Autor Wątek: Propozycje zmian  (Przeczytany 164831 razy)

Description:

0 użytkowników i 6 Gości przegląda ten wątek.

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #720 dnia: 17 Sierpień 2013, 20:33:30 »
Hmm w takim razie Arguś zrzeka się magii i zakłada typową gildie najemników!
I rozpadnie się tak jak ostatnia typowa gildia najemników?


Mi. Bo mamy różnorodność na siłę. Serio, po co wampirom kij? Gildie mają być różnorodne ale FABULARNIE i uczyć tego co ma sens. Wampiry i kije? Assassyni i łuki? Fuck logic. Ja sam bardzo chętnie zrzekne się całej mojej magii w zamian za gildie typowych najemników.
Jest ok, ale niektóre różnorodności nie mają sensu. Choćby ten kij. Jak gram tu 3 lata to nie widziałem ani razu wampira z kijem.
Sami sobie odpowiedzieliście na to pytanie. Różnorodność jest genialnym rozwiązaniem. Po prostu niektóre rzeczy zostały umieszczone na siłę, bo nikt ich nie chciał, a ktoś inny się uparł, że jego organizacja bez tego nie przeżyje. Wszyscy MG przy tym byli, więc nie miejsce do mnie pretensji, że wampiry mają kij, bo jakoś wtedy wam to nie przeszkadzało. Zasłanianie się za jednym błędem i czynienie z niego powodu do wywalenia różnorodności uważam za głupotę. Bo za 2 miesiące będzie płakanie, że wszyscy są tacy sami i przydałoby się wprowadzić jakąś różnorodność.

Offline Gordian Morii

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 10210
  • Reputacja: 10161
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nothing is true...
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #721 dnia: 17 Sierpień 2013, 20:36:16 »
Może by pomyśleć nad czymś takim, że gracz na starcie wybiera sobie jakąś tam broń podstawową i jedną dodatkową, których będzie się mógł nauczyć w mieście do 100%. Co do reszty specjalizacji to w realu nikt nie miałby czasu na to by osiągnąć mistrzostwo we wszystkich znanych mu rodzajach broni, więc mógłby uczyć się już tylko podstaw do 50%.
W gildiach usuńcie całkowicie naukę specjalizacji (zniknie nabijanie kabazy gildyjnej) a pozostawcie tylko i wyłącznie umiejętności nabywane związane z konkretnym działem jakim dana organizacja się zajmuje.

Myślę, że każdy byłby wtedy zadowolony. Bo by nie było, wiecznego "aaa bo mi się to przyda, bo wymyśliłem coś zajebistego, a to ma tamten a ja nie".

Forum Tawerny Gothic

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #721 dnia: 17 Sierpień 2013, 20:36:16 »

Offline Hagmar

  • Obywatel
  • ***
  • Wiadomości: 15659
  • Reputacja: 16508
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #722 dnia: 17 Sierpień 2013, 20:37:25 »
A jaka niby była poprzednia org. najemników? Oterio którego nie byłem MG?

Offline Anette Du'Monteau

  • Zakon Keitai
  • ***
  • Wiadomości: 9809
  • Reputacja: 12877
  • Płeć: Mężczyzna
  • Ktoś i każdy, to moje imię.
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #723 dnia: 17 Sierpień 2013, 20:40:59 »
Aruś nie opłaca się robić organizacji najemników. Szwadron był taką próbą i jakoś nie dotrwał choć było wtedy tylu chętnych do jego rozwinięcia. Potrzebowałbyś nowych umiejętności, starych żeby ściągnąć od innych i jeszcze parę rzeczy. To po prostu nie wypali. Zostaniesz też tam sam, albo z Adasiem, więc będzie tak jak teraz tylko przybierzecie jakąś bardziej oficjalną nazwę. Według mnie strata czasu i nie mówię dlatego, że moi ludzie to też najemnicy. Po prostu nie idzie zrobić takiej organizacji.

Co do gildii łuczników/kuszników myślałem kiedyś o czymś takim, ale ciężko to pogodzić z obecnymi organizacjami. Moi zabójcy mają łuki, Guciowe wampiry mają kusze i łuki. Ale sama broń nie wystarcza. Trzeba by im stworzyć jakieś nowe perki, tylko łucznicze. Taka organizacja też musiałaby się zajmować czymś innym poza strzelaniem na wyprawach, bo przecież polować niezbyt może, gdyż są od tego wąpierze. To jakie wtedy zajęcie im znaleźć? Będą pilnować zagajników jak leśnicy?

