Autor Wątek: Propozycje zmian  (Przeczytany 164910 razy)

Description:

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Adaś

  • Podskarbi Koronny
  • ***
  • Wiadomości: 7907
  • Reputacja: 8331
  • Płeć: Mężczyzna
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #200 dnia: 02 Styczeń 2012, 15:30:42 »
Nie to jest dobre rozwiązanie takie samo można byłoby zastosować do płatnerstwa, alchemii, oraz... (tu nie mam pomysłu na więcej zawodów sami coś wymyślcie.)

Offline Anette Du'Monteau

  • Zakon Keitai
  • ***
  • Wiadomości: 9809
  • Reputacja: 12877
  • Płeć: Mężczyzna
  • Ktoś i każdy, to moje imię.
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #201 dnia: 02 Styczeń 2012, 17:19:26 »
Płatnerstwo chyba wliczało by się w kowala. Z innych zawodów to był by najwyżej jakiś kuśnierz, czy wytwórca łuków

Forum Tawerny Gothic

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #201 dnia: 02 Styczeń 2012, 17:19:26 »

Offline Adaś

  • Podskarbi Koronny
  • ***
  • Wiadomości: 7907
  • Reputacja: 8331
  • Płeć: Mężczyzna
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #202 dnia: 02 Styczeń 2012, 17:20:25 »
Możliwe ale też można by było to podzielić na dwa. Ale to nie ode mnie zależy

Offline Dragosani

  • Król
  • ***
  • Wiadomości: 13737
  • Reputacja: 11794
  • Płeć: Mężczyzna
  • Chwalmy Tawernę!
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #203 dnia: 02 Styczeń 2012, 17:39:12 »
Ja bym też dodał zaklinacza/różdżkarza. Kogoś, kto produkuje różdżki i ewentualnie runy. Ale "zaklinacz" ładniej brzmi.

Offline Anette Du'Monteau

  • Zakon Keitai
  • ***
  • Wiadomości: 9809
  • Reputacja: 12877
  • Płeć: Mężczyzna
  • Ktoś i każdy, to moje imię.
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #204 dnia: 02 Styczeń 2012, 18:09:23 »
Toć macie zakład z różdżkami...

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #205 dnia: 02 Styczeń 2012, 18:15:38 »
W przypadku sporządzania przepisów sprawa wygląda na tyle prosto, że kowal mógłby się uczyć wszystkiego po trochu.

Offline Adaś

  • Podskarbi Koronny
  • ***
  • Wiadomości: 7907
  • Reputacja: 8331
  • Płeć: Mężczyzna
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #206 dnia: 02 Styczeń 2012, 18:16:03 »
Alchemik także.

Offline Izabell Ravlet

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 3708
  • Reputacja: 4247
  • Płeć: Mężczyzna
  • Darlecio
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #207 dnia: 02 Styczeń 2012, 18:17:25 »
Hmmmm
Kowal (+płatnerz+złotnik)
Stolarz (+łuczarz)
Alchemik (+zielarz)
Zaklinacz (+różdżkarz)
Brakuje mi kogoś kto by szył stroje z materiałów i skór. Może szwacz.

I pomysł: była mowa o tym, że początkujący gracze nie mają kasy. Była mowa o jakimś zatrudnieniu. Mój pomysł jest oparty na systemie znanym z gier przeglądarkowych - w wybranym "zawodzie" gracz pracuje przez zadeklarowaną uprzednio liczbę godzin. Były by różne prace, z różnymi zarobkami i o różnych ograniczeniach (np. górnik nie może pracować długo, bo to męcząca praca). Dodatkowe prace były by w organizacjach (do przedyskutowania). Proponowane przeze mnie prace:
Górnik
Drwal
Uprawa roli
Stajenny
Rybak

Pozwoliło by to graczom początkującym zdobyć jakiś potencjał pieniężny. Dodatkowo inwestowanie w to talencików zwiększyło by zarobki.

