Autor Wątek: Propozycje zmian  (Przeczytany 165146 razy)

Description:

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Canis

  • Gość
Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #1120 dnia: 21 Grudzień 2013, 22:23:18 »
Cytuj
Daje elficką umiejętność rasową "Dziecię lasu". Umożliwia porozumiewanie się ze zwierzętami.

Może lepiej by było, że wpływa na wyostrzenie zmysłów, jak wzrok, węch słuch... skoro to bogini natury, to w pewien sposób takie wyostrzenie zmysłów, niczym część zwierząt, mogła by "nadawać".

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #1121 dnia: 21 Grudzień 2013, 22:49:18 »
Może lepiej by było, że wpływa na wyostrzenie zmysłów, jak wzrok, węch słuch... skoro to bogini natury, to w pewien sposób takie wyostrzenie zmysłów, niczym część zwierząt, mogła by "nadawać".
Też nie tędy droga, bo Ci z takimi umiejętnościami mają pecha i amulet jest dla nich bezużyteczny.

Odnośnie dziecka lasu.
Cytuj
Funkcja - Podczas walki w lesie masz pierwszeństwo ataku oraz otrzymujesz dodatkowy finiszer.
Nie ma sensu kopiować, poszedłbym w stronę zwielokrotnienia bonusu. We wszystkich amuletach. Dla przykładu tego Ventepii.

W lesie nie można podejść do Ciebie niewykrytym, dlatego otrzymujesz pierwszeństwo do wykonania uniku przeciwko dowolnemu atakowi przeciwnika, oraz otrzymujesz plus jeden finiszer na post w walce.

Z takiego rozwiązania wynika, że taki amulet sygnalizuje graczowi zawczasu, że ktoś się do niego skrada i daje możliwość uniku. Nie ma żadnej umki, która tak czyni zaś w przypadku elfa z takim amuletem nie dość, że nie można go podejść to ma jeszcze pierwszeństwo ataku w lesie i 2 dodatkowe finiszery. Kumasz Edziu, w którym kierunku bym to poprowadził?


Forum Tawerny Gothic

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #1121 dnia: 21 Grudzień 2013, 22:49:18 »

Offline Elrond Ñoldor

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 17213
  • Reputacja: 14987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #1122 dnia: 21 Grudzień 2013, 23:11:09 »
Też nie tędy droga, bo Ci z takimi umiejętnościami mają pecha i amulet jest dla nich bezużyteczny.

Odnośnie dziecka lasu.Nie ma sensu kopiować, poszedłbym w stronę zwielokrotnienia bonusu. We wszystkich amuletach. Dla przykładu tego Ventepii.

W lesie nie można podejść do Ciebie niewykrytym, dlatego otrzymujesz pierwszeństwo do wykonania uniku przeciwko dowolnemu atakowi przeciwnika, oraz otrzymujesz plus jeden finiszer na post w walce.

Z takiego rozwiązania wynika, że taki amulet sygnalizuje graczowi zawczasu, że ktoś się do niego skrada i daje możliwość uniku. Nie ma żadnej umki, która tak czyni zaś w przypadku elfa z takim amuletem nie dość, że nie można go podejść to ma jeszcze pierwszeństwo ataku w lesie i 2 dodatkowe finiszery. Kumasz Edziu, w którym kierunku bym to poprowadził?



Czaje baze.

Offline Gordian Morii

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 10210
  • Reputacja: 10161
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nothing is true...
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #1123 dnia: 27 Grudzień 2013, 00:49:28 »
Takie pytanko propozycja.
Czy nie byłoby opcji delikatnego rozwinięcia uniwersytetu valfdeńskiego?
Chodzi o naukę kilku dodatkowych rzeczy prócz tych języków jak np. jakiejś podstawowej alchemii czy kilku czysto teoretycznych umiejętności.
ÂŻeby nie było to takie hop siup na dzień dobry gracz, który chciałby uczyć się w tym uniwerku musiałby np. zapłacić coś w stylu czesnego, które uprawniałoby go do studiowania specjalistycznych kierunków.