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #724 dnia: 17 Sierpień 2013, 20:44:44 »
Może by pomyśleć nad czymś takim, że gracz na starcie wybiera sobie jakąś tam broń podstawową i jedną dodatkową, których będzie się mógł nauczyć w mieście do 100%. Co do reszty specjalizacji to w realu nikt nie miałby czasu na to by osiągnąć mistrzostwo we wszystkich znanych mu rodzajach broni, więc mógłby uczyć się już tylko podstaw do 50%.
W gildiach usuńcie całkowicie naukę specjalizacji (zniknie nabijanie kabazy gildyjnej) a pozostawcie tylko i wyłącznie umiejętności nabywane związane z konkretnym działem jakim dana organizacja się zajmuje.
Nie odbiegałbym od podziału, który dobrze funkcjonuje.


Myślę, że każdy byłby wtedy zadowolony. Bo by nie było, wiecznego "aaa bo mi się to przyda, bo wymyśliłem coś zajebistego, a to ma tamten a ja nie".
To po chwili będziesz miał to samo z umiejętnościami.


Bractwo:
Cytuj
Walka bronią sieczną:
Lekcja III [100%] - mistrzowskie techniki walki - miecz | Koszt: 1500 grzywien



Walka bronią obuchową:
Lekcja III [100%] - mistrzowskie techniki walki - młot | Koszt: 1500 grzywien



Walka tarczą:
Lekcja II [75%] - zaawansowane techniki walki - pawęż | Koszt: 300 grzywien
Lekcja II [75%] - zaawansowane techniki walki - puklerz | Koszt: 300 grzywien
Lekcja II [75%] - zaawansowane techniki walki - tarcza | Koszt: 300 grzywien

Lekcja III [100%] - mistrzowskie techniki walki - pawęż | Koszt: 1500 grzywien
Lekcja III [100%] - mistrzowskie techniki walki - puklerz | Koszt: 1500 grzywien
Lekcja III [100%] - mistrzowskie techniki walki - tarcza | Koszt: 1500 grzywien



Noszenie odzień:
Używanie zbrój niepłytowych - uczysz się umiejętnie korzystać ze zbrój niepłytowych | Koszt: 800 grzywien

Używanie zbrój płytowych - uczysz się umiejętnie korzystać ze zbrój płytowych | Koszt: 3500 grzywien


Mroczny Pakt:
Cytuj
Walka bronią obuchową:
Lekcja I [50%] - Podstawowe techniki walki - kostur | Koszt: 50 grzywien
Lekcja I [50%] - Podstawowe techniki walki - buława | Koszt: 50 grzywien

Lekcja II [75%] - Zaawansowane techniki walki - kostur | Koszt: 300 grzywien
Lekcja II [75%] - Zaawansowane techniki walki - buława | Koszt: 300 grzywien

Lekcja III [100%] - Mistrzowskie techniki walki - kostur | Koszt: 1500 grzywien
Lekcja III [100%] - Mistrzowskie techniki walki - buława | Koszt: 1500 grzywien


Kruki:
Cytuj
Walka bronią sieczną:
Lekcja I [50%] - Podstawowe techniki walki - katana | Koszt: 50 grzywien
Lekcja I [50%] - Podstawowe techniki walki - ukryte ostrze | Koszt: 50 grzywien

Lekcja II [75%] - Zaawansowane techniki walki - katana | Koszt: 300 grzywien
Lekcja II [75%] - Zaawansowane techniki walki - ukryte ostrze | Koszt: 300 grzywien
Lekcja II [75%] - Zaawansowane techniki walki - sztylet | Koszt: 300 grzywien

Lekcja III [100%] - Mistrzowskie techniki walki - katana | Koszt: 1500 grzywien
Lekcja III [100%] - Mistrzowskie techniki walki - ukryte ostrze | Koszt: 1500 grzywien
Lekcja III [100%] - Mistrzowskie techniki walki - sztylet | Koszt: 1500 grzywien