Wydaje mi się, że ktoś to wcześniej proponował lub o tym mówił. Jeżeli mi się nie wydaje i ktoś już wcześniej na to wpadł, to przepraszam za "plagiat". To co przedstawiłem to taki półprojekt. Dużo już jest, trzeba ustalić szczegóły

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #208 dnia: 02 Styczeń 2012, 18:19:51 »
W przypadku gry by forum takie zawody nie mają sensu. Już bardziej pożyteczne jest opłacanie czeladnika za wykonaną prace (za każdy zrobiony miecz dla mistrza np. 50 sztuk złota).

Offline Patty

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 7406
  • Reputacja: 7093
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wszechwiedzy nie mam, lecz wiem różne rzeczy
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #209 dnia: 02 Styczeń 2012, 18:26:38 »
Brakuje mi kogoś kto by szył stroje z materiałów i skór. Może szwacz.
Krawiec i kuśnierz?

Offline Gordian Morii

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 10210
  • Reputacja: 10161
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nothing is true...
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #210 dnia: 02 Styczeń 2012, 18:30:36 »
Właśnie Isu, przecież dawniej działały czeladzie drwali, górników etc. Może by takie coś wprowadził? Ktoś ma czas to wyrusza na poszukiwania wraz z ekipą, i cały tydzień ich nie ma. Potem otrzymywaliby zapłatę.
Rozwój gracza w zawodzie mógłby też być podpisany pod rozwój.

Zaczynamy jako ÂŻółtodziób, więc zarabiamy na tydzień 200 sztuk złota.
Jednak po 3 "wyprawach" mamy już wprawę i zużywając brązowy talent nabywamy sprawność: Poszukiwacza złóż, co da nam dodatkowe 50 sztuk dochodu.
Po kolejnych pięciu wyprawach możemy zainwestować srebrny talent i stać się Mistrzem poszukiwaczy złóż. Co da nam dodatkowe 50 sztuk złota.

Oczywiście wszystkie wartości są z dupy wzięte i służą tylko jako przykład.

Offline Izabell Ravlet

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 3708
  • Reputacja: 4247
  • Płeć: Mężczyzna
  • Darlecio
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #211 dnia: 02 Styczeń 2012, 18:30:51 »
Chodzi mi głównie o początkujących graczy, którzy nie mają co zainwestować w celach zarobkowych. Nawet taki czeladnik musi najpierw wyłożyć kasę i talenty na stół, żeby potem zbierać żniwa. A tych dóbr jest ostatnimi czasy mało. A chociaż jedna z wymienionych prac, gdyby została wprowadzona do gry, pozwoliłaby słabszym zarobić nieco.

I coś o czym zapomniałem wcześniej. Chodzi o tych rzemieślników. Oprócz zarobków z przedmiotów sprzedawanych graczom powinni a lub b.
a) mieć możliwość sprzedawania przedmiotów NPCom
b) dostawać regularnie niewielką kwotę pieniędzy
Dlaczego? Po pierwsze, było by to bardziej realistyczne, gdyby nie tylko gracze przychodzili do rzemieślnika, ale również NPCe. Po drugie ograniczyło by to problem "nieczęstych dochodów".

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #212 dnia: 02 Styczeń 2012, 18:38:40 »
Właśnie Isu, przecież dawniej działały czeladzie drwali, górników etc. Może by takie coś wprowadził? Ktoś ma czas to wyrusza na poszukiwania wraz z ekipą, i cały tydzień ich nie ma. Potem otrzymywaliby zapłatę.
Rozwój gracza w zawodzie mógłby też być podpisany pod rozwój.

Zaczynamy jako ÂŻółtodziób, więc zarabiamy na tydzień 200 sztuk złota.
Jednak po 3 "wyprawach" mamy już wprawę i zużywając brązowy talent nabywamy sprawność: Poszukiwacza złóż, co da nam dodatkowe 50 sztuk dochodu.
Po kolejnych pięciu wyprawach możemy zainwestować srebrny talent i stać się Mistrzem poszukiwaczy złóż. Co da nam dodatkowe 50 sztuk złota.

Oczywiście wszystkie wartości są z dupy wzięte i służą tylko jako przykład.
Myślę, że to dobre rozwiązanie. Można na początek stworzyć prosty system dla drwala i górnika.


