Autor Wątek: Dyskusja o grze  (Przeczytany 467549 razy)

Description:

0 użytkowników i 16 Gości przegląda ten wątek.

Offline Hagmar

  • Obywatel
  • ***
  • Wiadomości: 15659
  • Reputacja: 16508
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #540 dnia: 17 Maj 2012, 22:18:31 »
Gotowe, czekam na dodanie 2 NPC i Ekkerund będzie. A dla pani elegancki pistolecik za jedyne 149.99 grzywien!

Offline Anette Du'Monteau

  • Zakon Keitai
  • ***
  • Wiadomości: 9809
  • Reputacja: 12877
  • Płeć: Mężczyzna
  • Ktoś i każdy, to moje imię.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #541 dnia: 17 Maj 2012, 22:18:49 »
Jedyne co potrzeba większości ludzi to nóż między żebrami :P taki sposób rozwiązuje wszelkie problemy. "Jak zasadzą na Tobie kwaitki, to skończą się twoje problemy ze światem" ^^

Forum Tawerny Gothic

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #541 dnia: 17 Maj 2012, 22:18:49 »

Offline Nessa

  • Obywatel
  • ***
  • Wiadomości: 2744
  • Reputacja: 3261
  • Płeć: Kobieta
  • Nuda :(
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #542 dnia: 17 Maj 2012, 22:19:56 »
Gotowe, czekam na dodanie 2 NPC i Ekkerund będzie. A dla pani elegancki pistolecik za jedyne 149.99 grzywien!
Mieści się do torebki?^^ Niczym paniusia z westernów!

Offline Hagmar

  • Obywatel
  • ***
  • Wiadomości: 15659
  • Reputacja: 16508
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #543 dnia: 17 Maj 2012, 22:21:15 »
Mieści się do torebki?^^ Niczym paniusia z westernów!
A pewnie :)

Offline Gunses

  • Arystokrata
  • ***
  • Wiadomości: 15010
  • Reputacja: 14198
  • Płeć: Mężczyzna
  • jak z debilem.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #544 dnia: 17 Maj 2012, 22:46:28 »
Malaria? :P 
Hmm... Zarazę można by wstawić ;>

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #545 dnia: 18 Maj 2012, 20:33:52 »
Pytanie do wszystkich graczy!


Domyślny system dla podstawowej postaci. Może raz w poście napisać o ataku i raz o obronie. Jak ktoś jest silniejszy i szybszy może opisać dwa ataki i dwie obrony np. taki wampir.

LUB

Domyślnie gracz może wykonać w opisie jedną akcje. To znaczy, może to być epicki opis walki, gdzie gracz zadaje cios lub broni się przed atakiem przeciwnika. Ktoś lepszy czyli taki wampir będzie mógł wykonać dwie akcje czyli np. obronić się przed atakiem przeciwnika który opisał MG, a w dodatku odpowiedzieć atakiem w jednym poście.


Jak to widzicie? Czy takie koncepcje wam się podobają?

Offline Hagmar

  • Obywatel
  • ***
  • Wiadomości: 15659
  • Reputacja: 16508
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #546 dnia: 18 Maj 2012, 20:40:56 »
Nie podoba sie, wydłuży tylko wyprawy niepotrzebnie i upodobni v3 do v2.

Offline Mantos

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 2628
  • Reputacja: 294
  • Płeć: Mężczyzna
  • de Freszmejker
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #547 dnia: 18 Maj 2012, 20:44:07 »
Bardzo słuszna uwaga ;f

Offline Adaś

  • Podskarbi Koronny
  • ***
  • Wiadomości: 7907
  • Reputacja: 8331
  • Płeć: Mężczyzna
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #548 dnia: 18 Maj 2012, 20:45:05 »
Jestem na nie Isku. Najlepiej zostawić, to tak jak to teraz jest. A jak jakieś błędy i nadużycia są w danym poście to wtedy wszechmocny emdżi wpierdziela się z czerwonym kolorkiem. Bo to będzie mniej miejsca zajmować. Patrz na to tak Isku zbierze się wyprawa w przyjmijmy 8 chłopa, i bandytów w ilości przyjmijmy 14 będę cztery strony napieprzać.

