataku w nocy i ciemnych pomieszczeniach (funkcja)
+ dodatkowy finiszer w walce (funkcja)
+ gruba skóra (w opisie)
+ odporność na stłuczenia i otarcia (w opisie0
+ dodatkowe 5 pkt do wytrzymałości (funkcja)
+ udźwig do 35 kg (funkcja)
+ używasz magii (opis)
+ potrafisz rzucić jedno zaklęcie na post (funkcja)
+ długowieczność (funkcja)

Elf (niedokończone opisy)

+ długowieczność (funkcja)
+ brak ograniczeń poruszania się w terenie zalesionym (opis)
+ pierwszeństwo w walce w lesie (funkcja)
+ dodatkowy finiszer podczas walki w lesie (funkcja)
+ używasz magii (opis)
+ potrafisz rzucić jedno zaklęcie na post (funkcja)
+ plus 50 metrów do zasięgu perfekcyjnej celności łuku i plus 20 metrów -||- proc (funkcja) <- opis niedokończony

- udźwig postaci do 18 kg (funkcja) <-opis jest niedokończony


Jaszczuroczłek

+ łuskowata odporna skóra (w opisie)
+ odporność na stłuczenia i otarcia (w opisie0
+ dodatkowe 2 pkt do wytrzymałości (funkcja)
+ udźwig do 25 kg (funkcja)
+ możesz rozmawiać z gadami (opis)
+ gdy dojdzie do walki z gadem możesz załagodzić awanturę (funkcja)
+ pierwszeństwo w walce z gadem (funkcja)
+ ostre uzębienie (opis) <- brak info o ostrości i wytrzymałości zębów
+ toksyny i bakterie w ślinie które powodują 2x zmniejszenie współczynnika szybkości i siły przeciwnika (opis)
+ dodatkowy finiszer jeśli ugryzłeś przeciwnika (funckaj)
+ w słońcu dwukrotnie szybszy i silniejszy (opis)
+ w dzień dodatkowy finiszer na post (funkcja)
+ jesteś bardzo giętki i zwinny (opis)
+ zmniejszenie celności przeciwnika o 30 metrów (funkcja)

- w nocy dwukrotnie słabszy i szybszy (opis)
- w nocy minus jeden finiszer na post (funkcja)


Krasnolud

+ brak ograniczeń w czasie poruszania się w górach (opis)
+ szybkość i cichość poruszania się w górach (opis)
+ widzenie w półciemnościach (opis)
+ udźwig postaci do 20 kg (funkcja)
+ pierwszeństwo do ataku w górach (funkcja)
+ dodatkowy finiszer w walce w górach (funkcja)
+ pierwszeństwo ataku w jaskiniach i tunelach ( funkcja)
+ dodatkowy finiszer podczas walki z jaskiniach i tunelach (funkcja)
+ bez problemu poruszasz się w szczelinach i niskich korytarzach (opis)
+ zmniejszenie celności przeciwnika o 50 metrów (funkcja)
+ brak ograniczenia wynikającego z ujemnych temperatur (funkcja)
+ potrafisz przepić każdego (funkcja)
+ plus 50 metrów do zasięgu strzelania z muszkietów i plus 20 metrów do zasięgu strzelania z pistoletów (funkcja) <- opis jest niedokończony


Mauren

+ kupowane towary są u Ciebie o 15% tańsze, a przy sprzedaży o 15% droższe (funkcja)
+ potrafisz odnaleźć kierunek świata po obserwacji gwiazdozbiorów (opis)
+ dokładniejsze informacje od MG o kierunku poruszania się (funkcja)
+ jesteś odporny na wysokie temperatury dnia i niskie temperatury nocy (opis)
+ nie otrzymujesz kar od poruszania się i walki w skrajnie wysokich i skrajnie niskich temperaturach (opis)
+ potrafisz wytrzymać bez wody przez wiele dni (opis)
+ nie otrzymujesz kary, jeśli temp. wzrośnie powyżej 30 stopni (funkcja)
+ używasz magii (opis)
+ potrafisz rzucić jedno zaklęcie na post (funkcja)
+ udźwig postaci do 20 kg (funkcja)