Przydałoby się, wg mnie wprowadzenie czegoś takiego jak troszkę bardziej zaawansowana medycyna. Umiejętność typu felczer, czyli ktoś znałby się na chorobach, anatomii i ogólnie trochę lepszym leczeniu opartym o mikstury. Dodatkowo mógłby się nauczyć kilku najprostszych przepisów, np. tych

Cytuj
Nazwa: mikstura leczenia ran (0,3l)

Nazwa: większa mikstura leczenia ran (0,5l)

Nazwa: odtrutka (0,3l)

Nazwa: gnatozrost (0,4l)

Nazwa: łzy feniksa (0,2l)

Tak, by nie wchodzić w kompetencje magom, którzy mogą uzdrawiać i ważyć jakieś mocne mikstury.


Zostawiając medycynę, jakiś bardziej rozbudowany system retoryki, gdzie gracze mogliby stawać się np. adwokatami (bo ostatnio coraz częściej jakieś wyroki, sądy etc.)

Kapłaństwo. Gdzie taki gracz mógłby uczyć się o danym bóstwie, poznawać je, etc. By później móc piastować tę funkcję w świątyni i udzielać błogosławieństw, przeprowadzać jakieś zaślubiny czy uroczystości pogrzebowe zmarłych graczy. Konkretny kapłan mógłby np pełnić funkcję łącznika świata ludzkiego ze światem duchów i tak gracze mogliby porozmawiać ze zmarłymi towarzyszami. ÂŻeby nie było potrzeby męczenia magów.

Myślę, że inni też mieliby jakieś propozycje odnośnie tego uniwerka, bo póki co ta oferta jest taka dość skromna. Może nauka reszty języków? Jak starowampiryczny

Offline Elrond Ñoldor

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 17213
  • Reputacja: 14987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #1124 dnia: 27 Grudzień 2013, 00:56:26 »
Jakby było coś o anatomii i tym podobnych, to nawet i ja bym skorzystał.

Zresztą i tak bym się wyuczył wszystkiego.

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #1125 dnia: 27 Grudzień 2013, 01:01:14 »
Nauka mikstur odpada, może je sobie kupić. Masz na myśli rozbicie medyka na np. opatrywanie ran ciętych, oparzeń, nastawianie złamanych i wybitych kości, zbijanie gorączki etc.?

Offline Elrond Ñoldor

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 17213
  • Reputacja: 14987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #1126 dnia: 27 Grudzień 2013, 01:13:08 »
Edzio byłby full doktor.

Offline Gordian Morii

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 10210
  • Reputacja: 10161
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nothing is true...
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #1127 dnia: 27 Grudzień 2013, 02:12:40 »
Nauka mikstur odpada, może je sobie kupić. Masz na myśli rozbicie medyka na np. opatrywanie ran ciętych, oparzeń, nastawianie złamanych i wybitych kości, zbijanie gorączki etc.?

Bardziej chodzi mi o podrasowanie go, żeby ten medyk to była podstawa a felczer to już coś na plusie. ÂŻeby każdy taki doktorek orientował się np. co podać jak kogoś ugryzie zombiak, jak zneutralizować tę gorączkę, założyć gips na usztywnioną przez medyka nogę, wyjąć kulę, albo jak prawidłowo zszyć ranę, by nie wdała się gangrena.
A z miksturami to chodzi nawet nie o takie poty jak można kupić, tylko o takie lekarstwa pierwszego kontaktu, które potrafimy przyrządzić na miejscu. Bo u Eleny masz możliwość uczenia się podstawowego zbieractwa roślin no i tyle. Nic nam to nie daje. A tak to tę wiedzę można by wykorzystać później. Czyli noszę ze sobą przypuszczalne kilka woreczków z suszonymi ziołami i robię napar, który ma właściwości mikstury, ale można go stosować tylko natychmiast po sporządzeniu, bo inaczej traci swe właściwości.

Canis

  • Gość
Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #1128 dnia: 27 Grudzień 2013, 10:01:45 »
Była propozycja u radnych stworzenia Szpitala. Do szpitala można było by się zgłosić w przypadku odniesienia ran, uszczerbku na zdrowiu itd. również można by poszerzyć to o możliwość pracy (dyżurów) dla Witalitów i graczy z umiejętnością medyka, za co mogli by dostawać wynagrodzenie "na godzinę" lub od ilości leczonych. Tak samo można by tam zamieszczać sposoby leczenia takich schorzeń jak gorączki, złamania, zatrucia itd. w formie "biblioteczki" w głównym temacie.

