Autor Wątek: Propozycje zmian  (Przeczytany 164991 razy)

Description:

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

got2

  • Gość
Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #280 dnia: 22 Styczeń 2012, 17:37:29 »
<; <facepalm>
Popieram, bo to aż w oczy kole jak każdy robi za uczonego. Czy Milva z Wiedźmina umiała czytać? Nie.

I SIÊ DZIWISZ ?

To jak czytanie to może bu dodać książki które podnoszą umiejętności tak jak w gothicu. Ten pomysł powinien być chyba dobry czyż nie ?
Oczywiście nazwy się wymyśli. Powiedzmy można kupić książki za dużą sumę, lub dostać za jakieś bardzo trudne zadanie.
I co wy na to ?
« Ostatnia zmiana: 22 Styczeń 2012, 17:45:28 wysłana przez Got2 »

Offline Hagmar

  • Obywatel
  • ***
  • Wiadomości: 15659
  • Reputacja: 16508
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #281 dnia: 22 Styczeń 2012, 17:50:43 »
Po co, skoro masz 3 lvl'e tylko do nauki. Nie wymyślaj tego co już jest.

Forum Tawerny Gothic

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #281 dnia: 22 Styczeń 2012, 17:50:43 »

Offline Elrond Ñoldor

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 17213
  • Reputacja: 14987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #282 dnia: 22 Styczeń 2012, 19:28:04 »
Książki do nauki? Idiotyczny pomysł. Aktualnie gracze maja problemy z kasą, a nie z punktami doświadczenia (talenty). Więc wątpię by ktoś wolał wybulić 5tysi za naukę walki, niż wydać 1 tysiąc i dać talent.

A co do czytania i pisania to fajny pomysł. Ale można by go jakoś w jednowyrazowy sposób nazwać. Umiejętność ta mogła by być wymagana do nauki czarów, czy innych potężniejszych umiejętności magicznych, o których nie może nam opowiedzieć nauczyciel, tylko musimy przestudiować dziesiatki tomów w bibliotece.

Offline Koza123

  • Obywatel
  • ***
  • Wiadomości: 1806
  • Reputacja: 1380
  • Płeć: Mężczyzna
  • Meeeedyk!
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #283 dnia: 22 Styczeń 2012, 19:31:43 »
Proszę, jeden pomysł już jest. Możnaby np. przeglądać księgi z archiwów gildii i uczyć się z nich jakichś dobrych umiejętności. Coś, czego nie uczyliby nauczyciele. Oczywiście takiej księgi trzebaby było trochę poszukać, poświęcić na to czas. Albo, możnaby spisywać swoją wiedzę w postaci ksiąg.

Offline Elrond Ñoldor

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 17213
  • Reputacja: 14987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #284 dnia: 22 Styczeń 2012, 21:40:48 »
Sęk w tym, że nikomu by się tego nie chciało. Z drugiej strony, jeśli wszystkie nasze umiejętności będziemy pisywać, to dojdziemy do momentu, że nauczysz się umiejętności "rozpalanie ogniska",  ja nie mając jej nie będę mógł tego zrobić. Myślałem właśnie o tym czytaniu. Gracz, który będzie grał 50 letnim elfem, nie będzie miał na starcie umiejętności czytania. Trochę to absurdalne, nie sadzisz? Tak samo wszyscy inni. Dałeś przykład chłopa. Nie wszyscy graja chłopami. Szczerze mówiąc nie spotkałem się z czymś takim w opisie. Może kiedyś? A co jeśli ktoś pragnie stworzyć postać syna zamożnego kupca, którego ojciec wygonił z domu w wieku 25 lat? Nie pistaty nie czytaty?

Po głębszym zastanowieniu stwierdzam że jest to zły pomysł. Jeśli ktoś pragnie grać inteligentną postacią, niech prawi morały, recytuje dracońskie mądrości do woli. Jeśli ktoś chce grać wioskowym przygłupem, który pragnie oderwać się w końcu od obornika i zasmakować wojaczki, droga wolna. Każdy gracz sam niech decyduje o tym, jak mądra jest jego postać. Oplatając wszystko w zasady, atrybuty, umiejętności do wyuczenia, stracimy to, co sama potrafi stworzyć nasza wyobraźnia. A to ona jest najważniejsza w tej grze.


got2

  • Gość
Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #285 dnia: 23 Styczeń 2012, 07:58:53 »
Z tymi książkami to przesadziłem, ale w ATUSEL czy jakoś tak można by zrobić port np. na rzecz państwa, do wypraw. Dodać też można by umiejętność żeglarstwo albo łowienie ryb (co do nazwy możemy wymyślić ). Wtedy mielibyśmy ryby do jedzenia lub na sprzedaż. Rzecz jasna ryby mogą być tak:

Nazwa: łosoś
ilość: 1
wartość: 30 szt. zł. <tutaj kupiec da ci tylko 20 szt. zł. chyba że jesteś maurenem>
Zgnije za 5 dni

Co do portu nie mam jeszcze wymysłu ale napiszę jak będzie coś dobrego.
Jak wam sie podoba ale chcecie coś zmienić opisujcie.

Offline Gordian Morii

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 10210
  • Reputacja: 10161
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nothing is true...
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #286 dnia: 23 Styczeń 2012, 09:23:38 »
Ale co Ci wadzi iść na targ i tam kupić ryby? To, że nie ma ich w karczmie, nie oznacza, że nie można ich kupić.
Co do portu. Dookoła wyspy w odległości jakichś 100-500 metrów od linii brzegowej roztacza się trujący opar -mgła przez którą nie można się teleportować ani płynąć. W wodach oceanicznych wokół wyspy pływa lewiatan uniemożliwiający i tak nierealną żeglugę. Na co Ci więc ten port?

