Autor Wątek: Informacje  (Przeczytany 11981 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline MG Marantu

  • Obywatel
  • ***
  • Wiadomości: 12
  • Reputacja: 0
  • MG Marantu chowa się w cieniu.

  • Wiek: 29
    • Zobacz profil
    • Zasady Gry
Informacje
« dnia: 12 Listopad 2010, 00:21:51 »
Temat do publikowania nowinek związanych z systemem.

Marant został zaktualizowany do wersji 3.3 w związku z czym zaktualizowaliśmy specjalności walki, zreformowaliśmy umiejętności rasowe i zmieniliśmy zasadę wymiany talentów. Jeśli dawno nie grałeś w Marant zapraszamy do wspólnej zabawy. Dołącz do gry już dziś.

Jeśli otrzymałeś powiadomienie to najprawdopodobniej do gry została wprowadzona nowa zasada. Przeczytaj ostatni post w temacie.
« Ostatnia zmiana: 23 Styczeń 2016, 01:49:38 wysłana przez Isentor »

 

Offline Silion aep Mor

  • Weteran
  • ***
  • Wiadomości: 7275
  • Reputacja: 35
  • Silion aep Mor mógłby pewnego dnia być kimś...Silion aep Mor mógłby pewnego dnia być kimś...Silion aep Mor mógłby pewnego dnia być kimś...Silion aep Mor mógłby pewnego dnia być kimś...

    • Karta postaci

  • Nagrody:
    Baron Jaton - Silion Erenus aep MorSzlachcic Atusel, Satein i Kardon - Silion Erenus aep MorZielona mikstura aktywności - za 100 dni online na forum.Tarcza lojalnosci - za rok na forum....
    • Zobacz profil
Odp: Informacje
« Odpowiedź #121 dnia: 06 Czerwiec 2016, 19:10:22 »
Projekt gracza Anette du'Monteau odnośnie umiejętności krwawych kruków został rozpatrzony pozytywnie przez izbę lordów jak i radę regencyjną dzięki czemu został wprowadzony do gry. Wchodzi do użytku od zaraz.

link 1
link 2
« Ostatnia zmiana: 06 Czerwiec 2016, 23:19:35 wysłana przez Silion aep Mor »
INSTANCE: DWARF_1010_Sili0n ()
name: = "Silion aep Mor";
guild = "Krwawe Kruki";
npctype = FRIENDLY;

Offline Silion aep Mor

  • Weteran
  • ***
  • Wiadomości: 7275
  • Reputacja: 35
  • Silion aep Mor mógłby pewnego dnia być kimś...Silion aep Mor mógłby pewnego dnia być kimś...Silion aep Mor mógłby pewnego dnia być kimś...Silion aep Mor mógłby pewnego dnia być kimś...

    • Karta postaci

  • Nagrody:
    Baron Jaton - Silion Erenus aep MorSzlachcic Atusel, Satein i Kardon - Silion Erenus aep MorZielona mikstura aktywności - za 100 dni online na forum.Tarcza lojalnosci - za rok na forum....
    • Zobacz profil
Odp: Informacje
« Odpowiedź #122 dnia: 06 Czerwiec 2016, 20:25:38 »
Umiejętności nabywane zostały poprawione przez izbę lordów. Proszę się zapoznanie z ich nowymi wersjami w nowej dla nich kategorii: "Kategoria: Umiejętności nabywane"
Wszystkie umiejętności w niej zostały w choćby minimalnym stopniu poprawione.
INSTANCE: DWARF_1010_Sili0n ()
name: = "Silion aep Mor";
guild = "Krwawe Kruki";
npctype = FRIENDLY;

Offline Melkior Tacticus

  • Podskarbi Koronny
  • ***
  • Wiadomości: 5492
  • Reputacja: 0
  • Melkior Tacticus nie ma zbyt dobrej opinii.Melkior Tacticus nie ma zbyt dobrej opinii.Melkior Tacticus nie ma zbyt dobrej opinii.Melkior Tacticus nie ma zbyt dobrej opinii.Melkior Tacticus nie ma zbyt dobrej opinii.Melkior Tacticus nie ma zbyt dobrej opinii.Melkior Tacticus nie ma zbyt dobrej opinii.Melkior Tacticus nie ma zbyt dobrej opinii.Melkior Tacticus nie ma zbyt dobrej opinii.Melkior Tacticus nie ma zbyt dobrej opinii.Melkior Tacticus nie ma zbyt dobrej opinii.

