Autor Wątek: Propozycje zmian  (Przeczytany 165043 razy)

Description:

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Melkior Tacticus

  • Król
  • ***
  • Wiadomości: 7321
  • Reputacja: -3620
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #2060 dnia: 04 Kwiecień 2019, 13:31:11 »
To znaczy?

Offline Patty

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 7406
  • Reputacja: 7093
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wszechwiedzy nie mam, lecz wiem różne rzeczy
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #2061 dnia: 04 Kwiecień 2019, 13:35:20 »
Ja nie widzę takiej potrzeby, przecież możesz robić to już teraz, nie ma potrzeby dorabiania do tego nowej formatki.

Forum Tawerny Gothic

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #2061 dnia: 04 Kwiecień 2019, 13:35:20 »

Offline Rikka Malkain

  • Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 1874
  • Reputacja: 2598
  • Płeć: Mężczyzna
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #2062 dnia: 04 Kwiecień 2019, 13:43:28 »
Ja nie widzę takiej potrzeby, przecież możesz robić to już teraz, nie ma potrzeby dorabiania do tego nowej formatki.
No właśnie można, a koledze chodzi chyba o to żeby był taki obowiązek  <zdrowie>


A mi chodzi o to, że by można było tak jakby "ustawić" sobie datę wyprawy. Na przykład mamy Veris, a ja piszę że ta wyprawa zaczęła się jeszcze w Hemis  >:D

Offline Patty

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 7406
  • Reputacja: 7093
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wszechwiedzy nie mam, lecz wiem różne rzeczy
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #2063 dnia: 04 Kwiecień 2019, 13:44:34 »
No właśnie można, a koledze chodzi chyba o to żeby był taki obowiązek  <zdrowie>


A mi chodzi o to, że by można było tak jakby "ustawić" sobie datę wyprawy. Na przykład mamy Veris, a ja piszę że ta wyprawa zaczęła się jeszcze w Hemis  >:D
No i właśnie dlatego jest to bez sensu, jak chcesz to sobie zapisujesz a jak nie chcesz no to nie. Zresztą co to za problem to policzyć?

Offline Zaidaan

  • Magnat
  • ***
  • Wiadomości: 1812
  • Reputacja: 1668
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #2064 dnia: 04 Kwiecień 2019, 13:45:28 »
No właśnie można, a koledze chodzi chyba o to żeby był taki obowiązek  <zdrowie>


A mi chodzi o to, że by można było tak jakby "ustawić" sobie datę wyprawy. Na przykład mamy Veris, a ja piszę że ta wyprawa zaczęła się jeszcze w Hemis  >:D

Nie wolno w zaginanie czasoprzestrzeni. Nie zdziwiłbym się jakby po tym były problemy z niektórymi postaciami lub innymi wydarzeniami

Offline Kenshin

  • Konkordat puszczy i kniei
  • ***
  • Wiadomości: 2466
  • Reputacja: 1763
  • Płeć: Mężczyzna
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #2065 dnia: 07 Kwiecień 2019, 18:44:41 »
Wnoszę o zmianę nazw drewna w skarbcu. Obecnie do zakupienia jest zwykłe drewno, lecz reforma łucznicza zakłada, że do nabycia jest wiąz, buk i cis. Teraz tych trzech rodzai robi się łuki. Rada królewska dałaby radę to zmienić?

Offline Patty

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 7406
  • Reputacja: 7093
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wszechwiedzy nie mam, lecz wiem różne rzeczy
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #2066 dnia: 08 Kwiecień 2019, 21:05:50 »
Wnoszę o zmianę nazw drewna w skarbcu. Obecnie do zakupienia jest zwykłe drewno, lecz reforma łucznicza zakłada, że do nabycia jest wiąz, buk i cis. Teraz tych trzech rodzai robi się łuki. Rada królewska dałaby radę to zmienić?
Już od jakiegoś czasu można zakupić buk, cis i wiąz w skarbcu.

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #2067 dnia: 17 Kwiecień 2019, 19:16:14 »
No część mordeczki. <aniol>

Kilka osób już zdążyło do mnie napisać, że jak to nieaktywne działy do archiwum a jak będziemy czegoś potrzebować? Jak będziecie czegoś potrzebować to wystarczy, że dołączycie sobie do grupy archiwum: http://marant.tawerna-gothic.pl/index.php?action=groups;sa=members;group=133

Można do niej dołączyć lub odejść w każdym momencie. Jak tylko będziecie czegoś potrzebowali z zarchiwizowanych działów gry.

