Autor Wątek: Propozycje zmian  (Przeczytany 164904 razy)

Description:

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline TheMo

  • Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 5519
  • Reputacja: 4478
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #2020 dnia: 14 Luty 2016, 16:41:27 »
Co do stworzenia gry to chodzi mi po głowie pomysł zrobienia moda do Crusader Kings 2.

Offline Kazmir MacBrewmann

  • Obywatel
  • ***
  • Wiadomości: 2836
  • Reputacja: 1909
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #2021 dnia: 14 Luty 2016, 17:50:10 »
Co do stworzenia gry to chodzi mi po głowie pomysł zrobienia moda do Crusader Kings 2.

To ambitne, a bardzo skomplikowane?

Forum Tawerny Gothic

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #2021 dnia: 14 Luty 2016, 17:50:10 »

Offline TheMo

  • Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 5519
  • Reputacja: 4478
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #2022 dnia: 14 Luty 2016, 18:02:27 »
To ambitne, a bardzo skomplikowane?

Jeśli wcześniej miało się styczność z programowaniem to nie jest skomplikowane. Dla pozostałych to będzie wymagało trochę więcej czasu do ogarnięcia.

Offline Rakbar Nasard

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 4493
  • Reputacja: 4124
  • Płeć: Mężczyzna
  • I will find you anywhere you go.
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #2023 dnia: 14 Luty 2016, 18:05:20 »
Chętnie podjęłabym się prowadzenia fabularnej gazetki, jak robił to kiedyś Gordian. Muszę jednak zaznaczyć, że to dopiero po  9 maja, czyli po maturze.
Moim zdaniem to było coś, co w jakiś sposób porządkowało bieżące ważne i mniej ważne wydarzenia z życia np. szlachty i znanych osobistości, ale też opisywało ciekawe i zabawne wydarzenia, które miały miejsca. Taka gazetka to był też temat do plotek dla naszych postaci, choć to mniej ważny temat oczywiście.
Jeśli Gordiana dalej nie będzie i nie wróci, to chętnie poprowadzę tą gazetę, tylko właśnie teraz nie mam czasu... Wiem, że maj brzmi dość odlegle, lecz wiem, że do tego czasu, nie będę mogła tego robić ze względu na natłok nauki. Później - bardzo chętnie.

a) można stworzyć osobną gazetę i nie psuć Gordianowi wizji. To nawet wskazane, bo jego gazeta była satyrą, a ta powinna być raczej streszczeniem aktualnych wydarzeń w grze, ale nie powtórką wypraw tylko wnioskami i konsekwencjami z nich płynącymi. To by także podbudowało graczy w robieniu wypraw, bo po tygodniu możnaby przeczytać o sobie w gazecie, o ile sama wyprawa była jawna. :) Po wojnie: skutki wojny, zmyślone historie poszkodowanych itp. Po zlikwidowaniu szajki złodziei, bandytów itp. publiczna egzekucja. Można dać też wstawki typu: "tartak pilnie poszukuje chętnych do pracy, stawka godzinowa rośnie o 10%!".

b) nikt nie powiedział, że prowadzenie gazetki miałoby przypadać jednej osobie. Powinna być od tego grupka osób, najlepiej każda zajmująca się swoim działem. Napisanie jednego 10 zdaniowego artykułu na tydzień nie zajmuje już tak dużo czasu jak samotne prowadzenie gazety.

c) zamiast tygodnika może być dwutygodnik

Ja mógłbym chętnie zająć się wstawkami graficznymi do gazetki, ale tak się składa, że za tydzień mam obronę i nie mam zbyt dużo czasu na dłubanie w gimpie.

Co do stworzenia gry to chodzi mi po głowie pomysł zrobienia moda do Crusader Kings 2.

Próbuj, próbuj. Ale to bardzo niszowa produkcja wymagająca znajomości zasad gry. Przydałoby się coś prostszego, do czego nie trzeba znać żadnych reguł.