    • Karta postaci

  • Nagrody:
    Czeladnik kowalstwa
    • Zobacz profil
Odp: Informacje
« Odpowiedź #123 dnia: 07 Czerwiec 2016, 16:11:06 »
« Ostatnia zmiana: 07 Czerwiec 2016, 16:25:14 wysłana przez Melkior Tacticus »

Offline Lucjusz Vangraf

  • NPC
  • ***
  • Wiadomości: 480
  • Reputacja: 4
  • Lucjusz Vangraf nie ma żadnego wpływu.

    • Zobacz profil
Odp: Informacje
« Odpowiedź #124 dnia: 11 Czerwiec 2016, 13:37:08 »
Tylko na ewentualność zbliżających się wyborów, ostatnim dekretem zmarłego monarchy przekreślono następujące wymogi ujęte w konstytucji.

Cytuj
§5. W przypadku śmierci monarchy nie posiadającego legalnego dziedzica nowy Król Valfden wybierany jest w drodze równych wyborów w głosowaniu jawnym. Marszałek Koronny wydaje obwieszczenie o ogłoszeniu wyborów w terminie 24 godzin od chwili opróżnienia urzędu Króla Valfden. W terminie 48 godzin od dnia ogłoszenia obwieszczenia, o którym mowa, każdy, kto ukończył 21 lat i przynajmniej od 5 lat jest obywatelem Valfden, może zgłosić swoją kandydaturę w wyborach. Po upływie terminu, o którym mowa, Marszałek Koronny w terminie 24 godzin sprawdza, czy zgłoszeni kandydaci spełniają warunki określone prawem i bezzwłocznie wydaje obwieszczenie o liście kandydatów. Po upływie 24 godzin od obwieszczenia o liście kandydatów, Marszałek Koronny przeprowadza wybory na Króla Valfden w otworzonym tylko w tym celu wątku na Forum RPG Marant. Wybory trwają 48 godzin. Oddać głos może każdy obywatel Valfden, który najpóźniej w dniu wyborów skończył 15 lat. Głos oddaje się poprzez wysłanie postu z imieniem i nazwiskiem kandydata w grupie, o której mowa. Każdy może oddać 1 głos, w którym wskazany zostanie 1 kandydat. W terminie 24 godzin od upływu terminu, o którym mowa, Marszałek Koronny liczy głosy i wydaje obwieszczenie o ogłoszeniu wyników wyborczych. Królem Valfden zostaje kandydat, który uzyskał więcej niż połowę wszystkich oddanych głosów ważnych. Jeżeli żaden kandydat nie uzyskał wystarczającej liczby głosów, w obwieszczeniu, o którym mowa, zawiera się obwieszczenie o drugiej turze wyborów. W drugiej turze wyborów kandydatami są dwaj kandydaci, którzy uzyskali najwyższą liczbę głosów. Jeżeli równą liczbę głosów otrzymało więcej niż dwóch kandydatów, wszyscy kandydaci mający największą liczbę głosów są kandydatami w drugiej turze wyborów. Druga tura wyborów zaczyna się z chwilą ogłoszenia obwieszczenia, o którym mowa i trwa 48 godzin. Królem Valfden zostaje kandydat, który uzyskał w drugiej turze więcej niż połowę wszystkich oddanych głosów ważnych.

Offline TheMo

  • Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 5381
  • Reputacja: 86
  • TheMo oczarowuje swoją aurą.TheMo oczarowuje swoją aurą.TheMo oczarowuje swoją aurą.TheMo oczarowuje swoją aurą.TheMo oczarowuje swoją aurą.TheMo oczarowuje swoją aurą.TheMo oczarowuje swoją aurą.TheMo oczarowuje swoją aurą.TheMo oczarowuje swoją aurą.TheMo oczarowuje swoją aurą.