Offline Gunses

  • Arystokrata
  • ***
  • Wiadomości: 15010
  • Reputacja: 14198
  • Płeć: Mężczyzna
  • jak z debilem.
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #287 dnia: 23 Styczeń 2012, 10:41:08 »
Może odsuniemy mgłę na kilometr? Rybacy chociaż będą mogli coś złowić ;f

got2

  • Gość
Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #288 dnia: 23 Styczeń 2012, 13:16:40 »
Może odsuniemy mgłę na kilometr? Rybacy chociaż będą mogli coś złowić ;f

Argument Gunsesa jest dobry. Może by odsunąć to tak za pomocą magi albo coś wymyślić.

// Gunses dzięki za ratunek

Offline Julian

  • Redakcja
  • ***
  • Wiadomości: 5679
  • Reputacja: 6657
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie tykaj stopy!
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #289 dnia: 23 Styczeń 2012, 13:29:05 »
Może odsuniemy mgłę na kilometr? Rybacy chociaż będą mogli coś złowić ;f
Do tego można by dodać naukę łowienia ryb. Powiedzmy za brązowy talent. Do tego wypożyczalnie sprzętu wędkarskiego. Wyobrażam już sobie wojaka, który siedzi w słomkowym kapeluszu i łowi sobie ryby.
Ale można także iść na targ i kupić ryby.

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #290 dnia: 23 Styczeń 2012, 13:37:16 »
Edzio dobrze to ujął. Wprowadzając umiejętność do zasad gry skazujesz graczy na jej naukę inaczej nie będą mogli wykonywać danej czynności. Pytanie czy warto rozwodzić się nad tak błahymi czynnościami.

Offline Julian

  • Redakcja
  • ***
  • Wiadomości: 5679
  • Reputacja: 6657
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie tykaj stopy!
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #291 dnia: 23 Styczeń 2012, 14:29:48 »
W każdym społeczeństwie jest podział na tych, którzy pracują, uprawiają rolę i walczą. Nie mówię tu, aby wprowadzić wielkie folwarki etc, ale czemu by gracz nie mógł utrzymywać się z rybołówstwa, polowań.

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #292 dnia: 23 Styczeń 2012, 14:43:19 »
Nawiązujesz do prac, gdzie gracz może dorabiać. Napisałem już, że zostało to dodane do aktualizacji.

Offline Elrond Ñoldor

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 17213
  • Reputacja: 14987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #293 dnia: 23 Styczeń 2012, 14:53:32 »
Przecież nikt wam nie broni napisać scenariusz do wyprawy, na której idziecie na targ, kupujecie wędkę i z uśmiechem na twarzy maszerujecie nad rzeczkę nałapać rybek. Jeśli dobrze to rozpiszecie (a nie że złapaliście 50kg szczupaka, którego możecie upchnąć za tysiąc sztuk złota), to MG od akceptowania, czyli Isu (a on dobrze wie na co gracz może sobie pozwolić), wam to zaakceptuje.

I w taki sposób zawsze wam wpadnie trochę złota. Może walka z dwoma krwiopijcami? Dodatkowy talent i złoto. Nic trudnego. Nawet osoba która ledwo zaczęła grać mogłaby to napisać.

Offline Julian

  • Redakcja
  • ***
  • Wiadomości: 5679
  • Reputacja: 6657
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie tykaj stopy!
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #294 dnia: 23 Styczeń 2012, 15:09:11 »
Mogę wymyślić odpowiednie przepisy. W sensie, "tyle kosztuje kilogram tego i tego"

Offline Hagmar

  • Obywatel
  • ***
  • Wiadomości: 15659
  • Reputacja: 16508
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #295 dnia: 23 Styczeń 2012, 15:11:49 »
Myśl to dobra jest, no albo kto broni nająć się u szlachcica i zawieść coś na drugi koniec wyspy? Wpadły by i drobne i reputek u szlachciura.

Offline Elrond Ñoldor

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 17213
  • Reputacja: 14987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #296 dnia: 23 Styczeń 2012, 15:34:47 »
Dokładnie. A wy płaczecie że nie ma zadań, że nie ma złota, że was boli paluszek. Weźcie się sami do roboty.

Offline Eric

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 6260
  • Reputacja: 7717
  • Płeć: Mężczyzna
  • Pay respect, minor peasant!
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #297 dnia: 23 Styczeń 2012, 15:37:19 »
Jedyne co was ogranicza to wasza wyobraźnia. I zdrowy rozsądek, po trosze.

Offline Hagmar

  • Obywatel
  • ***
  • Wiadomości: 15659
  • Reputacja: 16508
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #298 dnia: 23 Styczeń 2012, 15:42:22 »
A gdyby z założyć NPC'a uzdrowiciela, w sensie że szpital? Jak kogoś poharata np. mantikora na wyprawie. Mikstury są cholernie drogie.

Offline Eric

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 6260
  • Reputacja: 7717
  • Płeć: Mężczyzna
  • Pay respect, minor peasant!
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #299 dnia: 23 Styczeń 2012, 15:46:12 »
W sumie fakt. Takiemu Diomkowi przydałaby się jakaś profesjonalna opieka. Ogólnie to jestem za tym, żeby jakoś bardziej urealnić Efehidon. Stworzyć banki, jakieś zakłady pracy (coś w deseń czeladzi z wcześniejszych Marantów), pocztę (to by było fajne), bibliotekę, jakieś ośrodki kultury, etc.

Forum Tawerny Gothic

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #299 dnia: 23 Styczeń 2012, 15:46:12 »

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 
top