Offline Evening Antarii

  • Arystokrata
  • ***
  • Wiadomości: 3863
  • Reputacja: 4704
  • Płeć: Kobieta
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #2024 dnia: 14 Luty 2016, 19:35:28 »
O, to nawet lepiej, gdyż nie jestem dobra w satyrze itp., i to co tworzył Gordian było jedyne w swoim rodzaju więc ciężko byłoby to jakoś podrabiać, czy na siłę upodabniać się do tego.
A jeśli nie wszystko miałoby spoczywać na jednej osobie to nawet lepiej. Choć myślę, że im więcej tym gorzej... Proponuję 2 osoby, max 3 (łatwiej się komunikować i po drugie, patrząc na frekwencję, połowa graczy tworzyłaby gazetę o samych sobie?...)
I dwutygodnik lepszy, materiału musi się trochę uzbierać, biorąc pod uwagę, że wyprawa trwa zwykle dłużej niż tydzień.

Offline TheMo

  • Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 5519
  • Reputacja: 4478
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #2025 dnia: 15 Luty 2016, 01:42:31 »
Próbuj, próbuj. Ale to bardzo niszowa produkcja wymagająca znajomości zasad gry. Przydałoby się coś prostszego, do czego nie trzeba znać żadnych reguł.

Niszowy, nie niszowy i tak się za to zabrałem. Kto jest chętny to może poszperać w temacie i mi pomóc :). Każda pomocna dłoń się przyda.

Offline Tyrr aep Nargoth

  • NPC
  • ***
  • Wiadomości: 307
  • Reputacja: 304
Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #2026 dnia: 16 Luty 2016, 12:05:51 »
A ja (Aragorn) się mogę podjąć stworzenia jakiejś gazety opisującej wydarzenia z perspektywy Wolnego Miasta Ekkerund. Nie obiecuję wiele ale zapraszam do współpracy. Reklama Marantu reklamą ale... No bądźmy szczerzy. Starzy gracze się starzeją  :P Nie mają czasu i ochoty na grę, a bez np. Isentora stoi wątek główny. A to on napędza rozgrywkę. Isu coś zacznie, nakręci wszystkich a potem cisza przez dwa tygodnie. Rozumiecie o co mi chodzi? Aktualnie mamy zastój bo spora część postaci jest zajęta w Mor Andor, inna grupa siedzi w Sali Obrad itd. Tyle że to się ciągnie. Ja osobiście się cieszę że w końcu coś drgnęło (Doral kurde!). Przyczyna zastoju jest taka: SESJA/Kolokwia/Nie wiem co mają studenci

Offline Devristus Morii

  • Arystokrata
  • ***
  • Wiadomości: 10462
  • Reputacja: 8339
  • Płeć: Mężczyzna
  • Leniuszek.
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #2027 dnia: 16 Luty 2016, 13:29:23 »
A ja (Aragorn) się mogę podjąć stworzenia jakiejś gazety opisującej wydarzenia z perspektywy Wolnego Miasta Ekkerund. Nie obiecuję wiele ale zapraszam do współpracy. Reklama Marantu reklamą ale... No bądźmy szczerzy. Starzy gracze się starzeją  :P Nie mają czasu i ochoty na grę, a bez np. Isentora stoi wątek główny. A to on napędza rozgrywkę. Isu coś zacznie, nakręci wszystkich a potem cisza przez dwa tygodnie. Rozumiecie o co mi chodzi? Aktualnie mamy zastój bo spora część postaci jest zajęta w Mor Andor, inna grupa siedzi w Sali Obrad itd. Tyle że to się ciągnie. Ja osobiście się cieszę że w końcu coś drgnęło (Doral kurde!). Przyczyna zastoju jest taka: SESJA/Kolokwia/Nie wiem co mają studenci