  • Wiek: 22
    • Karta postaci

  • Nagrody:
    Hrabia Terwor - TheMo KacmarusSzlachcic Javemir i Xatemis - Themo KacmarusCzeladnik płatnerstwaAmulet życia - za napisanie 500 postów.
    • Zobacz profil
    • Chałupa
Odp: Informacje
« Odpowiedź #125 dnia: 30 Czerwiec 2016, 19:00:50 »
Wielki Lord Elekt uroczyście informuje, iż do gry została wprowadzona możliwość zakupu i posiadaniu wozów.
Wszystkie ich rodzaje i opisy dostępne są w tym artykule
Zakupić lub wypożyczyć je można w stajni miejskiej.
W przypadku kupna wymagane jest założenie na wiki karty wozu. Oto wzór

Offline Silion aep Mor

  • Weteran
  • ***
  • Wiadomości: 7275
  • Reputacja: 35
  • Silion aep Mor mógłby pewnego dnia być kimś...Silion aep Mor mógłby pewnego dnia być kimś...Silion aep Mor mógłby pewnego dnia być kimś...Silion aep Mor mógłby pewnego dnia być kimś...

    • Karta postaci

  • Nagrody:
    Baron Jaton - Silion Erenus aep MorSzlachcic Atusel, Satein i Kardon - Silion Erenus aep MorZielona mikstura aktywności - za 100 dni online na forum.Tarcza lojalnosci - za rok na forum....
    • Zobacz profil
Odp: Informacje
« Odpowiedź #126 dnia: 05 Lipiec 2016, 18:42:18 »
Do gry weszła nowa karta postaci oraz informacja o ekwipowaniu przedmiotów. Proszę o zapoznanie się z poniższymi zmianami i zaktualizowanie swoich KP.

Nowy wzór KP

Aktualizacja "Ekwipowanie przedmiotów"
INSTANCE: DWARF_1010_Sili0n ()
name: = "Silion aep Mor";
guild = "Krwawe Kruki";
npctype = FRIENDLY;

Offline Silion aep Mor

  • Weteran
  • ***
  • Wiadomości: 7275
  • Reputacja: 35
  • Silion aep Mor mógłby pewnego dnia być kimś...Silion aep Mor mógłby pewnego dnia być kimś...Silion aep Mor mógłby pewnego dnia być kimś...Silion aep Mor mógłby pewnego dnia być kimś...

    • Karta postaci

  • Nagrody:
    Baron Jaton - Silion Erenus aep MorSzlachcic Atusel, Satein i Kardon - Silion Erenus aep MorZielona mikstura aktywności - za 100 dni online na forum.Tarcza lojalnosci - za rok na forum....
    • Zobacz profil
Odp: Informacje
« Odpowiedź #127 dnia: 14 Sierpień 2016, 02:26:30 »
Ja jako Marszałek Koronny przejąłem pieczę nad areną w Atusel od Szeklana, za zgodą króla.
INSTANCE: DWARF_1010_Sili0n ()
name: = "Silion aep Mor";
guild = "Krwawe Kruki";
npctype = FRIENDLY;

Offline TheMo

  • Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 5381
  • Reputacja: 86
  • TheMo oczarowuje swoją aurą.TheMo oczarowuje swoją aurą.TheMo oczarowuje swoją aurą.TheMo oczarowuje swoją aurą.TheMo oczarowuje swoją aurą.TheMo oczarowuje swoją aurą.TheMo oczarowuje swoją aurą.TheMo oczarowuje swoją aurą.TheMo oczarowuje swoją aurą.TheMo oczarowuje swoją aurą.

  • Wiek: 22
    • Karta postaci

  • Nagrody:
    Hrabia Terwor - TheMo KacmarusSzlachcic Javemir i Xatemis - Themo KacmarusCzeladnik płatnerstwaAmulet życia - za napisanie 500 postów.
    • Zobacz profil
    • Chałupa
Odp: Informacje
« Odpowiedź #128 dnia: 16 Sierpień 2016, 01:44:14 »
Izba lordów pragnie poinformować, że dostępne stały się ziemie marchii Zuesh i Chatal. Zachęcamy do starania się, by uzyskać te gminy.
Oto rozmieszczenie prowincji.
Zapraszam również do zapoznania się z zyskiem z tychże ziem.

Offline Dragosani

  • Król
  • ***
  • Wiadomości: 12673
  • Reputacja: 219
  • Dragosani budzi postrach.Dragosani budzi postrach.Dragosani budzi postrach.Dragosani budzi postrach.Dragosani budzi postrach.Dragosani budzi postrach.Dragosani budzi postrach.Dragosani budzi postrach.Dragosani budzi postrach.Dragosani budzi postrach.Dragosani budzi postrach.Dragosani budzi postrach.