Umiejętność Medyka można by ewentualnie rozbić na I i II i wypisać co potrafi zrobić, bądź czego nie...

Lecz niestety radni kończą pomału swoje obrady, a propozycja przyszła od radnego, który nie jest zbytnio obecny  :(

Offline Nawaar

  • Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 9629
  • Reputacja: 11037
  • Płeć: Mężczyzna
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #1129 dnia: 27 Grudzień 2013, 10:04:22 »
Pytanko, czy któryś z radnych myślał na temat nowych broni dla bractwa?

Offline Devristus Morii

  • Arystokrata
  • ***
  • Wiadomości: 10462
  • Reputacja: 8339
  • Płeć: Mężczyzna
  • Leniuszek.
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #1130 dnia: 27 Grudzień 2013, 10:12:49 »
Radni nie zajmują się organizacjami, bo od tego są ich przywódcy.

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #1131 dnia: 27 Grudzień 2013, 10:14:56 »
Bardziej chodzi mi o podrasowanie go, żeby ten medyk to była podstawa a felczer to już coś na plusie. ÂŻeby każdy taki doktorek orientował się np. co podać jak kogoś ugryzie zombiak, jak zneutralizować tę gorączkę, założyć gips na usztywnioną przez medyka nogę, wyjąć kulę, albo jak prawidłowo zszyć ranę, by nie wdała się gangrena.
A z miksturami to chodzi nawet nie o takie poty jak można kupić, tylko o takie lekarstwa pierwszego kontaktu, które potrafimy przyrządzić na miejscu. Bo u Eleny masz możliwość uczenia się podstawowego zbieractwa roślin no i tyle. Nic nam to nie daje. A tak to tę wiedzę można by wykorzystać później. Czyli noszę ze sobą przypuszczalne kilka woreczków z suszonymi ziołami i robię napar, który ma właściwości mikstury, ale można go stosować tylko natychmiast po sporządzeniu, bo inaczej traci swe właściwości.
Pomysł jak najbardziej dobry. W przypadku używania samych roślin pojawia się problem odczytania ich właściwości, ponieważ nie są one dokładnie sprecyzowane, nie tak jak mikstury.
http://marantwiki.tawerna-gothic.pl/index.php/Ro%C5%9Bliny_oraz_ich_w%C5%82a%C5%9Bciwo%C5%9Bci

Dlatego łatwiej dodać umiejętność zielarstwo, która daje możliwość uwarzenia kilku wywarów z ziół i roślin. Najlepiej jakby tego wszystkiego uczył 1 NPC dostępny dla wszystkich w jednym z miast.


Pytanko, czy któryś z radnych myślał na temat nowych broni dla bractwa?
Sam musisz o to zadbać.

Offline Aurius

  • Magnat
  • ***
  • Wiadomości: 1028
  • Reputacja: 1053
  • Płeć: Mężczyzna
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #1132 dnia: 27 Grudzień 2013, 10:18:29 »
Pytanko, czy któryś z radnych myślał na temat nowych broni dla bractwa?

Kiedyś była propozycja żeby szablę dać

Offline Gordian Morii

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 10210
  • Reputacja: 10161
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nothing is true...
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #1133 dnia: 27 Grudzień 2013, 10:22:11 »
Była propozycja u radnych stworzenia Szpitala. Do szpitala można było by się zgłosić w przypadku odniesienia ran, uszczerbku na zdrowiu itd. również można by poszerzyć to o możliwość pracy (dyżurów) dla Witalitów i graczy z umiejętnością medyka, za co mogli by dostawać wynagrodzenie "na godzinę" lub od ilości leczonych. Tak samo można by tam zamieszczać sposoby leczenia takich schorzeń jak gorączki, złamania, zatrucia itd. w formie "biblioteczki" w głównym temacie.

Umiejętność Medyka można by ewentualnie rozbić na I i II i wypisać co potrafi zrobić, bądź czego nie...

