Autor Wątek: Dyskusja o grze  (Przeczytany 467029 razy)

Description:

0 użytkowników i 6 Gości przegląda ten wątek.

Offline Anv

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 4006
  • Reputacja: 4143
  • Płeć: Mężczyzna
  • I am Iron man.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #980 dnia: 07 Czerwiec 2012, 18:32:28 »
http://marant.tawerna-gothic.pl/index.php?topic=23777.msg287110#new

Gucio nie dodał tu kasy do talentów. Mmay ją sobie doliczyć, zgodnie z tym jak było to przyznawane? Czyli za brąz 100 i za srebro 300.

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #981 dnia: 07 Czerwiec 2012, 18:34:51 »
http://marant.tawerna-gothic.pl/index.php?topic=23777.msg287110#new

Gucio nie dodał tu kasy do talentów. Mmay ją sobie doliczyć, zgodnie z tym jak było to przyznawane? Czyli za brąz 100 i za srebro 300.
Dostaje się tylko za wyższy stopień talentów.


Przestudiujcie i powiedzcie, czy jest to jasne dla kogoś kto zaczynałby grę od nowa:
http://nockruka.gram.pl/marant/index.php/Zasady_uczestnictwa_w_wyprawie

Forum Tawerny Gothic

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #981 dnia: 07 Czerwiec 2012, 18:34:51 »

Offline Anv

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 4006
  • Reputacja: 4143
  • Płeć: Mężczyzna
  • I am Iron man.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #982 dnia: 07 Czerwiec 2012, 18:36:45 »
Dostaje się tylko za wyższy stopień talentów.


No tak, wiem. Ale pytałem czy mamy doliczać sobie.

Offline Elrond Ñoldor

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 17213
  • Reputacja: 14987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #983 dnia: 07 Czerwiec 2012, 20:25:02 »
Przestudiujcie i powiedzcie, czy jest to jasne dla kogoś kto zaczynałby grę od nowa:
http://nockruka.gram.pl/marant/index.php/Zasady_uczestnictwa_w_wyprawie

Raczej tak. No chyba że znajdzie się ktoś kto nie lubi używać mózgu. Gorzej jest jednak z tym ekwipunkiem. Sam nie miałem jakichkolwiek problemów, ale wydaje mi się że jakiś nowy dzieciak będzie miał problemy jak to zrobić by miało ręce i nogi, a nie drgało w konwulsjach udając oznaki życia.

I dołączam się do apelu, by tą ikonkę Marantu zmniejszyć i wrzucić na samym dole wśród reszty tego małego ustrojstwa. Strasznie szpeci :/ Joker jest zdegustowany.

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #984 dnia: 07 Czerwiec 2012, 20:26:58 »
Raczej tak. No chyba że znajdzie się ktoś kto nie lubi używać mózgu. Gorzej jest jednak z tym ekwipunkiem. Sam nie miałem jakichkolwiek problemów, ale wydaje mi się że jakiś nowy dzieciak będzie miał problemy jak to zrobić by miało ręce i nogi, a nie drgało w konwulsjach udając oznaki życia.
Nagra się filmik z how to dla opornych.


I dołączam się do apelu, by tą ikonkę Marantu zmniejszyć i wrzucić na samym dole wśród reszty tego małego ustrojstwa. Strasznie szpeci :/ Joker jest zdegustowany.
Pokaż na screenie o co Ci chodzi Edziu.

Offline Elrond Ñoldor

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 17213
  • Reputacja: 14987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #985 dnia: 07 Czerwiec 2012, 20:41:30 »

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #986 dnia: 07 Czerwiec 2012, 20:53:44 »

Pokombinuje, gdy będę miał na to czas.


http://nockruka.gram.pl/marant/index.php/Zasady_uczestnictwa_w_wyprawie
Dopisałem mechanikę walki. Już coraz mniej po Polsku piszę. Jak ze zrozumiałością?

Offline Hagmar

  • Obywatel
  • ***
  • Wiadomości: 15659
  • Reputacja: 16508
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #987 dnia: 07 Czerwiec 2012, 21:02:04 »
Ja rozumiem.