  • Wiek: 29
    • Karta postaci

  • Nagrody:
    Król Valfden - Dragosani I AntaresCzeladnik płatnerstwaBrązowy puchar - za dotacje do 50 złotych.Hełm odwagi - za rozpoczęcie 100 wątków....
    • Zobacz profil
    • Super tajne akta Pentagonu
Odp: Informacje
« Odpowiedź #129 dnia: 15 Grudzień 2016, 14:29:20 »
Spis Talentów został zaktualizowany. Jeżeli znajdziecie u siebie jakieś rozbieżności (u niektórych na pewno są), to zgłaszajcie je przez PW do Rady albo do mnie.
(\__/)
( o.O)
(")_(")

Dragosani Antares

Offline TheMo

  • Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 5381
  • Reputacja: 86
  • TheMo oczarowuje swoją aurą.TheMo oczarowuje swoją aurą.TheMo oczarowuje swoją aurą.TheMo oczarowuje swoją aurą.TheMo oczarowuje swoją aurą.TheMo oczarowuje swoją aurą.TheMo oczarowuje swoją aurą.TheMo oczarowuje swoją aurą.TheMo oczarowuje swoją aurą.TheMo oczarowuje swoją aurą.

  • Wiek: 22
    • Karta postaci

  • Nagrody:
    Hrabia Terwor - TheMo KacmarusSzlachcic Javemir i Xatemis - Themo KacmarusCzeladnik płatnerstwaAmulet życia - za napisanie 500 postów.
    • Zobacz profil
    • Chałupa
Odp: Informacje
« Odpowiedź #130 dnia: 11 Marzec 2017, 18:20:46 »
Drodzy obywatele Valfden. Przy zgłoszeniu projektu do Izby Lordów otrzymujecie tam wstęp w roli obserwatora i możliwość współpracy nad nim wraz z lordami. Zasady zostały opisane w §11 Rozdziału I Konstytucji Valfden.

Offline Emerick

  • Hetman Koronny
  • ***
  • Wiadomości: 1374
  • Reputacja: 22
  • Emerick ledwie co się liczy.Emerick ledwie co się liczy.

    • Karta postaci

  • Nagrody:
    BiedakSzlachcic Iz Isash
    • Zobacz profil
Odp: Informacje
« Odpowiedź #131 dnia: 24 Maj 2017, 16:50:35 »
Uwaga, uwaga, słuchajcie! Od teraz nasi Radni Królewscy będą mogli odebrać przysługujące im przywileje. Więcej na ten temat tutaj. Dodatkowo została wprowadzona poprawka w konstytucji. Mianowicie, wynagrodzenie Lorda Elekta, które nie zostało odebrane w terminie kumuluje się i można je odebrać w każdą następną niedzielę.

Cytuj
§5. Lordom Elektom przysługują za pełnione funkcje diety, określone ustawą i wypłacane z królewskiego skarbca. Dieta Lorda Elekta wynosi 280 grzywien tygodniowo. Może zostać zniesiona Lordom Elektom, którzy dopuścili się braku pracy nad ustawami. O zniesienie wynagrodzenia wnosi przewodniczący Izby Lordów. Po wynagrodzenie należy zgłosić się w sali tronowej w niedzielę. Niestawienie się w terminie nie pozbawia Lorda Elekta wynagrodzenia, dieta kumuluje się i może ją odebrać w każdą kolejną niedzielę. Po zakończonej kadencji Król może, aczkolwiek nie musi, wyznaczyć Lordom Elektom premie w postaci grzywien i tytułów szlacheckich.

Offline TheMo

  • Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 5381
  • Reputacja: 86
  • TheMo oczarowuje swoją aurą.TheMo oczarowuje swoją aurą.TheMo oczarowuje swoją aurą.TheMo oczarowuje swoją aurą.TheMo oczarowuje swoją aurą.TheMo oczarowuje swoją aurą.TheMo oczarowuje swoją aurą.TheMo oczarowuje swoją aurą.TheMo oczarowuje swoją aurą.TheMo oczarowuje swoją aurą.