Bądźmy szczerzy: Co z tego, że starzy gracze się starzeją skoro i tak wchodzą i grają? Wątek główny może być wykonywany bez Isentora, a w konsultacji z nim, ale do tego trzeba mieć wszystko opracowane by nie wyszło takie fiasko jak z tą wyprawą do Torgonu. Zastój jest przede wszystkim spowodowany brakiem chęci wśród graczy aby rozwijać grę - spójrzmy na Izbę Lordów. Instytucja ta kiedyś oblegana, a teraz wszyscy od niej stronią bo Isu przestał rozdawać ziemię za kadencję lub w jej skład wchodzi gracz, którego się nie lubi. Brak graczy spowodowany jest brakiem reklamy marantu. Spójrz dzięki udzielaniu się na fejsie jakoś powstało z martwych forum główne, które ma od jakiegoś czasu więcej użytkowników i więcej się w nim dzieje niż na marantach. O marancie nic się nie słyszy, a jego fanpage usycha i strach go dotknąć bo może się rozpaść na milion kawałków. Gdy ja lub Isu od czasu do czasu wrzucimy posta to zainteresowanie jest i reklama dociera do ludzi. Przypominam, że wszyscy radni mogą wrzucać tam posty, bo nie problem jest skopiowanie treści postu i wklejenie na facebooka wraz z linkiem. Jedna czy dwie osoby nie dadzą rady zrobić wszystkiego sami, bo zawsze jak skupią się nad jedną częścią to pozostałe zostają zaniedbane. Nikt też nie powiedział, że wszystko się robi za darmo, a wręcz przeciwnie. Zawsze się dostaje jakiś bonusy np. Silion dostał grzywny lub ziemię za tłumaczenie z angielskiego na polski modyfikacji. Można? Można.

Obawiam się, że odzew będzie taki sam jak z moją prośba o uzupełnianie polskich znaków w artykułach na stronie głównej. Mianowicie pojawią się odpowiedzi: pomógłbym, ale nie umiem, nie potrafię, to my mamy stronę główną?, jeśli zapłacisz 5 zł za artykuł, ale jak to tylko polskie znaki, nie opłaca się. Takie same obawy mam w stosunku do tej gazety i gazety Ekkurend - fajny pomysł, ale nie zostanie zreazliowany jak video promujące marant omawiane na grupie na fejsie. Także nie zrzucaj winy na sesje/kolokwia/niewiem co mają studenci/prace/życie/Isa.
« Ostatnia zmiana: 16 Luty 2016, 13:41:09 wysłana przez Devristus Morii »

Offline Tyrr aep Nargoth

  • NPC
  • ***
  • Wiadomości: 307
  • Reputacja: 304
Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #2028 dnia: 16 Luty 2016, 13:42:53 »
Zastój jest przede wszystkim spowodowany brakiem chęci wśród graczy aby rozwijać grę - spójrzmy na Izbę Lordów. Instytucja ta kiedyś oblegana, a teraz wszyscy od niej stronią bo Isu przestał rozdawać ziemię za kadencję lub w jej skład wchodzi gracz, którego się nie lubi.


Kwestii Izby nie poruszyłem specjalnie bo to jest temat oddzielny, i przyznaje ci całkowitą rację. Szczególnie w tym co podkreśliłem, widziałem dość na shoutboxie  :( Izba obecnie leży i kwiczy bo jeden z drugim się nie lubi albo coś w tym stylu.

Bądźmy szczerzy: Co z tego, że starzy gracze się starzeją skoro i tak wchodzą i grają? Wątek główny może być wykonywany bez Isentora, a w konsultacji z nim, ale do tego trzeba mieć wszystko opracowane by nie wyszło takie fiasko jak z tą wyprawą do Torgonu.

Tą wyprawę pozostawiam bez komentarza  ;[ <aniol>

O wideo promującym Marant nic nie mówię, nie chcę się wkurwić...

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #2029 dnia: 21 Luty 2016, 10:46:58 »
Odnośnie ściągnięcia nowych graczy. Na pewno forum zasili społeczność Multiplayera, ponieważ rozpoczęliśmy współpracę z grupą modderów nad serwerem Gothic Online.

Canis

  • Gość
Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #2030 dnia: 21 Kwiecień 2016, 20:38:20 »
Moją propozycją jest aby ktoś przejął kontrolę nad nieużywaną, stygnącą ze swojej temperatury częścią gry jaką jest Archipelag Chatal oraz Garuga.

Jako ze nie będę wchodził tak o codziennie już sprawdzać i doglądać a przerwy w mojej obecności (tak jak w  aktywności od bardzo dawna) będą okrutnie długie.