Offline Gunses

  • Arystokrata
  • ***
  • Wiadomości: 15010
  • Reputacja: 14198
  • Płeć: Mężczyzna
  • jak z debilem.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #988 dnia: 07 Czerwiec 2012, 21:04:47 »
Ja też.

A info: wampira zabije krwiopijca ;[

Offline Elrond Ñoldor

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 17213
  • Reputacja: 14987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #989 dnia: 07 Czerwiec 2012, 21:10:13 »
A info: wampira zabije krwiopijca ;[

Sprawiedliwość i równowaga w przyrodzie muszą zostać zachowane :)

Zasady proste, ale to co pisze na samym dole, jest. Hmm... czy ktoś zwraca uwagę na liczby?

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #990 dnia: 07 Czerwiec 2012, 22:18:53 »
Zasady proste, ale to co pisze na samym dole, jest. Hmm... czy ktoś zwraca uwagę na liczby?
No teraz będzie musiał. Bo będzie wiadome, czy można rozciąć w pół smoka lub złamać miecz przeciwnika. Jak możesz zauważyć po statystykach materiałów takie skrajne rzeczy będą możliwe ale w przypadku jeśli skrzyżujesz najsłabszy minerał przeciwko najmocniejszemu. Przynajmniej nikt nie powie - a skąd to się wzięło.

Offline Gunses

  • Arystokrata
  • ***
  • Wiadomości: 15010
  • Reputacja: 14198
  • Płeć: Mężczyzna
  • jak z debilem.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #991 dnia: 07 Czerwiec 2012, 22:34:04 »
Powie wam, że właśnie ten nowy system przestał mi się podobać. A miała na to wpływ tylko jedna rzecz. Jak wg mnie, przelała ona czarę goryczy, którą mogłem przełknąć do tej pory.

http://nockruka.gram.pl/marant/index.php/Wilk


Cytuj
Broń: kły
Ostrość: 8
Wytrzymałość: 15

Bestia: wilk
Wytrzymałość: 1

Offline Anv

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 4006
  • Reputacja: 4143
  • Płeć: Mężczyzna
  • I am Iron man.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #992 dnia: 07 Czerwiec 2012, 22:43:08 »
Nie zauważyłem tego ;o Isu, nie wydaje Ci się, że robisz powoli z marantu grę do której potrzebny będzie kalkulator? Coraz bardziej zatracamy wpływ czynnika ludzkiego. Może w ogóle poprośmy Monka o skrypt, bedziemy tylko sobie wyklikiwać kiedy idę na wyprawę itd. jak w jakims "Gladiatusie". A to mi obliczy czy pokonuję bandytę, wilka, sarnę, dzika.

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #993 dnia: 07 Czerwiec 2012, 23:19:11 »
Powie wam, że właśnie ten nowy system przestał mi się podobać. A miała na to wpływ tylko jedna rzecz. Jak wg mnie, przelała ona czarę goryczy, którą mogłem przełknąć do tej pory.
Na takie posty mam jedną odpowiedź. Puknij się za przeproszeniem w łeb. Staram się wszystko zdefiniować. Do tej pory było masę narzekania, że to i tamto nie zostało nigdzie spisane. Tak teraz masz to spisane. Wiesz już jaką bronią możesz przełamać inną broń. Wiesz już jaką bronią możesz przebić się przez pancerz przeciwnika. Czyż nie tego wcześniej chciałeś? MASZ TO JUÂŻ OKREÂŚLONE. DZIÊKUJ ZA WIEDZÊ. Twoje narzekanie jest już narzekaniem dla samego narzekania. Pytałem w tej sprawie kilkukrotnie. Większości się to podobało. Tyle z mojej strony.

Offline Hagmar

  • Obywatel
  • ***
  • Wiadomości: 15659
  • Reputacja: 16508
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #994 dnia: 08 Czerwiec 2012, 09:01:35 »
A mnie to odpowiada.