Niziołek

+ wytrzymałość podczas dalekich wypraw (opis)
+ wytrwałość bez jedzenia dłużej niż inne razy nie tracąc sił ani sprawności umysłu (opis)
+ brak kary minus jednego finiszera za poruszanie się na dystansach do 50 km (funkcja) <- nie ma takiej kary
+ kupowane towary są u Ciebie o 15% tańsze, a przy sprzedaży o 15% droższe (funkcja)
+ używasz magii (opis)
+ potrafisz rzucić jedno zaklęcie na post (funkcja)
+ bez problemu poruszasz się w szczelinach i niskich korytarzach (opis)
+ zmniejszenie celności przeciwnika o 50 metrów (funkcja)
+ wieczne pierwszeństwo ataku (funkcja)

- udźwig postaci do 18 kg (funkcja)


Ork

+ gruba skóra (w opisie)
+ odporność na stłuczenia i otarcia (w opisie0
+ dodatkowe 2 pkt do wytrzymałości (funkcja) <- jak dla mnie za mało
+ udźwig do 25 kg (funkcja) <- jak dla mnie za mało
+ siła mięśni unosząca do 500 kg (opis)
+ bonus plus 5 kg do udźwigu (funkcja) <- może podnieść 500 kg, ale udźwig wychodzi tylko 30? O_o
+ możliwość walki brońmi dwuręcznymi jak jednoręcznymi (funkcja)
+ możliwość wystraszenia rozmówcy jeśli nie jest na to odporny (funkcja) <- jak na razie nikt nie jest odporny

- szybsze męczenie się organizmu (opis)
- zmniejszenie szybkości poruszania się przy dużym wysiłku (opis)


Raanaar

+ długowieczność (funkcja)
+ udźwig do 25 kg (funkcja)
+ w wodzie poruszasz się dużo szybciej (opis)
+ pierwszeństwo w walce w wodzie (funkcja)
+ dodatkowy finiszer podczas walki w wodzie (funkcja)
+ możesz oddychać pod wodą (funkcja)
+ używasz magii (opis)
+ potrafisz rzucić jedno zaklęcie na post (funkcja)
+ gdy dojdzie do walki z istotą wodną możesz załagodzić awanturę (funkcja)
+ pierwszeństwo w walce z istotą wodną (funkcja)


Turdraszan

+ łuskowa wytrzymała skóra (w opisie)
+ odporność na stłuczenia i otarcia (w opisie)
+ dodatkowe 2 pkt do wytrzymałości (funkcja)
+ udźwig do 20 kg (funkcja)
+ gdy dojdzie do walki z płazem możesz załagodzić awanturę (funkcja)
+ pierwszeństwo w walce z istotą płazem (funkcja)
+ brak ograniczeń do poruszania się po terenie bagiennym (opis)
+ pierwszeństwo ataku na bagnach czy moczarach (funkcja)
+ dodatkowy finiszer jeśli walka odbywa się na terenie bagien/moczarów (funkcja)
+ możliwość wypicia do 5 mikstur na post (funkcja)
+ w słońcu dwukrotnie szybszy i silniejszy (opis)
+ w dzień dodatkowy finiszer na post (funkcja)

- w nocy dwukrotnie słabszy i szybszy (opis)
- w nocy minus jeden finiszer na post (funkcja)


Wampir

+ po zachodzie słońca siła i szybkość wzrasta dwukrotnie (opis)
+ widzenie w ciemnościach (w opisie)
+ wyostrzone zmysły (w opisie)
+ pierwszeństwo ataku w nocy (funkcja)
+ dodatkowe dwa finiszery na post kiedy walka odbywa się w nocy (funkcja)
+ regeneracja ciała, jeśli spożywało się krew w ciągu ostatnich 24 godzin (funkcja)
+ udźwig do 30 kg (funkcja)
+ rany leczą się po spożyciu krwi (funkcja)
+ nie starzejesz się (funkcja)
+ odporność na choroby (funkcja)
+ właściwości lecznicze krwi wampira (funkcja)
+ możliwość skoków wzwyż na 5 metrów, w dal na 15 i zeskoków z 50 metrów (funkcja)
+ zdolności akrobatyki (opis)

- głód krwi, który może doprowadzić do szaleństwa (opis)
- codzienna potrzeba spożywania krwi (funkcja)
- jeśli pożywianie nie nastąpi, umiejętność Dziecko nocy zostanie dezaktywowana (funkcja)
- nie spożywanie krwi przez miesiąc doprowadza do odrętwienia i zaschnięcia ciała (funkcja)
- podatność na srebro, które wypala rany i dłuższy proces regeneracji (funkcja)
- wieczny brak pierwszeństwa w walce w dzień (funkcja)
- dwukrotny spadek siły i szybkości podczas dnia (opis)
- minus dwa finiszery podczas walki w dzień (funkcja)
- słońce spala wampira (funkcja)
- brak możliwości używania magii (funkcja)
- brak możliwości wskrzeszenia wampira (funkcja)