Zatem prosił bym Króla, Izbę lordów i Radę królewską o wyznaczenie nowego opiekuna archipelagu, który wniesie nowe życie w ten świat i zechce go prowadzić, lub po prostu... zakończyć jego istnienie jako części gry poza działem wypraw :) . [member=1]Isentor[/member] @Anette Du'Monteau [member=16647]Thalen[/member] [member=25802]TheMo[/member] [member=26505]Marduke Znikąd[/member] [member=312]Dragosani[/member] [member=24422]Melkior Tacticus[/member] [member=268]Devristus Morii[/member] [member=26504]Aldyn[/member] @Szarlej .

A ja... wraz z zakończeniem wyprawy i powrotem Evening i Kenshina do Atusel, pojawię się dopiero gdy będę potrzebny, przydatny, o ile kiedykolwiek będę ;) . Canisek odchodzi więc można nabierać ochotę na grę :D ! Może znowu akcja: Canis odchodzi = wielki powrót? xD Może warto spróbować ;) . Serio mówię bez żartów czy czegoś tam :D .

Offline Kazmir MacBrewmann

  • Obywatel
  • ***
  • Wiadomości: 2836
  • Reputacja: 1909
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #2031 dnia: 05 Luty 2017, 19:24:10 »
Mam pomysła. Chodzi o domki i kp. W domkach mamy sekcje "posiadane przedmioty". Po co? Skoro teraz mamy KP. Proponuję by na samym dole kp dodać sekcję "posiadane przedmioty". Ułatwi to gre, upraszczając zmiane eq.

Offline Dragosani

  • Król
  • ***
  • Wiadomości: 13737
  • Reputacja: 11794
  • Płeć: Mężczyzna
  • Chwalmy Tawernę!
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #2032 dnia: 05 Luty 2017, 19:30:06 »
Nie wszystkie przedmioty nosisz przy sobie. Ta rubryka w domu jest na przedmioty, których nie masz przy sobie.

Offline TheMo

  • Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 5519
  • Reputacja: 4478
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #2033 dnia: 05 Luty 2017, 19:32:02 »
Zobacz sobie ile np. ja mam przedmiotów w domku. Ile ma Drago, Eve, ile ty miałeś Melkiorem czy Aragornem. I teraz upchnij to wszystko w KP, dodaj jeszcze kodowanie etc. Stanie się to mało czytelne, a dołoży więcej zbędnej roboty.

Offline Kazmir MacBrewmann

  • Obywatel
  • ***
  • Wiadomości: 2836
  • Reputacja: 1909
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #2034 dnia: 05 Luty 2017, 19:34:12 »
No w sumie racja

Offline Gunses

  • Arystokrata
  • ***
  • Wiadomości: 15010
  • Reputacja: 14198
  • Płeć: Mężczyzna
  • jak z debilem.
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #2035 dnia: 21 Kwiecień 2017, 21:00:11 »
Słuchajcie, zauważyliśmy z Nifem i Emercikiem, że łuki pomimo dużego projektu ich wprowadzenia, są jakieś niedoje*ane. Chodzi tu o zupełny brak powiązania łuku i jego właściwości z właściwościami materiału, z którego łuk jest zrobiony.

Chodzi głównie o zasięg, który wg. mnie powinien zależeć w dość dużej mierze od wartości wytrzymałości materiału, z którego łuk jest wykonany. Chodzi tu o zależność naciąg - wytrzymałość. Wiadomym jest, że inaczej napręża się metal, inaczej drewno, inaczej rudy, a własność granicy plastyczności i wartości odkształcenia jest znany niektórym osobą. Chciałbym więc podyskutować, jak można przełożyć zasięg, tak aby nie był zapisany w umce - lecz był zapisany dla każdego łuku inaczej (w jego opisie), po informacji z ilu sztabek jest stworzone (co najwidoczniej póki co jest ważniejsze od zasięgu).



Mając określony zasięg (o czym chcę tutaj podyskutować) umiejętności wykorzystania łuku możnaby określić na poziomie umiejętności gracza, w posługiwaniu się łukiem.