Walka bronią dystansową
Lekcja II [75%] - Zaawansowane techniki walki - łuk | Koszt: 320 grzywien
Lekcja III [100%] - Mistrzowskie techniki walki - łuk | Koszt: 1800 grzywien



Noszenie odzień:
Używanie zbrój niepłytowych - uczysz się umiejętnie korzystać ze zbrój niepłytowych | Koszt: 800 grzywien


Wampiry:
Cytuj
Walka bronią sieczną:
Lekcja I [50%] - Podstawowe techniki walki - bułat | Koszt: 50 grzywien
Lekcja I [50%] - Podstawowe techniki walki - wardyna | Koszt: 50 grzywien

Lekcja II [75%] - Zaawansowane techniki walki - bułat | Koszt: 300 grzywien
Lekcja II [75%] - Zaawansowane techniki walki - wardyna | Koszt: 300 grzywien

Lekcja III [100%] - Mistrzowskie techniki walki - bułat | Koszt: 1500 grzywien
Lekcja III [100%] - Mistrzowskie techniki walki-  wardyna | Koszt: 1500 grzywien
Lekcja III [100%] - Mistrzowskie techniki walki - kij | Koszt: 1500 grzywien



Noszenie odzień
Używanie zbrój niepłytowych - uczysz się umiejętnie korzystać ze zbrój niepłytowych |  Koszt: 800 grzywien


Walka bronią dystansową:
Lekcja II [75%] - Zaawansowane techniki walki - łuk | Koszt: 320 grzywien

Lekcja III [100%] - Mistrzowskie techniki walki - łuk | Koszt: 1800 grzywien


Walka bronią sieczną:
Lekcja I [50%] - Podstawowe techniki walki - szpon | Koszt: 50 grzywien

Lekcja II [75%] - Zaawansowane techniki walki - szpon | Koszt: 300 grzywien

Lekcja III [100%] - Mistrzowskie techniki walki - szpon | Koszt: 1500 grzywien
Poproszę o konkrety, co, gdzie i dlaczego nie pasuje. Jeśli nie pasuje to gdzie powinno być tego miejsce. Do dostępności ogólnej miecza przejdziemy w następnym kroku.

Offline Anette Du'Monteau

  • Zakon Keitai
  • ***
  • Wiadomości: 9809
  • Reputacja: 12877
  • Płeć: Mężczyzna
  • Ktoś i każdy, to moje imię.
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #725 dnia: 17 Sierpień 2013, 20:48:42 »
Mi tylko te diabelskie łuki. Przy charakterze Oterio to jeszcze było z sensem, bo ludzie walczyli głównie łukami. Większy zasięg i w ogóle. Ale przy charakterze zabójców ogólnych i powstaniu jednoręcznych kusz to łuki traci nieco znaczenia. Zabójcy już nie będą polować w lesie na przeciwnika ani nic. Jak potrzeba kogoś zdjąć z odległości to chwytamy ciężką dwuręczną kuszę niczym snajper, jak bawimy się w zamkach, domach i mieszkaniach to zabiera się jednoręczną. A weź naciągaj łuk i strzelaj do człowieka w domu :(

Offline Gordian Morii

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 10210
  • Reputacja: 10161
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nothing is true...
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #726 dnia: 17 Sierpień 2013, 20:51:26 »
ÂŁuk się powtarza tu i tu. Nikt nie ma kuszy. Więc krukom kuszę a zabrać łuk. Jak wampiry nie chcą kija, to dać go magom, do Paktu, jak ktoś tak bardzo nie chce mieć kostura albo go po prostu na kryształ nie stać to niech chociaż z lagi może komuś pieprznąć.

Offline Hagmar

  • Obywatel
  • ***
  • Wiadomości: 15659
  • Reputacja: 16508
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #727 dnia: 17 Sierpień 2013, 20:55:14 »
I na co zabójcom zbroje niepłytowe? Dać to magom. Edzio chciał też chyba.