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1009 dnia: 08 Czerwiec 2012, 13:41:27 »
Dobrze, że mi to przedstawiłeś. Niektóre rzeczy z opisów trzeba będzie wywalić, tak żeby nie gryzy się z funkcją. Opis powinien być tylko opisem, który dopełnia graczom to co potrafi dana rasa. Coś jak o tym, że dracon ma pazury ale widzenie w ciemności ma również swoje odbicie w funkcji, bo dzięki temu gracz nie otrzymuje minusa do liczby finiszerów w nocy. W związku z tym tu na jedno wychodzi.

Ogólnie rozchodzi się o to, że stawiamy na funkcje, to ona definiuje to co można, a czego nie można. Opis jest tylko szczegółowym dopełnieniem. Fabularnym smaczkiem, który pomaga graczowi w opisie tego co robi.

Potrzebowałbym dzielnego poligloty, który podjąłby się zadania ogarnięcia opisów.


Offline Gunses

  • Arystokrata
  • ***
  • Wiadomości: 15010
  • Reputacja: 14198
  • Płeć: Mężczyzna
  • jak z debilem.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1010 dnia: 08 Czerwiec 2012, 13:44:46 »
Cytuj
Funkcja - Możesz wykonać do 4 finiszerów na post. Nie otrzymujesz minusowej kary do ilości finiszerów na post podczas walki w nocy.

To u bestii.. To są DODATKOWE finiszery, czy TYLKO tyle? Jak mam 100% walk sieczną, mam 5 finiszerów, to z tymi mam 9, czy tylko 4?

Cytuj
Funkcja - Maksymalna wysokość skoku w wzwyż wynosi 10 metrów. Maksymalna wysokość skoku w dal wynosi 20 metrów. Optymalna wysokość do zeskoku i nie zrobieniu sobie przy tym krzywdy wynosi 80 metrów.
To jest też na maxa, czy ta umiejętność i Dzikość wampira się dodają?




Dobrze, że mi to przedstawiłeś. Niektóre rzeczy z opisów trzeba będzie wywalić, tak żeby nie gryzy się z funkcją. Opis powinien być tylko opisem, który dopełnia graczom to co potrafi dana rasa. Coś jak o tym, że dracon ma pazury ale widzenie w ciemności ma również swoje odbicie w funkcji, bo dzięki temu gracz nie otrzymuje minusa do liczby finiszerów w nocy. W związku z tym tu na jedno wychodzi.

Ogólnie rozchodzi się o to, że stawiamy na funkcje, to ona definiuje to co można, a czego nie można. Opis jest tylko szczegółowym dopełnieniem. Fabularnym smaczkiem, który pomaga graczowi w opisie tego co robi.

Potrzebowałbym dzielnego poligloty, który podjąłby się zadania ogarnięcia opisów.


Więc jak z tym widzeniem w ciemnościch? Jest na prawdę, czy tylko jest umownie, a daje nam dodatkowy finiszer? ;/

Ja się nie podejmuję tego, dosyć się napracowałem wczoraj a gówno z tego wyszło. :P


A i ten... Niektóre rasy mają same plusy, inne mają kilka minusów. To będzie tak zostawione, czy to jakoś wyrównasz?

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1011 dnia: 08 Czerwiec 2012, 13:53:31 »
To u bestii.. To są DODATKOWE finiszery, czy TYLKO tyle? Jak mam 100% walk sieczną, mam 5 finiszerów, to z tymi mam 9, czy tylko 4?
To jest też na maxa, czy ta umiejętność i Dzikość wampira się dodają?
W przypadku finiszerów bonus, poprawiłem już. W przypadku akrobatyki ważna jest ta wyższa. Ona już obejmuje zwiększenia się tamtego.


Więc jak z tym widzeniem w ciemnościch? Jest na prawdę, czy tylko jest umownie, a daje nam dodatkowy finiszer? ;/
Widzisz w ciemności więc fabularnie opisując post możesz napisać coś w stylu "widzę jak jeleń przebiegł w ciemności w lesie". Zaś na mechanikę gry przekłada się to tak, że nie dostajesz minusu do ilości finiszerów na post w nocy, bo widzisz w ciemności.