Np. osoba z łukiem o zasięgu 200 metrów, posługująca się specjalizacją walki na poziomie 50%, wykorzysta rzeczywiście tylko 50% zasięgu łuku, tylko na ten dystans potrafi celnie strzelać (perfekcyjny zasięg). Czyli u nas 100 metrów dla 50% poziomu umki.
ÂŁucznik z 75% mógłby wykorzystać 75% zasięgu łuku, czyli u nas 150m (dla łuku o zasięgu 200m).
Dopiero łucznik, który poznał łuk na 100%, mógłby w pełni wykorzystać zakres jaki daje mu łuk - 100% z 200 metrów = 200 metrów.




Kwestię strzelania w punkty o wielkości różnych części ciała, można by rozwiązać wprowadzając trzy małe umiejętności, np.:

ÂŁucznik - Jesteś na tyle celny by trafić w punkt wielkości czoła na ciele przeciwnika w ramach zasięgu perfekcyjnej celności z broni dystansowej (wyłączając broń palną).
Strzelec - Jesteś na tyle celny by trafić w punkt wielkości serca na ciele przeciwnika w ramach zasięgu perfekcyjnej celności z broni dystansowej (wyłączając broń palną).
Snajper - Jesteś na tyle celny by trafić w punkt wielkości oka na ciele przeciwnika w ramach zasięgu perfekcyjnej celności z broni dystansowej (wyłączając broń palną).


Nif nadmienił, czy nie za bardzo op., żeby np. dla łuku 200m strzelać w oko. No nie wiem czy za bardzo. Mamy odbijanie pocisków, przemieszanie, teleportacje, mortokinezy, zbroje płytowe, a w końcu snajper to snajper.

Wtedy w umkach zostałoby info o ilości dostępnych finiszerów, możliwości parowania ciosów oraz czasie naciągu łuku. Pozostałe wartości (zasięg perfekcyjnego strzału i celności w czoło, serce, oko) określałby albo łuk (zasięg perfekcyjnego strzału) albo umiejętności strzeleckie (celność w czoło, serce, oko).


Co o tym myślicie?

I najważniejsze, jak uzależnić zasięg od materiału, z którego łuk jest zrobiony? Na pewno trzeba by określić podstawową wartość dla danego łuku - bazę. A od tej bazy dopiero używać mnożnika, który zwiększałby odpowiednio wartość zasięgu.

Offline Dragosani

  • Król
  • ***
  • Wiadomości: 13737
  • Reputacja: 11794
  • Płeć: Mężczyzna
  • Chwalmy Tawernę!
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #2036 dnia: 22 Kwiecień 2017, 10:35:24 »
interesujące. Inni mają jakieś uwagi albo coś do dodania?

Offline Marduk Draven

  • Kanclerz Koronny
  • ***
  • Wiadomości: 4926
  • Reputacja: 4731
  • Płeć: Mężczyzna
  • Memento mori.
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #2037 dnia: 22 Kwiecień 2017, 10:51:45 »
Gdyby do tego usunąć jeszcze take głupoty jak łuki z np. mithrilu i całkowicie "zdrewnić" je, to jestem za.

Offline Gunses

  • Arystokrata
  • ***
  • Wiadomości: 15010
  • Reputacja: 14198
  • Płeć: Mężczyzna
  • jak z debilem.
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #2038 dnia: 22 Kwiecień 2017, 11:22:17 »
Właśnie chodzi o to, by łuki mogły być naprawdę wyrabiane ze wszystkiego, a ich właściwości zależały od materiału z jakiego są zrobione. Sam mam łuk z tworzywa i nieźle nosi, a przecież nie jest to drewno (mówię tu o realu).

Offline Marduk Draven

  • Kanclerz Koronny
  • ***
  • Wiadomości: 4926
  • Reputacja: 4731
  • Płeć: Mężczyzna
  • Memento mori.
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #2039 dnia: 22 Kwiecień 2017, 11:24:26 »
No niby tak, ale łuk z metalu? Może w czasach dzisiejszych, ale tutaj? Po prostu dodajmy kilka rodzajów drewna, różniących się ceną i statami.

Forum Tawerny Gothic

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #2039 dnia: 22 Kwiecień 2017, 11:24:26 »

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 
top