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #728 dnia: 17 Sierpień 2013, 20:56:09 »
Mi tylko te diabelskie łuki. Przy charakterze Oterio to jeszcze było z sensem, bo ludzie walczyli głównie łukami. Większy zasięg i w ogóle. Ale przy charakterze zabójców ogólnych i powstaniu jednoręcznych kusz to łuki traci nieco znaczenia. Zabójcy już nie będą polować w lesie na przeciwnika ani nic. Jak potrzeba kogoś zdjąć z odległości to chwytamy ciężką dwuręczną kuszę niczym snajper, jak bawimy się w zamkach, domach i mieszkaniach to zabiera się jednoręczną. A weź naciągaj łuk i strzelaj do człowieka w domu :(
ÂŁuk się powtarza tu i tu. Nikt nie ma kuszy. Więc krukom kuszę a zabrać łuk. Jak wampiry nie chcą kija, to dać go magom, do Paktu, jak ktoś tak bardzo nie chce mieć kostura albo go po prostu na kryształ nie stać to niech chociaż z lagi może komuś pieprznąć.
Z tego co pamiętam kuszę miała organizacja, która upadła. W związku z tym jestem jak najbardziej za zaproponowanym rozwiązaniem. Kusze do kruków zamiast łuku, a kij do paktu.


I na co zabójcom zbroje niepłytowe? Dać to magom. Edzio chciał też chyba.
Po to samo co magom. Ale myślę, że można dać.

Offline Gordian Morii

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 10210
  • Reputacja: 10161
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nothing is true...
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #729 dnia: 17 Sierpień 2013, 20:58:24 »
I na co zabójcom zbroje niepłytowe? Dać to magom. Edzio chciał też chyba.

A magom na co zbroja? Tarcze magiczne niech się uczą tworzyć i z dystansu wrogów niszczyć. Zabójcy przyda się czasem pancerz. Napad na konwój to nie zawsze pif paf i już. Czasem trzeba wyskoczyć z krzaczorów na straż.

Offline Anette Du'Monteau

  • Zakon Keitai
  • ***
  • Wiadomości: 9809
  • Reputacja: 12877
  • Płeć: Mężczyzna
  • Ktoś i każdy, to moje imię.
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #730 dnia: 17 Sierpień 2013, 21:00:03 »
Ciężkie pancerze sprzedałem w miarę możliwości i oddałem :P Z niepłytowych wciąż da się robić nieco bardziej lekkie zbroje. Poza tym jeśli taki zabójca nosi nieco sprzętu przy sobie to trzeba pamiętać że ta umiejętność zwiększa udźwig, co się przydaje :)

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #731 dnia: 17 Sierpień 2013, 21:15:01 »
Pozamieniałem naukę kusz i kija w NPC. Pamiętam jak swego czasu zakazałem edycji NPC w organizacjach, żeby nic nie mieszać w zapisie. Oczywiście nikt mnie nie posłuchał. <ignorant>


W sprawie nauki miecza. Z racji tego, że jest to dość pospolita broń proponuje wprowadzić naukę u Jana ale tylko dla kogoś kto wygra minimum 10 walk na arenie.

Offline Devristus Morii

  • Arystokrata
  • ***
  • Wiadomości: 10462
  • Reputacja: 8339
  • Płeć: Mężczyzna
  • Leniuszek.
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #732 dnia: 17 Sierpień 2013, 21:20:42 »
Pozamieniałem naukę kusz i kija w NPC. Pamiętam jak swego czasu zakazałem edycji NPC w organizacjach, żeby nic nie mieszać w zapisie. Oczywiście nikt mnie nie posłuchał. <ignorant>


W sprawie nauki miecza. Z racji tego, że jest to dość pospolita broń proponuje wprowadzić naukę u Jana ale tylko dla kogoś kto wygra minimum 10 walk na arenie.

I to jest dobre, bo aby coś zdobyć musisz się wykazać. Urozmaici to grę :)

Canis

  • Gość
Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #733 dnia: 17 Sierpień 2013, 21:25:22 »
Pozamieniałem naukę kusz i kija w NPC. Pamiętam jak swego czasu zakazałem edycji NPC w organizacjach, żeby nic nie mieszać w zapisie. Oczywiście nikt mnie nie posłuchał. <ignorant>


W sprawie nauki miecza. Z racji tego, że jest to dość pospolita broń proponuje wprowadzić naukę u Jana ale tylko dla kogoś kto wygra minimum 10 walk na arenie.