Chodzi mi głównie o początkujących graczy, którzy nie mają co zainwestować w celach zarobkowych. Nawet taki czeladnik musi najpierw wyłożyć kasę i talenty na stół, żeby potem zbierać żniwa. A tych dóbr jest ostatnimi czasy mało. A chociaż jedna z wymienionych prac, gdyby została wprowadzona do gry, pozwoliłaby słabszym zarobić nieco.

I coś o czym zapomniałem wcześniej. Chodzi o tych rzemieślników. Oprócz zarobków z przedmiotów sprzedawanych graczom powinni a lub b.
a) mieć możliwość sprzedawania przedmiotów NPCom
b) dostawać regularnie niewielką kwotę pieniędzy
Dlaczego? Po pierwsze, było by to bardziej realistyczne, gdyby nie tylko gracze przychodzili do rzemieślnika, ale również NPCe. Po drugie ograniczyło by to problem "nieczęstych dochodów".
Dostawanie kasy za darmo nie jest realistyczne. Oczywiście, że czeladnik musi wyłożyć kasę na naukę pierwszego przepisu ale czy nie na tym polegają inwestycje? Po zadaniu szkoleniowym gracz wyciąga już kilkaset sztuk złota. Spokojnie będzie go stać na wyuczenie się podstawowego przepisu i pracować na siebie. ÂŻycie to nie jest bajka żebyś nie potrafiąc nic i nie robiąc nic dostawał pieniądze. Aktywny i przedsiębiorczy gracz szybko dorobi się na porządny ekwipunek. To nie jest państwo opiekuńcze z bagażem zasiłków. Jak się nie starasz zostajesz w tyle.


Wprowadzimy czeladzie plus rozwiązanie Gordiana z wyprawami po drewno i minerały. Gracz bez umiejętności będzie wydobywał małe ilości więc bardzo mało zarobi. Ale zawsze coś w zamian za poświęcony czas.

got2

  • Gość
Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #213 dnia: 02 Styczeń 2012, 21:20:39 »
A może w dzielnicy mieszkalnej powstałby jakiś wątek ?
« Ostatnia zmiana: 04 Styczeń 2012, 15:27:31 wysłana przez Got2 »

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #214 dnia: 06 Styczeń 2012, 18:07:17 »
A może w dzielnicy mieszkalnej powstałby jakiś wątek ?
Co rozumiesz przez stwierdzenie "jakiś wątek"?

got2

  • Gość
Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #215 dnia: 10 Styczeń 2012, 07:14:50 »
Co rozumiesz przez stwierdzenie "jakiś wątek"?

Np. jadalnia albo kupiec lub może ktoś z zadaniami ?

Offline Gordian Morii

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 10210
  • Reputacja: 10161
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nothing is true...
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #216 dnia: 10 Styczeń 2012, 10:38:33 »

Np. jadalnia albo kupiec lub może ktoś z zadaniami ?

"Jadalnie" masz w "Obieżyświecie", kupców w dzielnicy handlowej, a kogoś z zadaniami w Atusel. Po co paprać dzielnicę mieszkalną, która ma służyć TYLKO jako lokum dla NPC graczy?

Offline Elrond Ñoldor

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 17213
  • Reputacja: 14987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #217 dnia: 10 Styczeń 2012, 17:11:06 »
Got to siewca chaosu. Ale tego niedobrego ;[

got2

  • Gość
Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #218 dnia: 11 Styczeń 2012, 16:03:20 »
Got to siewca chaosu. Ale tego niedobrego ;[

 <facepalm> to propozycja.  ;)

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #219 dnia: 11 Styczeń 2012, 16:20:10 »
<facepalm> to propozycja.  ;)
Nie zrozum mnie źle. Jesteśmy otwarci na wszelkie propozycje. Ale jak dotąd Twoje pomysły można porównać do sytuacji...


Przychodzi młody projektant do kierownika Forda i mówi:
- Zróbcie samochód!
- Produkujemy samochody od ponad 100 lat.
- Ale zróbcie samochód to moja propozycja.

Forum Tawerny Gothic

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #219 dnia: 11 Styczeń 2012, 16:20:10 »

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 
top
anything