Autor Wątek: Propozycje zmian  (Przeczytany 165024 razy)

Description:

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline Izabell Ravlet

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 3708
  • Reputacja: 4247
  • Płeć: Mężczyzna
  • Darlecio
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #180 dnia: 31 Grudzień 2011, 12:00:19 »
Ale obecnym zbiorem zadań zajmuje się tylko i wyłącznie MG, a mi chodzi o to, żeby gracze też mogli umieszczać tam swoje zadanka, takie które chcą poprowadzić.

Offline Elrond Ñoldor

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 17213
  • Reputacja: 14987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #181 dnia: 31 Grudzień 2011, 13:09:02 »
Dokładnie. A trochę by to dziwnie wyglądało, gdyby gracz szedł sobie do NPC i mówił mu, że ma takie i takie zadanie. Później ten NPC daje komuś te zadanie. Było by normalnie, np. tak jak w wiedźminie, przed karczmą tablica ogłoszeń, na której pisze opis zadania jakie się można podjąć. Gracz może umieścić tam swoje zadanie, może MG. ÂŁadnie z opisem co tam można dostać za wykonanie, kto zleca, co trza zrobić. Inny gracz szukający rozrywki, tudzież zarobku, "odczepia" odpowiednie ogłoszenie i idzie je wykonać.

Tak ja to widzę.

Forum Tawerny Gothic

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #181 dnia: 31 Grudzień 2011, 13:09:02 »

Offline Nessa

  • Obywatel
  • ***
  • Wiadomości: 2744
  • Reputacja: 3261
  • Płeć: Kobieta
  • Nuda :(
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #182 dnia: 31 Grudzień 2011, 14:20:41 »
Problem w tym, że w wątku, o którym mówicie, mógłby zrobić się niezły bałagan, gdy wszystkie zlecenia znajdowałyby się w osobnych postach, które porozdzielane byłyby "zrywaniem kartki z tablicy" przez graczy. Może po prostu poprosić jednego miłego MG o zaopiekowanie się takim wątkiem i dodawanie w I poście zadań. Wtedy byłoby uroczo.

got2

  • Gość
Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #183 dnia: 31 Grudzień 2011, 23:25:24 »
Dobre pomysły z ogłoszeniem.

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #184 dnia: 01 Styczeń 2012, 16:01:26 »
Problem w tym, że w wątku, o którym mówicie, mógłby zrobić się niezły bałagan, gdy wszystkie zlecenia znajdowałyby się w osobnych postach, które porozdzielane byłyby "zrywaniem kartki z tablicy" przez graczy. Może po prostu poprosić jednego miłego MG o zaopiekowanie się takim wątkiem i dodawanie w I poście zadań. Wtedy byłoby uroczo.
Wtedy powracamy do koncepcji NPC, u którego MG wystawia zadania nadesłane przez graczy.

Offline Elrond Ñoldor

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 17213
  • Reputacja: 14987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #185 dnia: 01 Styczeń 2012, 16:33:22 »
Ale nie musi to być NPC. Po prostu Tablica Zadań miała by swojego opiekuna. Gracz tworzy zadanie i wysyła je Isqowi. Te które przejdą selekcję zostają wysłane do opiekuna. Ten zamieszcza je na tablicy. Usuwa wykonywane itp. Jest duchem.

Offline Adaś

  • Podskarbi Koronny
  • ***
  • Wiadomości: 7907
  • Reputacja: 8331
  • Płeć: Mężczyzna
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #186 dnia: 01 Styczeń 2012, 17:49:02 »
A ja wychodzę z propozycją ekonomiczną:
Otóż wpadłem na genialny pomysł (nie sam) że powinniśmy wprowadzić stały dochód dla tych graczy co by chcieli(nie chodzi tu o sklepy bo to jest że się tak wyrażę droga inwestycja). A chodzi mianowicie o czeladnictwo.
Teraz wytłumaczę na czym by to polegało. Stworzylibyśmy parę miejsc gdzie dany gracz mógłby się nająć jako czeladnik. W tym miejscu od swego mistrza wyuczał by się powoli swojego zawodu(na zasadzie nauki walki i innych umiejętności). Każdy gracz dostawałby np raz na dwa tygodnie wypłatę od swojego mistrza(w zależności od umiejętności taką kwotę np 50%=50SZ, 75%=100SZ itd.). No wiadomo o co chodzi.
Do każdego mistrza by się opracowało umiejętności w rzemiośle(co umie zrobić, co będzie to dawać, itp.). O to przykład dla kowala:
Kowal:
BT[50%]= brąz, mosiądz
ST[75%]= żelazo,  stal,  złoto
ZT[100%]= srebro, mithril
Oczywiście każdy poziom będzie kosztować forsę i talenciq. Bo nie ma nic za darmo. Dzięki temu gracz miałby jakiś dodatkowy dochód oprócz wypraw.
Dobra chyba tyle, jak co na każde pytanie odpowiem i wypowiadajcie się co o tym sądzicie.