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #549 dnia: 18 Maj 2012, 20:47:48 »
Zauważcie, że obecnie wyprawy wyglądają jak mordowanie przeciwników, którzy potulnie chylą kark do ścięcia. 0 w tym mechaniki i ogarnięcia. Ma ktoś w związku z tym genialny pomysł na to jak sensownie zastosować mechanikę gry, aby statystyki potwora i jego ataki na coś się przydały?

Offline Devristus Morii

  • Arystokrata
  • ***
  • Wiadomości: 10462
  • Reputacja: 8339
  • Płeć: Mężczyzna
  • Leniuszek.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #550 dnia: 18 Maj 2012, 20:50:42 »
Nie pozwalać graczowi zabijać przeciwnika w poście? Może to zrobić tylko MG albo proawdzący zadanie?

Offline Hagmar

  • Obywatel
  • ***
  • Wiadomości: 15659
  • Reputacja: 16508
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #551 dnia: 18 Maj 2012, 20:51:33 »
Pilnować po prostu, a jak gracz przegnie to go poranić/zabić.

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #552 dnia: 18 Maj 2012, 20:52:28 »
Nie pozwalać graczowi zabijać przeciwnika w poście? Może to zrobić tylko MG albo proawdzący zadanie?
Wychodzi na to samo co napisałem wyżej. Tylko macie jakieś dziwne schizy i obawy przed tym, że gracz nie będzie mógł napisać o wymordowaniu 5 przeciwników pod rząd, jeśli nie będą mu na to pozwalały umiejętności.

Jak żyję tak sytuacje, w których gracz opisał poprawny atak przeciwnika mogę policzyć na palcach.

Offline Hagmar

  • Obywatel
  • ***
  • Wiadomości: 15659
  • Reputacja: 16508
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #553 dnia: 18 Maj 2012, 20:59:35 »
Bo nikt tu nie jest szermierzem? Wedle Twojej koncepcji będzie trzeba czekać na akceptacje byle strzału z kuszy...

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #554 dnia: 18 Maj 2012, 21:03:02 »
Bo nikt tu nie jest szermierzem? Wedle Twojej koncepcji będzie trzeba czekać na akceptacje byle strzału z kuszy...
W takim razie przeczytaj mój post raz jeszcze. Kłania się czytanie ze zrozumieniem. Napisałem o wykonaniu jednego ataku w poście. Wiąże się to z tym, że nadal masz swobodę w opisie walki i tym co robisz. Jesteś ograniczony tym, że możesz zaatakować tylko raz i tylko jednego przeciwnika. Nie możesz wykonać opisu jak to dzielnie wystrzeliwujesz jednego przeciwnika za drugim ze swojej ukochanej kuszy.


I teraz jest cisza. Dyskusja umarła. Więc wstrzymuję prace. Zacznę tak robić, to może ktoś się zainteresuje tematem przed faktem.
« Ostatnia zmiana: 18 Maj 2012, 21:22:41 wysłana przez Isentor »

Offline Anv

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 4006
  • Reputacja: 4143
  • Płeć: Mężczyzna
  • I am Iron man.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #555 dnia: 18 Maj 2012, 21:22:13 »
Pytanie do wszystkich graczy!


Domyślny system dla podstawowej postaci. Może raz w poście napisać o ataku i raz o obronie. Jak ktoś jest silniejszy i szybszy może opisać dwa ataki i dwie obrony np. taki wampir.

LUB

Domyślnie gracz może wykonać w opisie jedną akcje. To znaczy, może to być epicki opis walki, gdzie gracz zadaje cios lub broni się przed atakiem przeciwnika. Ktoś lepszy czyli taki wampir będzie mógł wykonać dwie akcje czyli np. obronić się przed atakiem przeciwnika który opisał MG, a w dodatku odpowiedzieć atakiem w jednym poście.


Jak to widzicie? Czy takie koncepcje wam się podobają?

Matko Boska, błagam nie! Potem dojdzie, liczenie ile kroków można wykonać, ile razy obrócić głowę. Potem faktycznie zaczniemy grać na kiedyś wspominanej planszy, by zrobić z marantu fabularyzowany kalkulator.