Offline Zaidaan

  • Magnat
  • ***
  • Wiadomości: 1812
  • Reputacja: 1668
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #2068 dnia: 18 Kwiecień 2019, 09:34:24 »
No część mordeczki. <aniol>

Kilka osób już zdążyło do mnie napisać, że jak to nieaktywne działy do archiwum a jak będziemy czegoś potrzebować? Jak będziecie czegoś potrzebować to wystarczy, że dołączycie sobie do grupy archiwum: http://marant.tawerna-gothic.pl/index.php?action=groups;sa=members;group=133

Można do niej dołączyć lub odejść w każdym momencie. Jak tylko będziecie czegoś potrzebowali z zarchiwizowanych działów gry.

A jak to zrobić?

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci


Offline Gunses

  • Arystokrata
  • ***
  • Wiadomości: 15010
  • Reputacja: 14198
  • Płeć: Mężczyzna
  • jak z debilem.
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #2070 dnia: 14 Maj 2019, 17:50:41 »

Offline Kenneth

  • Obywatel
  • ***
  • Wiadomości: 56
  • Reputacja: 60
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #2071 dnia: 16 Lipiec 2019, 14:02:03 »
Proponuję zmianę do systemu łucznictwa na troszkę bardziej realistyczny:
Każdy łuk ma dwie statystyki: długość i siłę naciągu.

Szybkość wylotu strzały = (długość*siła)/waga strzały w dekagramach
Zasięg = ((szybkość wylotu strzały)*waga strzały)*2
Ostrość = (ostrość strzały*szybkość wylotu strzały)/(dystans*10)

np.
Łuk dębowy
długość: 2m
siła naciągu 40kg
strzała żelazna
ostrość = 15
waga = 0.05

Szybkość: 16
zasięg: 160
ostrość: (na 100m) 24

Niektóre współczynniki mogłyby potrzebować minimalnej pomocy dla celi balansu. Ale to by dało kilka rzeczy:
-realizm rośnie: dłuższy łuk ma większą siłę wyrzutu,
- balans na ekstremalnym dystansie siła strzały maleje z odległością
- pozbycie się dziwnej statystyki ostrości łuku
- zwiększenie intuicyjności systemu

Offline Anette Du'Monteau

  • Zakon Keitai
  • ***
  • Wiadomości: 9809
  • Reputacja: 12877
  • Płeć: Mężczyzna
  • Ktoś i każdy, to moje imię.
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #2072 dnia: 16 Lipiec 2019, 14:30:25 »
Główny problem tutaj to to że trzeba by zmienić tym samym system tego jak działają zbroje i osłony. Łuk nie tyle ma ostrość co jest to oznaczenie dla strzały używanej przy nim. Szybkość to zbędna statystyka w tym przypadku bo akcja dzieje się w postach,  bardziej turowo niż w czasie rzezywistym przez co nie trzeba tego brać pod uwage

Offline Kenneth

  • Obywatel
  • ***
  • Wiadomości: 56
  • Reputacja: 60
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #2073 dnia: 17 Lipiec 2019, 07:31:19 »
Ok jeszcze jedna propozycja. Nowa kategoria broni: Nadziak. Podkategoria obuchowa. Tylko zamiast płaskiego końca, ma pojedynczy kolec. Taka broń miałaby karę do celności (każdy nie-idealny atak powoduje że kolec się nie wbija i nie zadajesz żadnych obrażeń), jest łatwa w bloku (wystarczy lekko przesunąć czubek by kolec się nie wbił). Oraz nie miałaby możliwości odcinania kończyn ani łamania kości. W zamian za to przy idealnym trafieniu Zadaje dodatkowe obrażenia pancerzom i twardym skórom oraz ma szansę na trwałe uszkodzenie pancerza. Młot ma na każdym poziomie umiejętności:

Jeśli obuch broni może się przebić przez pancerz przeciwnika masz 25% szans na zmiażdżenie jego kości.

Nadziak miałby zamiast tego:

Ma 25% szans na przebicie się przez pancerz i 75% szans na brak obrażeń


Offline Melkior Tacticus

  • Król
  • ***
  • Wiadomości: 7321
  • Reputacja: -3620
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #2074 dnia: 17 Lipiec 2019, 13:39:05 »
Nikomu się nie chce z kalkulatorem siedzieć pisząc posta. Poznaj mechanike, potem pisz pomysły

Offline Kenneth

  • Obywatel
  • ***
  • Wiadomości: 56
  • Reputacja: 60
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #2075 dnia: 17 Lipiec 2019, 16:02:28 »
Przeczytałem mechanikę. Dlatego najpierw umieściłem OBECNIE OBOWIĄZUJĄCY fragment o działaniu młota. I analogicznie stworzyłem fragment o działaniu nadziaka. Wiadomo że nikomu nie chce się siedzieć z kalkulatorem. Ale teraz chyba nikt nie siedzi prawda? To taka orientacyjna wskazówka dla gracza i GMa żeby wiedzieli czego się spodziewać. A dodałoby to miły element realizmu do walki z przeciwnikami w zbrojach i potworami o bardzo twardej skórze / łusce.