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #187 dnia: 01 Styczeń 2012, 20:47:03 »
A ja wychodzę z propozycją ekonomiczną:
Otóż wpadłem na genialny pomysł (nie sam) że powinniśmy wprowadzić stały dochód dla tych graczy co by chcieli(nie chodzi tu o sklepy bo to jest że się tak wyrażę droga inwestycja). A chodzi mianowicie o czeladnictwo.
Teraz wytłumaczę na czym by to polegało. Stworzylibyśmy parę miejsc gdzie dany gracz mógłby się nająć jako czeladnik. W tym miejscu od swego mistrza wyuczał by się powoli swojego zawodu(na zasadzie nauki walki i innych umiejętności). Każdy gracz dostawałby np raz na dwa tygodnie wypłatę od swojego mistrza(w zależności od umiejętności taką kwotę np 50%=50SZ, 75%=100SZ itd.). No wiadomo o co chodzi.
Do każdego mistrza by się opracowało umiejętności w rzemiośle(co umie zrobić, co będzie to dawać, itp.). O to przykład dla kowala:
Kowal:
BT[50%]= brąz, mosiądz
ST[75%]= żelazo,  stal,  złoto
ZT[100%]= srebro, mithril
Oczywiście każdy poziom będzie kosztować forsę i talenciq. Bo nie ma nic za darmo. Dzięki temu gracz miałby jakiś dodatkowy dochód oprócz wypraw.
Dobra chyba tyle, jak co na każde pytanie odpowiem i wypowiadajcie się co o tym sądzicie.
Podałeś procenty i surowce. Do czego to się ma? Gracz ma dostawać kasę, bo zapisał się na czeladnika i po prostu jego nick widnieje w spisie? Co to jest jakiś substytut socjalistycznego państwa i zasiłku dla bezrobotnych?

Offline Elrond Ñoldor

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 17213
  • Reputacja: 14987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #188 dnia: 01 Styczeń 2012, 21:16:36 »
A może wprowadzimy z powrotem różne warsztaty? Pamiętam że sam byłem kiedyś kowalem. Uczyłem się wykuwania, kułem i sprzedawałem. Można było sobie dorobić. Teraz wystarczy iść na targ i dać kasę wyimaginowanemu NPC. Tak była by w obiega cały czas.

Offline Gordian Morii

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 10210
  • Reputacja: 10161
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nothing is true...
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #189 dnia: 01 Styczeń 2012, 21:25:51 »
A może wprowadzimy z powrotem różne warsztaty? Pamiętam że sam byłem kiedyś kowalem. Uczyłem się wykuwania, kułem i sprzedawałem. Można było sobie dorobić. Teraz wystarczy iść na targ i dać kasę wyimaginowanemu NPC. Tak była by w obiega cały czas.

Pojawi się zaraz problem gdzie sprzedać to co wykułeś. Graczy jest mało i odwiedziny zakładu to raczej jedna akcja na dużą część gry. Nie będzie Ci się to opłacało, bo nie zarobisz nawet na to by Ci się zwróciło ;]

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #190 dnia: 01 Styczeń 2012, 21:50:06 »
A może wprowadzimy z powrotem różne warsztaty? Pamiętam że sam byłem kiedyś kowalem. Uczyłem się wykuwania, kułem i sprzedawałem. Można było sobie dorobić. Teraz wystarczy iść na targ i dać kasę wyimaginowanemu NPC. Tak była by w obiega cały czas.
Można ale nie na starej zasadzie. Myślę bardziej o gotowych przepisach na wykonanie danej broni. Kowal się tego uczy za talenty i po prostu potrafi wykuwać broń. Bierze potrzebne składniki, opisuje proces i czeka w zależności od tego ile trwa proces wykuwania danej broni.

Offline Elrond Ñoldor

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 17213
  • Reputacja: 14987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #191 dnia: 01 Styczeń 2012, 22:44:50 »
Gordiu, za miecz u kupca na zadaniu trza wybulić 2 tysie. Powiedzmy że kowal sprzeda ci za 1 tysiąc. Nie musisz pisać scenariuszy, płacisz mniej. Chętni się znajdą. Sam miałem zatrzęsienie ludzi i nie wyrabiałem się z robotą.