Offline Gunses

  • Arystokrata
  • ***
  • Wiadomości: 15010
  • Reputacja: 14198
  • Płeć: Mężczyzna
  • jak z debilem.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #995 dnia: 08 Czerwiec 2012, 09:11:39 »
A mnie nie i Is ogarnij się z tym, że każdy kto powie coś złego musi robić to z czystej nienawiści czy czegoś w tym stylu. Nie piszę tego bo mam chwilę czasu, tylko dla tego, że uważam to za zły pomysł, który nie powinien być wdrożony w życie. Na prawdę do tej pory GM decydował czy kogoś ugryzł wilk czy nie. I to wystarczało. Nie trzeba było się zastanawiać czy coś przebije zbroje czy nie. Brało się pod uwagę rozmiary bestii i ich siłę. Jak miała 20 metrów i zębiska jak kołki, to miażdżyła wszystko dookoła. Teraz będzie masa latania po wikipedii, żeby sprawdzić czy coś wykonane z czegoś da radę przetrwać ugryzienie wilczych zębów wykonanych z czegoś. Za dużo będzie sprawdzania, to jakaś strategia z tego wyjdzie a nie luźna forumowa gra. I jeszcze nie mów do mnie "Czyż nie tego wcześniej chciałeś? MASZ TO JUÂŻ OKREÂŚLONE. DZIÊKUJ ZA WIEDZÊ." No właśnie nie tego chciałem. Gra powinna być jak najbardziej przejrzysta. Jak będzie zwierze z zębami, pazurami i kolczastym ogonem, to już w ogóle każdy GM będzie wolał, żeby gracz zabił bestię, niż żeby ta go zraniła. Z prostej przyczyny, jak bestia zaatakuje to trzeba będzie porównywać czy udało jej się zranić czy nie.

CHCIAÂŁEÂŚ ÂŻEBY NAÂŚWIETLIÆ CI SPRAWY KTÓRE KUJÂĄ W OCZY, TO NAÂŚWIETLAM. MASZ JUÂŻ NAÂŚWIETLONE I DZIÊKUJ ZA NAÂŚWIETLENIE. ALE NIE WIEM CZEMU JAK WYTKNIE SIÊ COÂŚ CO JEST DLA GRACZA DZIWNE SPOTYKA SIÊ ON Z ODPOWIEDZIÂĄ (NAJWYÂŻSZEGO GM): "Puknij się za przeproszeniem w łeb"?
« Ostatnia zmiana: 08 Czerwiec 2012, 09:14:10 wysłana przez Gunses »

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #996 dnia: 08 Czerwiec 2012, 09:41:40 »
Twoje naświetlanie wygląda dokładnie tak:
Cytuj
Ooo Isentorze, nigdzie nie mam spisanego tego czy można przebić łuskę smoka. A co mam zrobić jak wilk gryzie mi nogę a ja mam zbroje płytową?
Spisuje więc ile wytrzymałości ma łuska, ile wytrzymałości ma zbroja i ile ostrości mają kły. Wiesz teraz bez problemu czy możesz rozciąć smoka w pół jak uczynił to niegdyś Anv. Wiesz już, że będąc wyposażonym w zbroje płytową wilk może co najwyżej po skamleć Ci u stóp. Masz przy okazji podane statystyki takiego kła, więc furtka do wyrobu broni z takiego materiału stoi otworem.
Cytuj
Ale jest źle bo za dużo liczb i to mi się nie podoba.
Konkrety więc. Podaj mi argument dlaczego tak uważać. Nie uskuteczniaj krytykanctwa. Wtedy będzie mi to pomocne. Na razie nie jest.


Na prawdę do tej pory GM decydował czy kogoś ugryzł wilk czy nie. I to wystarczało. Nie trzeba było się zastanawiać czy coś przebije zbroje czy nie.
I nadal tak jest. Po prostu teraz nie musisz już za każdym razem latać do mnie z pytaniem, czy będziesz w stanie odciąć łeb danemu potworowi. Rzeczywiście to tak psuje rozgrywkę. <facepalm>


Brało się pod uwagę rozmiary bestii i ich siłę. Jak miała 20 metrów i zębiska jak kołki, to miażdżyła wszystko dookoła.
Przy aktualizacji jedyne poważne zmiany to wprowadzenie finiszerów. Poza tym rozgrywka wygląda identycznie. Tylko teraz wiesz ile dany przedmiot ma wytrzymałości. Widzę, że ta wiedza Ci wadzi. To o czym napisałeś nadal obowiązuje. Ale będziesz miał już podane przy "20 metrowej bestii" ile ostrości i wytrzymałości mają jej zęby.