Offline Shandris

  • Konkordat puszczy i kniei
  • ***
  • Wiadomości: 281
  • Reputacja: 281
  • Płeć: Mężczyzna
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #2076 dnia: 17 Lipiec 2019, 17:17:44 »
Możesz spróbować zrobić i podać do Izby ale potrzeba jeszcze schematu broni i opisania specjalizacji walki. Dopiero taki pełny projekt

Offline Kenneth

  • Obywatel
  • ***
  • Wiadomości: 56
  • Reputacja: 60
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #2077 dnia: 18 Lipiec 2019, 09:04:28 »
Nazwa broni: Prosty nadziak
Rodzaj: nadziak
Typ: jednoręczny
Ostrość: 10
Opis: Wykonany z 0,2kg drewna i 0.6kg mosiądzu o zasięgu dokładnie 0.5m



Nazwa broni: Otwieracz konserw
Rodzaj: nadziak
Typ: dwuręczny
Ostrość: 20
Opis: Rękojeść wykonana z owalnej, pustej, mithrilowej tuby o długości 1.8m, wadze 1kg oraz głowni wykonanej z 3kg niebieskiej rudy zakończonej ostrym niczym szpilka kolcem.



Nauka byłaby analogiczna do broni obuchowej, ponieważ ataki mają podobny charakter do młota
Lekcja I [50%] - podstawowe techniki walki bronią obuchową:
-Nadziak
-Możesz wykonać 1 finiszer nadziakami na post.
-25% szans na przebicie pancerza.
-Jeśli ostrość jest większa niż wytrzymałość pancerza 100% szans na przebicie przy udanym ataku
-Możesz parować ciosy przeciwnika o tym samym lub mniejszym stopniu zaawansowania technik walki.
-Nadziak to broń wymagająca ogromnej wprawy. Istnieje szansa nieudanego ataku

Lekcja II [75%] - zaawansowane techniki walki bronią obuchową [300 grzywien]
-Nadziak
-Możesz wykonać 2 finiszery nadziakami na post.
-50% szans na przebicie pancerza.
-Jeśli ostrość jest większa niż wytrzymałość pancerza 100% szans na przebicie przy udanym ataku
-Możesz parować ciosy przeciwnika o tym samym lub mniejszym stopniu zaawansowania technik walki.
-Nadziak to broń wymagająca ogromnej wprawy. Istnieje szansa nieudanego ataku


Lekcja III [100%] - mistrzowskie techniki walki bronią obuchową [1500 grzywien]
-Nadziak
-Możesz wykonać 3 finiszery nadziakami na post.
-75% szans na przebicie pancerza.
-Jeśli ostrość jest większa niż wytrzymałość pancerza 100% szans na przebicie przy udanym ataku
-Możesz parować ciosy przeciwnika o tym samym lub mniejszym stopniu zaawansowania technik walki.
-Nadziak to broń wymagająca ogromnej wprawy. Istnieje szansa nieudanego ataku

Nadziak w takim stylu to broń na którą ciężko polegać. Raczej boczna broń na wszelki przypadek gdy napadnie cię twarda bestia czy będąc specjalnie przygotowanym. Na przykład pułapka na jakiegoś konkretnego rycerza. Ewentualnie jakaś broń honorowa, czy mająca straszyć swoim paskudnym wyglądem
« Ostatnia zmiana: 18 Lipiec 2019, 11:38:08 wysłana przez Kenneth »

Offline Melkior Tacticus

  • Król
  • ***
  • Wiadomości: 7321
  • Reputacja: -3620
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #2078 dnia: 18 Lipiec 2019, 10:54:59 »
Nie, nie, za dużo procentów. Tu nie ma "szans na powodzenie ataku". Marant to nie D&D

Offline Kenneth

  • Obywatel
  • ***
  • Wiadomości: 56
  • Reputacja: 60
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #2079 dnia: 18 Lipiec 2019, 11:39:22 »
Teraz ilość procentów i statystyk jest taka sama jak dla zwykłego młota. Różnica jest tylko w interpretacji udanego ataku. Teraz więcej zależy od dobrego opisu i interpretacji GMa. Lepiej?

Forum Tawerny Gothic

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #2079 dnia: 18 Lipiec 2019, 11:39:22 »

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 
top
anything