Jesli chodzi o mordowanie ptworów przez graczy, to niech MG zaczną ostrzej reagować. Choćby wprowadźmy ograniczenie już do zabijania jednego/dwóch przeciwników na post. Poza tym głównie trzeba karcić wszystkich tych, ktorzy źle opisują, lub robią z przeciwnika idiotę z porażeniem mózgowym. Odetnijmy graczowi rękę, albo przy skrajnym braku myślenia - zabijmy :D

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #556 dnia: 18 Maj 2012, 21:24:28 »
To musi zostać w końcu określone przez umiejętności. Nie tak, to inaczej. Pilnowanie MG, niczego nie zmieni, bo nie sprawdziło się to od ostatniej aktualizacji. Walki to nadal zabijanie manekinów. Nawet walki 1 przeciwko 3 wygląda tak, że przeciwnicy potulnie czekają na to co zrobi gracz w ogóle nie reagując po tym jak on zdążył już zabić jednego z nich.

Offline Gunses

  • Arystokrata
  • ***
  • Wiadomości: 15010
  • Reputacja: 14198
  • Płeć: Mężczyzna
  • jak z debilem.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #557 dnia: 18 Maj 2012, 21:50:27 »
Walka wg Isa z jakimś bandytą
Post 1: GM: Bandyta wykonuje atak
Post 2: Gracz: Stosuję paradę
Post 3: GM: Bandyta wypada z rytmu
Post 4: Gracz: Atakuję bandytę:
Post 5: GM: Bandyta wykonuje paradę
Post 6: Gracz: Obrona wybiła mnie z rytmu...
Post 7: GM: Bandyta wykonuje atak
Post 8: Gracz: Stosuję paradę
Post 9: GM: Bandyta wypada z rytmu
Post 10: Gracz: Atakuję bandytę:
Post 11: GM: Bandyta wykonuje paradę
Post 12: Gracz: Obrona wybiła mnie z rytmu...
Post 13: GM: Bandyta wykonuje atak
Post 14: Gracz: Stosuję paradę
Post 15: GM: Bandyta wypada z rytmu
Post 16: Gracz: Atakuję bandytę:
Post 17: GM: Bandyta wykonuje paradę
Post 18: Gracz: Obrona wybiła mnie z rytmu...
Post 20: GM: Bandyta wykonuje atak
Post 21: Gracz: Stosuję paradę
Post 22: GM: Bandyta wypada z rytmu
Post 23: Gracz: Atakuję bandytę:
Post 24: GM: Bandyta wykonuje paradę
Post 25: Gracz: Obrona wybiła mnie z rytmu...
Post 26: GM: Bandyta wykonuje atak
Post 27: Gracz: Stosuję paradę
Post 28: GM: Bandyta wypada z rytmu
Post 29: Gracz: Atakuję bandytę:
Post 30: GM: Bandyta wykonuje paradę
Post 31: Gracz: Obrona wybiła mnie z rytmu...
Post 32: GM: Bandyta wykonuje atak
Post 33: Gracz: Stosuję paradę
Post 34: GM: Bandyta wypada z rytmu
Post 35: Gracz: Atakuję bandytę:
Post 36: GM: Bandyta doznaje obrażeń. I umiera.




Jak dla mnie pomysł nieciekawy. GM musi kontrolować wszystko i tyle. Musi być trochę bardziej surowy. Musimy pokazać że przeciwnik KAÂŻDY jest dość dokoksowany. Jakby w realu zaatakował nas duży pies, to byśmy spierdalali. Nawet jeśli pod ręką byłby miecz. Więc musimy zwiększyć wymagania bestii.
 
 

Offline Izabell Ravlet

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 3708
  • Reputacja: 4247
  • Płeć: Mężczyzna
  • Darlecio
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #558 dnia: 18 Maj 2012, 21:56:09 »
Proponuję zrobić tak: walki 1v1 niech wyglądają tak, jak obecnie. Jeżeli jednak mamy walkę 1v2, to gracz w pierwszym poście pozbywa się jednego z przeciwników. Wtedy eMGi wpada z atakiem tego drugiego, przed którym gracz następnie musi się obronić i zaatakować, pokonując go. 1v3: gracz zabija pierwszego, dwóch pozostałych atakuje, gracz broni się i zabija drugiego, ostatni pozostały atakuje, gracz broni się i zabija ostatniego.