Teraz będzie masa latania po wikipedii, żeby sprawdzić czy coś wykonane z czegoś da radę przetrwać ugryzienie wilczych zębów wykonanych z czegoś. Za dużo będzie sprawdzania, to jakaś strategia z tego wyjdzie a nie luźna forumowa gra.
Bo oczywiście teraz nie podajemy w wyprawach linku do statystyk przeciwników na wiki. Więc latania nie ma. Ono się dopiero zacznie bo dopisałem dwie linijki. Stary, czekam na tą Twoją krytykę.


Gra powinna być jak najbardziej przejrzysta. Jak będzie zwierze z zębami, pazurami i kolczastym ogonem, to już w ogóle każdy GM będzie wolał, żeby gracz zabił bestię, niż żeby ta go zraniła. Z prostej przyczyny, jak bestia zaatakuje to trzeba będzie porównywać czy udało jej się zranić czy nie.
Właśnie przedstawiłeś argument za mnie. Dzięki. ;) Dokładnie, gra dzięki temu jest przejrzysta i wiadomo już przez jakie pancerze można się przebijać. I tak bierzesz to pod uwagę. Przecież nie będziesz opisywał zranienia gracza ubranego w zbroje niepłytową bo wilk ugryzł go w rękę, na której miał stalową rękawicę? Wcześniej musiałeś o tym myśleć i zastanawiać się. Teraz masz podaną wytrzymałość stali i ostrość zębów wilka. Wiesz już bez żadnego zastanawiania się, że wilk nie przegryzie takiej rękawicy. Ktoś kto dopiero zaczyna prowadzić wyprawy szybciej to sobie utrwali w pamięci i będzie mu łatwiej decydować o walce.Ale dla Ciebie to zły pomysł. Czemu?


CHCIAÂŁEÂŚ ÂŻEBY NAÂŚWIETLIÆ CI SPRAWY KTÓRE KUJÂĄ W OCZY, TO NAÂŚWIETLAM. MASZ JUÂŻ NAÂŚWIETLONE I DZIÊKUJ ZA NAÂŚWIETLENIE. ALE NIE WIEM CZEMU JAK WYTKNIE SIÊ COÂŚ CO JEST DLA GRACZA DZIWNE SPOTYKA SIÊ ON Z ODPOWIEDZIÂĄ (NAJWYÂŻSZEGO GM): "Puknij się za przeproszeniem w łeb"?
Wybacz mi, że irytuje mnie Twoje zachowanie, które polega na pojawieniu się po 2 tygodniach mojej pracy akceptowanej przez grono konsultantów i wytykanie mi błędów w formie krytykanctwa, które nie ma żadnego logicznego uzasadnienia.
« Ostatnia zmiana: 08 Czerwiec 2012, 10:05:54 wysłana przez Isentor »

Offline Mantos

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 2628
  • Reputacja: 294
  • Płeć: Mężczyzna
  • de Freszmejker
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #997 dnia: 08 Czerwiec 2012, 10:20:05 »
Supcio, przegapiłem zajebisty moment gdy Isu w swej mądrości uznał że ponowne pogrupowanie broni nie jest potrzebne ;f

Idąc do nauczyciela i płacąc mu za naukę otrzymujesz pełen kurs walki broniami siecznymi. Czyli Twoje lekcje to:
walka bułatem, kataną, mieczem, toporem, włócznią, szablą, sztyletem, szponem, wardyną i ukrytym ostrzem. Dlatego nie widzę powodów by dzielić to na drobnice. Rozpiskę jak walczyć masz w specjalizacjach walki. Pozostałe rzeczy leżą już w Twoim interesie i polegają na "literackim opisie" by Marant v1.

Nie wiem jak dla was, ale dla mnie to wciąż brzmi idiotycznie, brakuje tylko dorzucić lekcji szydełkowania do tego zestawu ;/ Poza tym nie sądzicie, że podział broni jest potrzebny dla naszego umiłowanego motywu role-plej? Chyba przecież o to w tym wszystkim chodzi, budujemy postać by była wyjątkowa, lepimy ją jak figurkę z gówna którym jesteśmy na początku więc czyż nie miało by więcej sensu rozdzielić umiejętności dla skradających się w cieniu zabójców i berserków wyrzynających grupy wrogów dwuręcznym mieczem? ;/ Na dodatek rozdzielenie tych umiejętności ma sens ze względu na to że dowolna szkoła magii ma więcej zaklęć na pierwszym poziomie niż tu jest w całej kategorii.