Można ale nie na starej zasadzie. Myślę bardziej o gotowych przepisach na wykonanie danej broni. Kowal się tego uczy za talenty i po prostu potrafi wykuwać broń. Bierze potrzebne składniki, opisuje proces i czeka w zależności od tego ile trwa proces wykuwania danej broni.

No to tak właśnie było. Uczyłem się jak wytworzyć dany typ oręża, uczyłem się jakich materiałów potrafię używać. Kupowałem odpowiednie surowce. Opisywałem proces kucia i czekałem odpowiednią ilość czasu, w której nie mogłem robić nic innego (nauka, zadania etc.). Mogłem wsiąść sobie czeladnika, który mógł nauczyć się tego co ja sam potrafiłem i samemu wykuwać przedmioty.

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #192 dnia: 02 Styczeń 2012, 00:08:24 »
Wtedy uczyłeś się wszystkiego od podstaw i samemu budowałeś statystyki broni. Chodzi mi o to, że kowal uczyłby się np. wykuwać miecz z określonymi już statami i na tym kończył.

Offline Dragosani

  • Król
  • ***
  • Wiadomości: 13737
  • Reputacja: 11794
  • Płeć: Mężczyzna
  • Chwalmy Tawernę!
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #193 dnia: 02 Styczeń 2012, 00:11:50 »
Wtedy uczyłeś się wszystkiego od podstaw i samemu budowałeś statystyki broni. Chodzi mi o to, że kowal uczyłby się np. wykuwać miecz z określonymi już statami i na tym kończył.

Coś w stylu mikstur w alchemii, jeśli dobrze rozumiem.

Offline Elrond Ñoldor

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 17213
  • Reputacja: 14987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #194 dnia: 02 Styczeń 2012, 00:14:03 »
Można i tak.

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #195 dnia: 02 Styczeń 2012, 00:16:36 »
Coś w stylu mikstur w alchemii, jeśli dobrze rozumiem.
Dokładnie. Znasz przepis więc wykuwasz broń, której statystyki zostały już ustalone. Nie wymyślasz nic po swojemu. Taki w tym interes, że nowi gracze chcący zostać kowalami nie muszą uczyć się budowania statystyk, nie muszą przeliczać surowców. Po prostu po ich stronie pozostanie wykonanie opisu i odczekanie swojego.

Ilość przepisów nie będzie sztywno ograniczona. Bo to nie problem żeby bardziej zainteresowani kowale powysyłali mi statystyki przepisów na nowe bronie, które bym dodawał u nauczyciela.

Offline Adaś

  • Podskarbi Koronny
  • ***
  • Wiadomości: 7907
  • Reputacja: 8331
  • Płeć: Mężczyzna
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #196 dnia: 02 Styczeń 2012, 14:07:14 »
Jak czytałem teraz te posty to widzę że z tym czasem jaki trzeba odczekać i to co w tym czasie nie można robić jest rozsądne i dobre.
Podałeś procenty i surowce. Do czego to się ma? Gracz ma dostawać kasę, bo zapisał się na czeladnika i po prostu jego nick widnieje w spisie? Co to jest jakiś substytut socjalistycznego państwa i zasiłku dla bezrobotnych?
A co do tego to jest tylko pomysł który trzeba udoskonalić. ÂŻe się tak wyrażę ja tylko rzuciłem pomysł.

Offline Elrond Ñoldor

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 17213
  • Reputacja: 14987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #197 dnia: 02 Styczeń 2012, 14:11:44 »
To nie rzucaj pomysłami, tylko opracuj kompletny projekt. Wtedy nie rzucimy odpowiedzą, że "głupie i bezsensu". :)

Offline Adaś

  • Podskarbi Koronny
  • ***
  • Wiadomości: 7907
  • Reputacja: 8331
  • Płeć: Mężczyzna
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #198 dnia: 02 Styczeń 2012, 14:15:26 »
Starałem się to jakoś sensownie trochę to opracować ale cieniutko wyszło jak widzę. Ale z drugiej strony wolę wiedzieć czy coś takiego warto opracowywać pytając was, żebym po prostu później czasu nie tracił.

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #199 dnia: 02 Styczeń 2012, 15:26:45 »
Nie musisz zagłębiać się w szczegóły ważne żebyśmy domyślili się, w którą stronę zmierza Twoja koncepcja. Jeśli chodzi o kowalstwo użyjemy przepisów. Chyba, że ktoś dostrzega lepsze i łatwiejsze rozwiązanie.

Forum Tawerny Gothic

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #199 dnia: 02 Styczeń 2012, 15:26:45 »

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 
top
anything