Czyli w skrócie: możliwość zabicia jednego przeciwnika na post, zaś pozostali przeciwnicy prowadzeni przez MG atakują następnie gracza w odpowiedni sposób.

W sumie taki kompromis pomiędzy Isem i resztą. No i ewentualnie MG może nie zatwierdzić śmierci przeciwnika, który potem dołącza się do ataku i trzeba "zabijać" go jeszcze raz.

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #559 dnia: 18 Maj 2012, 21:59:25 »
Walka wg Isa z jakimś bandytą
Post 1: GM: Bandyta wykonuje atak
Post 2: Gracz: Stosuję paradę
Post 3: GM: Bandyta wypada z rytmu
Post 4: Gracz: Atakuję bandytę:
Post 5: GM: Bandyta wykonuje paradę
Post 6: Gracz: Obrona wybiła mnie z rytmu...
Post 7: GM: Bandyta wykonuje atak
Post 8: Gracz: Stosuję paradę
Post 9: GM: Bandyta wypada z rytmu
Post 10: Gracz: Atakuję bandytę:
Post 11: GM: Bandyta wykonuje paradę
Post 12: Gracz: Obrona wybiła mnie z rytmu...
Post 13: GM: Bandyta wykonuje atak
Post 14: Gracz: Stosuję paradę
Post 15: GM: Bandyta wypada z rytmu
Post 16: Gracz: Atakuję bandytę:
Post 17: GM: Bandyta wykonuje paradę
Post 18: Gracz: Obrona wybiła mnie z rytmu...
Post 20: GM: Bandyta wykonuje atak
Post 21: Gracz: Stosuję paradę
Post 22: GM: Bandyta wypada z rytmu
Post 23: Gracz: Atakuję bandytę:
Post 24: GM: Bandyta wykonuje paradę
Post 25: Gracz: Obrona wybiła mnie z rytmu...
Post 26: GM: Bandyta wykonuje atak
Post 27: Gracz: Stosuję paradę
Post 28: GM: Bandyta wypada z rytmu
Post 29: Gracz: Atakuję bandytę:
Post 30: GM: Bandyta wykonuje paradę
Post 31: Gracz: Obrona wybiła mnie z rytmu...
Post 32: GM: Bandyta wykonuje atak
Post 33: Gracz: Stosuję paradę
Post 34: GM: Bandyta wypada z rytmu
Post 35: Gracz: Atakuję bandytę:
Post 36: GM: Bandyta doznaje obrażeń. I umiera.




Jak dla mnie pomysł nieciekawy. GM musi kontrolować wszystko i tyle. Musi być trochę bardziej surowy. Musimy pokazać że przeciwnik KAÂŻDY jest dość dokoksowany. Jakby w realu zaatakował nas duży pies, to byśmy spierdalali. Nawet jeśli pod ręką byłby miecz. Więc musimy zwiększyć wymagania bestii.
 
 
Przecież to ma się nijak do tego o czym wcześniej napisałem. Czy ktoś mnie w ogóle zrozumiał?


Proponuję zrobić tak: walki 1v1 niech wyglądają tak, jak obecnie. Jeżeli jednak mamy walkę 1v2, to gracz w pierwszym poście pozbywa się jednego z przeciwników. Wtedy eMGi wpada z atakiem tego drugiego, przed którym gracz następnie musi się obronić i zaatakować, pokonując go. 1v3: gracz zabija pierwszego, dwóch pozostałych atakuje, gracz broni się i zabija drugiego, ostatni pozostały atakuje, gracz broni się i zabija ostatniego.

Czyli w skrócie: możliwość zabicia jednego przeciwnika na post, zaś pozostali przeciwnicy prowadzeni przez MG atakują następnie gracza w odpowiedni sposób.

W sumie taki kompromis pomiędzy Isem i resztą. No i ewentualnie MG może nie zatwierdzić śmierci przeciwnika, który potem dołącza się do ataku i trzeba "zabijać" go jeszcze raz.
Właśnie o tym wyżej napisałem, że gracz na post może wykonać atak i obronę. Tylko chce to jakoś systemowo zapisać. Wreszcie ktoś mnie zrozumiał. Tyle wygrać!

Forum Tawerny Gothic

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #559 dnia: 18 Maj 2012, 21:59:25 »

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 
top
anything