  • Wiek: 22
    • Karta postaci

  • Nagrody:
    Hrabia Terwor - TheMo KacmarusSzlachcic Javemir i Xatemis - Themo KacmarusCzeladnik płatnerstwaAmulet życia - za napisanie 500 postów.
    • Zobacz profil
    • Chałupa
Odp: Informacje
« Odpowiedź #132 dnia: 11 Październik 2017, 20:39:29 »
Do gry wprowadzono miecze półtoraręczne. Wojowników zapraszam do zapoznania się z zasadami walki, a kowali ze schematami.

Offline Kazmir MacBrewmann

  • Obywatel
  • ***
  • Wiadomości: 2048
  • Reputacja: 25
  • Kazmir MacBrewmann toruje sobie drogę ku górze.Kazmir MacBrewmann toruje sobie drogę ku górze.Kazmir MacBrewmann toruje sobie drogę ku górze.

    • Karta postaci

    • Zobacz profil
Odp: Informacje
« Odpowiedź #133 dnia: 05 Listopad 2017, 15:58:35 »
Wolą Izby Lordów i Jego Mroczności, Miłościwie Nam Panującego Króla Dragosaniego I Antaresa, wprowadza się Reformę Łuczniczą.


Temat:
http://marantwiki.tawerna-gothic.pl/index.php/Specjalizacje_walki#Walka_broni.C4.85_dystansow.C4.85
Zmiany dla łuków.

Temat:
http://marantwiki.tawerna-gothic.pl/index.php/My%C5%9Blistwo_i_umiej%C4%99tno%C5%9Bci_dzieci_lasu
Dodanie umiejętności Łucznik, Strzelec, Snajper

Temat:
http://marantwiki.tawerna-gothic.pl/index.php/Samouczek_tworzenia_broni#Bro.C5.84_dystansowa
Zmiany zasad tworzenia łuków.

Obecni łucznicy mogą uzyskać zupełne cofnięcie specjalizacji walka łukiem, zwrot w talentach i grzywnach. Albo przejście na obecny zapis specjalizacji.
Jeżeli idzie o przerobienie statystyk łuku, gracze muszą pisać w temacie poprawa statystyk: http://marant.tawerna-gothic.pl/index.php/topic,23799.0.html Gunses będzie poprawiał osobiście

Offline Kazmir MacBrewmann

  • Obywatel
  • ***
  • Wiadomości: 2048
  • Reputacja: 25
  • Kazmir MacBrewmann toruje sobie drogę ku górze.Kazmir MacBrewmann toruje sobie drogę ku górze.Kazmir MacBrewmann toruje sobie drogę ku górze.

    • Karta postaci

    • Zobacz profil
Odp: Informacje
« Odpowiedź #134 dnia: 28 Luty 2018, 19:13:20 »
Wprowadzono nowe umiejętności fizyczne, do nauki WYŁĄCZNIE w Bękartach Rashera.

http://marantwiki.tawerna-gothic.pl/index.php/Umiej%C4%99tno%C5%9Bci_fizyczne_i_mistyczne

Offline Kazmir MacBrewmann

  • Obywatel
  • ***
  • Wiadomości: 2048
  • Reputacja: 25
  • Kazmir MacBrewmann toruje sobie drogę ku górze.Kazmir MacBrewmann toruje sobie drogę ku górze.Kazmir MacBrewmann toruje sobie drogę ku górze.

    • Karta postaci

    • Zobacz profil
Odp: Informacje
« Odpowiedź #135 dnia: 03 Marzec 2018, 20:26:40 »
Izba Lordów... srutututu... wprowadzono reforme kusz, każdy co ma kuszę otrzymuje valfdeńską. http://marantwiki.tawerna-gothic.pl/index.php/Reforma_kusznicza

ACHTUNG! Ogromna moc kusz varrokańskich sprawia że każdy gracz używający takiej kuszy będzie dokładnie śledzony. Postacie niezależne także. Na przykład żeby nie było sytuacji, gdzie statki są zatapiane pojedynczymi strzałami z kusz.

Offline Kazmir MacBrewmann

  • Obywatel
  • ***
  • Wiadomości: 2048
  • Reputacja: 25
  • Kazmir MacBrewmann toruje sobie drogę ku górze.Kazmir MacBrewmann toruje sobie drogę ku górze.Kazmir MacBrewmann toruje sobie drogę ku górze.