No to szczerze mówiąc miło by było dać paladynom chociażby broń dystansową (w Gothicu tez paladyni kusz używali), a teraz specjalnością paladynów będą młoty... ok... Ale tak samo często armie używają włóczni i o nie chciałbym się upomnieć, bowiem Vicious uczy jedynie niezrzeszonych, a włócznia dla paladyna pasuje jak i Halabarda.

Offline Gordian Morii

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 10210
  • Reputacja: 10161
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nothing is true...
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #734 dnia: 17 Sierpień 2013, 21:27:57 »
No to szczerze mówiąc miło by było dać paladynom chociażby broń dystansową (w Gothicu tez paladyni kusz używali), a teraz specjalnością paladynów będą młoty... ok... Ale tak samo często armie używają włóczni i o nie chciałbym się upomnieć, bowiem Vicious uczy jedynie niezrzeszonych, a włócznia dla paladyna pasuje jak i Halabarda.

E tam, paladyn to klasyczny tank. Ma ciężką zbroję, tarczę i coś. Dystansową powinien mieć jakąś magię ewentualnie. ÂŻeby takiego brzydkiego maga czy upiora udupić w miejscu a później z błogosławionego młotka czy miecza przywalić dość konkretnie ;]

Offline Devristus Morii

  • Arystokrata
  • ***
  • Wiadomości: 10462
  • Reputacja: 8339
  • Płeć: Mężczyzna
  • Leniuszek.
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #735 dnia: 17 Sierpień 2013, 21:28:16 »
No to szczerze mówiąc miło by było dać paladynom chociażby broń dystansową (w Gothicu tez paladyni kusz używali), a teraz specjalnością paladynów będą młoty... ok... Ale tak samo często armie używają włóczni i o nie chciałbym się upomnieć, bowiem Vicious uczy jedynie niezrzeszonych, a włócznia dla paladyna pasuje jak i Halabarda.

Włócznia będzie dostępna w nowej lokalizacji, która ukaże się w następnym tygodniu.

Canis

  • Gość
Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #736 dnia: 17 Sierpień 2013, 21:31:53 »
Włócznia będzie dostępna w nowej lokalizacji, która ukaże się w następnym tygodniu.

ekhem.... czyżby ten budynek na moich ziemiach niegdyś?



E tam, paladyn to klasyczny tank. Ma ciężką zbroję, tarczę i coś. Dystansową powinien mieć jakąś magię ewentualnie. ÂŻeby takiego brzydkiego maga czy upiora udupić w miejscu a później z błogosławionego młotka czy miecza przywalić dość konkretnie ;]

Dobrze, ale tak samo do walk rycerze używali Halabard, Pik, Włóczni, Mieczy... a nasi Paladyni poza młotkiem i mieczem nie mają niczego takiego...

Offline Devristus Morii

  • Arystokrata
  • ***
  • Wiadomości: 10462
  • Reputacja: 8339
  • Płeć: Mężczyzna
  • Leniuszek.
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #737 dnia: 17 Sierpień 2013, 21:33:32 »
ekhem.... czyżby ten budynek na moich ziemiach niegdyś?

---

Dobrze, ale tak samo do walk rycerze używali Halabard, Pik, Włóczni, Mieczy... a nasi Paladyni poza młotkiem i mieczem nie mają niczego takiego...

Halabardy również. Wcześniej nikt nie chciał się na te bronie połasić, więc zostały one wykorzystane.

Canis

  • Gość
Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #738 dnia: 17 Sierpień 2013, 21:43:23 »

Podobna sprawa z kiścieniem... także pasował by dla paladyna. Dlatego warto by może było przyjrzeć się wszystkiemu od podstaw i nie zrobić tego w 3 minuty tylko dać sobie czas na konkretne przeanalizowanie... Co i komu i czy rzeczywiście to tam potrzebne...

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #739 dnia: 17 Sierpień 2013, 21:44:36 »
Podobna sprawa z kiścieniem... także pasował by dla paladyna. Dlatego warto by może było przyjrzeć się wszystkiemu od podstaw i nie zrobić tego w 3 minuty tylko dać sobie czas na konkretne przeanalizowanie... Co i komu i czy rzeczywiście to tam potrzebne...
Osobiście nie mam czasu.

Forum Tawerny Gothic

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #739 dnia: 17 Sierpień 2013, 21:44:36 »

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 
top
anything