A i ten... Niektóre rasy mają same plusy, inne mają kilka minusów. To będzie tak zostawione, czy to jakoś wyrównasz?
Taka już specyfika ras. Niektóre mają słabe bonusu ale za to nie mają minusów. Inne znowu mają duże bonusy ale są one ograniczone przez nieliczne minusy. Rasy są na tyle zróżnicowane, że każdy znajdzie coś dla siebie. Rasy nie mają być równe i tak jest. Nierówność nie jest w jakimś stopniu hardcorowa więc póki co tego nie ruszam.

Offline Mogul

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 5092
  • Reputacja: 5863
  • Płeć: Mężczyzna
  • Bu!
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1012 dnia: 08 Czerwiec 2012, 13:58:21 »
Co do podziału broni:
Mam sieczne na 50%. W swoim ekwipunku posiadam topór i miecz. Teraz będę musiał wybrać jedną z broni. Co z drugą? W moim przypadku to są małe pieniądze, ale jeśli ktoś ma coś droższego, powiedzmy srebrny miecz i topór z mithrilu, to jest stratny. Jak to będzie wyglądać?

Dodatkowo:
1. Każda zdolność wymagałaby odpowiedniej reputacji
2. Nie byłoby 'magazynowania' talentów, za to byłaby reputacja określająca poszanowanie gracza w społeczeństwie.

Ciekawa koncepcja, rozwiń to Guciu. Coś ala Risen 2?
« Ostatnia zmiana: 08 Czerwiec 2012, 14:01:25 wysłana przez Mogul »

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1013 dnia: 08 Czerwiec 2012, 14:13:28 »
Co do podziału broni:
Mam sieczne na 50%. W swoim ekwipunku posiadam topór i miecz. Teraz będę musiał wybrać jedną z broni. Co z drugą? W moim przypadku to są małe pieniądze, ale jeśli ktoś ma coś droższego, powiedzmy srebrny miecz i topór z mithrilu, to jest stratny. Jak to będzie wyglądać?
Nie byłbyś straty w przypadku nauki. Ceny nie uległyby zmianie w związku z tym ucząc się dawniej walki bronią sieczną na 50% teraz mógłbyś sobie wybrać czym chcesz walczyć z broni siecznych na 50%. W przypadku posiadania kilku przedmiotów, trzeba by było się douczyć. Można to uznać za "rozbudowanie systemu".

Jakbym napisał, że gracze otrzymają specjalizacje za to co posiadają zarz by się zbiegli do Karena kupując po każdym rodzaju broni. Więc to nie wchodzi w grę. Ewentualnie dla obecnych graczy można wprowadzić ofertę promocyjną.


Dodatkowo:
Ciekawa koncepcja, rozwiń to Guciu. Coś ala Risen 2?
Było i się nie sprawdziło. Problem z tą koncepcją polega na tym, że reputacja stale rośnie. Więc daje Ci dostęp do nauczyciela po osiągnięciu odpowiednio wymaganego progu. Wtedy mając kasę wyuczysz się wszystkiego na raz i masz z głowy. Talenty wymagają od Ciebie ciągłej aktywności w wyprawach, bo bez talentów pomimo tego, że masz kasę nie nauczysz się niczego nowego. I ma to jakieś logiczne wyjaśnienie. Walczysz częściej na wprawach więc zdobywasz wprawę, później idziesz do nauczyciela i uczysz się nowych rzeczy. Nie zaś idziesz się uczyć nowych rzeczy, bo jesteś fajny.

Offline Mogul

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 5092
  • Reputacja: 5863
  • Płeć: Mężczyzna
  • Bu!
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1014 dnia: 08 Czerwiec 2012, 14:21:30 »
Nie byłbyś straty w przypadku nauki. Ceny nie uległyby zmianie w związku z tym ucząc się dawniej walki bronią sieczną na 50% teraz mógłbyś sobie wybrać czym chcesz walczyć z broni siecznych na 50%. W przypadku posiadania kilku przedmiotów, trzeba by było się douczyć. Można to uznać za "rozbudowanie systemu".

Jakbym napisał, że gracze otrzymają specjalizacje za to co posiadają zarz by się zbiegli do Karena kupując po każdym rodzaju broni. Więc to nie wchodzi w grę. Ewentualnie dla obecnych graczy można wprowadzić ofertę promocyjną.