Lecz niestety radni kończą pomału swoje obrady, a propozycja przyszła od radnego, który nie jest zbytnio obecny  :(

Lecznica nie byłaby głupim pomysłem, ale ja myślałem bardziej o zastosowaniu takiej umiejętności fabularnie. Bo nie na każdej wyprawie musimy iść po najmniejszej linii oporu i wyrżnąć wszystkich. Czasem możesz spotkać jakiegoś radnego, który mówi Ci, żebyś zajął się bandytami, bo jego straż przyboczna coś tam złapała. I masz dwa wyjścia albo wyrżnąć bandytów albo pomóc strażnikom. I zależnie od specjalizacji jaką ów gracz gra, byłoby to myślę fajnie urozmaicenie wypraw, które nie byłyby tak bardzo liniowe.

Pomysł jak najbardziej dobry. W przypadku używania samych roślin pojawia się problem odczytania ich właściwości, ponieważ nie są one dokładnie sprecyzowane, nie tak jak mikstury.
http://marantwiki.tawerna-gothic.pl/index.php/Ro%C5%9Bliny_oraz_ich_w%C5%82a%C5%9Bciwo%C5%9Bci

Dlatego łatwiej dodać umiejętność zielarstwo, która daje możliwość uwarzenia kilku wywarów z ziół i roślin. Najlepiej jakby tego wszystkiego uczył 1 NPC dostępny dla wszystkich w jednym z miast.

Tak, ale ja kierowałem się tutaj bardziej (w przypadku roślin) istniejącymi przepisami na mikstury. I na ich podstawie z jakąś małą zmianą możnaby wrzucić do gry te lekarstwa, które cechowałyby się nietrwałością i ulegałyby rozkładowi w ciągu np. pół godziny lub 2 postami z walką.
Przy rozpoznawaniu roślin i tak mamy bardzo okrojony wybór tych roślinek, bo jest to tylko:  brzuchowiec, korzeń magiczny, starost górski, wodorosty i ziele lecznicze. Więc można by też do tego wrzucić jakieś trofea zwierzęce, z którymi i tak nie ma co robić.

A z pozostałych propozycji rozwinięcia uniwersytetu pod kątem np. kapłaństwa?

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #1134 dnia: 27 Grudzień 2013, 10:34:54 »
W kwestii kapłaństwa pomysł padł jakiś czas temu. Po prostu nie mam czasu na opracowanie tego.

Offline Nawaar

  • Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 9629
  • Reputacja: 11037
  • Płeć: Mężczyzna
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #1135 dnia: 27 Grudzień 2013, 10:38:36 »
Kiedyś była propozycja żeby szablę dać
Szabelka nie byłaby zła.

Offline Adaś

  • Podskarbi Koronny
  • ***
  • Wiadomości: 7907
  • Reputacja: 8331
  • Płeć: Mężczyzna
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #1136 dnia: 27 Grudzień 2013, 11:29:49 »
Dobra jest pytanie. Otóż chodzi mi o ekwipowanie przedmiotów,a dokładniej pistoletów.

Rozumiem że mogę umieścić je pod numerem 3, zgadza się?

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #1137 dnia: 27 Grudzień 2013, 11:31:51 »
Dobra jest pytanie. Otóż chodzi mi o ekwipowanie przedmiotów,a dokładniej pistoletów.

Rozumiem że mogę umieścić je pod numerem 3, zgadza się?
Pistolet skałkowy możesz umieścić pod 1, 2 lub 3.

Offline Mohamed Khaled

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 4089
  • Reputacja: 3650
  • Płeć: Mężczyzna
  • Bóg napisał tak wstęp, szanuj ludzi, kurwy tęp.
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #1138 dnia: 29 Grudzień 2013, 23:51:48 »
Skoro zeszliśmy na pistolety, i muszkiety. Kule są teraz tylko zwykłe, co nie? Z tego co widziałem, tylko ze stali. A jakby zrobić mieszankę stali z czerwoną rudą? Wtedy np. ludzie mieli by ochronę przed maginami. Bo czer. ruda w końcu blokuje magię. A także z srebrem, na demony fizyczne. Bo wojna z Meanebem, i jego sługusami tuż, tuż. Przygotowanie się przyda. Może by takie mieszanki dodać? Chyba że już są, to przepraszam.

Offline Elrond Ñoldor

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 17213
  • Reputacja: 14987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #1139 dnia: 29 Grudzień 2013, 23:54:18 »
Ruda jest zbyt krucha, by była w pocisku. Tak mi się wydaje.

Forum Tawerny Gothic

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #1139 dnia: 29 Grudzień 2013, 23:54:18 »

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 
top