Jeśli chodzi o wytrzymałości to jako taki sens to ma, nawet jeśli chodzi o statystyki bestii, ale nie podoba mi się to jak sztywne są te zasady. Co jeśli spotkamy przeciwnika posiadającego jeden punkt wytrzymałości więcej niż wynosi ostrość naszej broni, mamy spierdalać i kończyć zadanie?

I co z Monkowym skryptem na ekwipunek?

Offline Gunses

  • Arystokrata
  • ***
  • Wiadomości: 15010
  • Reputacja: 14198
  • Płeć: Mężczyzna
  • jak z debilem.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #998 dnia: 08 Czerwiec 2012, 10:27:57 »
Wybacz mi, że irytuje mnie Twoje zachowanie, które polega na pojawieniu się po 2 tygodniach mojej pracy akceptowanej przez grono konsultantów i wytykanie mi błędów w formie krytykanctwa, które nie ma żadnego logicznego uzasadnienia.
Ale to mnie nie obchodzi kto to konsultuje i z kim. Dostaję coś, co dla mnie odbiega od realiów, bo:
1. Wiadomo, że wilk nie przegryzie zbroi płytowej. Ani rękawicy ze stali. To było wiadome zawsze, GMy się tym zajmowały od zawsze.
2. Statystyki powinny odnosić się do wytrzymałości, bo to na nią patrzymy walcząc.
3. Jakoś wątpię, że ktoś zacznie wyrabiać broń z zębów.
3. Jak ktoś wpadnie w zęby smoka to i tak zginie, nie ważne czy ma całą płytówkę.

Tak to działało, nie potrzebne kolejne cyfry. Ale... Jak już masz takie fajne grono konsultantów i pomocników, to ja z założonymi rękom czekam na wyjście nowej odsłony gry.
Trochę mnie tylko boli, że jak robiłeś um. rasowe wampirów, to ja Ci pomagałem, a potem miałem wrażenie, że nie przeczytałeś tego w ogóle i zrzuciłeś tak jak chciałeś. A gdzie Ci Twoi konsultanci?

Offline Gunses

  • Arystokrata
  • ***
  • Wiadomości: 15010
  • Reputacja: 14198
  • Płeć: Mężczyzna
  • jak z debilem.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #999 dnia: 08 Czerwiec 2012, 10:29:35 »
Supcio, przegapiłem zajebisty moment gdy Isu w swej mądrości uznał że ponowne pogrupowanie broni nie jest potrzebne ;f

Nie wiem jak dla was, ale dla mnie to wciąż brzmi idiotycznie, brakuje tylko dorzucić lekcji szydełkowania do tego zestawu ;/ Poza tym nie sądzicie, że podział broni jest potrzebny dla naszego umiłowanego motywu role-plej? Chyba przecież o to w tym wszystkim chodzi, budujemy postać by była wyjątkowa, lepimy ją jak figurkę z gówna którym jesteśmy na początku więc czyż nie miało by więcej sensu rozdzielić umiejętności dla skradających się w cieniu zabójców i berserków wyrzynających grupy wrogów dwuręcznym mieczem? ;/ Na dodatek rozdzielenie tych umiejętności ma sens ze względu na to że dowolna szkoła magii ma więcej zaklęć na pierwszym poziomie niż tu jest w całej kategorii.

Jeśli chodzi o wytrzymałości to jako taki sens to ma, nawet jeśli chodzi o statystyki bestii, ale nie podoba mi się to jak sztywne są te zasady. Co jeśli spotkamy przeciwnika posiadającego jeden punkt wytrzymałości więcej niż wynosi ostrość naszej broni, mamy spierdalać i kończyć zadanie?

I co z Monkowym skryptem na ekwipunek?
Też byłbym za dawnym podziałem na różne typy broni i adekwatną do niej naukę walki.

czyli stare i dobre
Miecz - I
Miecz- II
Miecz - III

Włócznia - I
Włócznie - II
Włócznia - III

Forum Tawerny Gothic

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #999 dnia: 08 Czerwiec 2012, 10:29:35 »

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 
top