Ok, no promocja gud, co jednak wprowadzi troszkę zamieszania na początku, ale dalej sądzę, że to lepsza decyzja.

Było i się nie sprawdziło. Problem z tą koncepcją polega na tym, że reputacja stale rośnie. Więc daje Ci dostęp do nauczyciela po osiągnięciu odpowiednio wymaganego progu. Wtedy mając kasę wyuczysz się wszystkiego na raz i masz z głowy. Talenty wymagają od Ciebie ciągłej aktywności w wyprawach, bo bez talentów pomimo tego, że masz kasę nie nauczysz się niczego nowego. I ma to jakieś logiczne wyjaśnienie. Walczysz częściej na wprawach więc zdobywasz wprawę, później idziesz do nauczyciela i uczysz się nowych rzeczy. Nie zaś idziesz się uczyć nowych rzeczy, bo jesteś fajny.

Nie było mnie kiedyś, nie wiem jak było. Możliwe, że źle przeczytałem, ale nie chodzi mi tutaj o reputację, którą widzimy w profilu. Więc nie będę się zbytnio wypowiadał na ten temat. Może Gunses miał coś głębszego na myśli.

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1015 dnia: 08 Czerwiec 2012, 14:23:35 »
Ok, no promocja gud, co jednak wprowadzi troszkę zamieszania na początku, ale dalej sądzę, że to lepsza decyzja.
Nie ma róży bez kolców.


Nie było mnie kiedyś, nie wiem jak było. Możliwe, że źle przeczytałem, ale nie chodzi mi tutaj o reputację, którą widzimy w profilu. Więc nie będę się zbytnio wypowiadał na ten temat. Może Gunses miał coś głębszego na myśli.
Być może chodziło mu o co innego. Guciu rozwiń koncepcje.

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1016 dnia: 08 Czerwiec 2012, 15:32:35 »
Mikstury oraz ich właściwości

Wykonałem do punktu 5. Jakieś uwagi?


Rośliny oraz ich właściwości - Ukończone.
« Ostatnia zmiana: 08 Czerwiec 2012, 15:40:48 wysłana przez Isentor »

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1017 dnia: 08 Czerwiec 2012, 22:07:37 »
Wszem i wobec obwieszczam, że wstępna wersja umiejętności nabywanych została ukończona. Przeczytajcie wpis i sprawdźcie czy nie ma żadnych błędów oraz niejasności. Jeśli umieściłem, gdzieś znak zapytania to znaczy, że opis umiejętności jest zależny od czegoś, nad czym teraz pracuję.

Offline Gunses

  • Arystokrata
  • ***
  • Wiadomości: 15010
  • Reputacja: 14198
  • Płeć: Mężczyzna
  • jak z debilem.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1018 dnia: 08 Czerwiec 2012, 22:54:53 »
A jak funkcja ma brak?

No ja mówie od razu o tym nieszczęsnym ÂŻelaznym żołądku. Dodać karę Zatrucia pokarmowego, która może dopaść na postojach i osłabić (odjąć finiszerów, czy zabrać pierwszeństwo w walce), a właśnie ÂŻalazny żołądek by przed tym chronił.

Offline Gunses

  • Arystokrata
  • ***
  • Wiadomości: 15010
  • Reputacja: 14198
  • Płeć: Mężczyzna
  • jak z debilem.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1019 dnia: 08 Czerwiec 2012, 23:30:17 »
Cytuj
Perswazja
Funkcja - Jesteś w stanie przekonać do swojej racji przeciwnika lub NPC podatnego na perswazje. Towary u NPC są dla Ciebie o 10% tańsze. Zaś towary sprzedawane przez Ciebie NPC o 10% droższe.

Cytuj
Straszliwe spojrzenie
Funkcja - Jesteś w stanie zastraszyć przeciwnika lub NPC podatnego na zastraszenie.

Będzie gdzieś ich spis? tych podatnych na jedno i drugie?



http://nockruka.gram.pl/marant/index.php/Osi%C4%85gni%C4%99cia da radę to zamienić na Funkcje? ÂŻeby to w końcu dawało coś widocznego na pierwszy rzut oka.
« Ostatnia zmiana: 08 Czerwiec 2012, 23:38:28 wysłana przez Gunses »

Forum Tawerny Gothic

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1019 dnia: 08 Czerwiec 2012, 23:30:17 »

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 
top
anything