    • Karta postaci

    • Zobacz profil
Odp: Informacje
« Odpowiedź #136 dnia: 17 Marzec 2018, 10:46:32 »
Zmianie uległ proces wyrobu katan


Stary przepis:
Ostrze - 9/10 sztabki (90%)
Rękojeść - 2/10 sztabki (20%)
Oburęczny - 8/10 sztabki (80%)

Nowy:
Ostrze - 8/10 sztabki (80%)
Rękojeść - 2/10 sztabki (20%)
Oburęczny - 2/10 sztabki (20%)

Offline Kazmir MacBrewmann

  • Obywatel
  • ***
  • Wiadomości: 2048
  • Reputacja: 25
  • Kazmir MacBrewmann toruje sobie drogę ku górze.Kazmir MacBrewmann toruje sobie drogę ku górze.Kazmir MacBrewmann toruje sobie drogę ku górze.

    • Karta postaci

    • Zobacz profil
Odp: Informacje
« Odpowiedź #137 dnia: 03 Maj 2018, 12:35:54 »

Offline Funeris Venatio

  • Arystokrata
  • ***
  • Wiadomości: 8063
  • Reputacja: 175
  • Funeris Venatio budzi postrach.Funeris Venatio budzi postrach.Funeris Venatio budzi postrach.Funeris Venatio budzi postrach.Funeris Venatio budzi postrach.Funeris Venatio budzi postrach.Funeris Venatio budzi postrach.Funeris Venatio budzi postrach.Funeris Venatio budzi postrach.Funeris Venatio budzi postrach.Funeris Venatio budzi postrach.Funeris Venatio budzi postrach.

  • Wiek: 25
    • Karta postaci

  • Nagrody:
    Czeladnik kowalstwa
    • Zobacz profil
    • Kanał YouTube
Odp: Informacje
« Odpowiedź #138 dnia: 23 Maj 2018, 13:42:11 »
Arena otrzymała możliwość nagradzania graczy talentami za wygrane walki.
Wszelkie informacje znajdziemy tutaj: http://marantwiki.tawerna-gothic.pl/index.php/Arena#Zasady_otrzymywania_talent.C3.B3w

Izba Lordów pragnie zauważyć, że oceniane będą tylko każde następne walki od tego momentu, tj. 23.05.2018 r. Walki już odbyte nie będą oceniane, chyba że gracz nie odbył pełnej ilości wymaganej (5) do oceny na talent. Dla przykładu:
Jeżeli Dragosani odbył 4 walki z sambirem i odbędzie teraz, po wprowadzeniu zasad, piątą, to jego poprzednie walki z sambirem również będą ocenione. Jednak wszystkie poprzednie z kretoszczurami, wilkami, szkieletami, krwiopijcami etc. nie będą podlegać ocenie aż do momentu, gdy Dragosani jeszcze raz zawalczy 5 razy z każdym z tych przeciwników, wypełniając wymagania, by zostać ocenionym.
Za wszelkie niedogodności przepraszamy, lecz uważamy (Izba Lordów i sam król), że tak będzie najsprawiedliwiej.
TL;DR

Offline Dragosani

  • Król
  • ***
  • Wiadomości: 12673
  • Reputacja: 219
  • Dragosani budzi postrach.Dragosani budzi postrach.Dragosani budzi postrach.Dragosani budzi postrach.Dragosani budzi postrach.Dragosani budzi postrach.Dragosani budzi postrach.Dragosani budzi postrach.Dragosani budzi postrach.Dragosani budzi postrach.Dragosani budzi postrach.Dragosani budzi postrach.

  • Wiek: 29
    • Karta postaci

  • Nagrody:
    Król Valfden - Dragosani I AntaresCzeladnik płatnerstwaBrązowy puchar - za dotacje do 50 złotych.Hełm odwagi - za rozpoczęcie 100 wątków....
    • Zobacz profil
    • Super tajne akta Pentagonu
Odp: Informacje
« Odpowiedź #139 dnia: 10 Czerwiec 2018, 12:24:20 »
Proszę graczy o kontrolne przejrzenie Spisu Talentów i zgłoszenie ewentualnych nieścisłości.
(\__/)
( o.O)
(")_(")

Dragosani Antares

Offline Funeris Venatio

  • Arystokrata
  • ***
  • Wiadomości: 8063
  • Reputacja: 175
  • Funeris Venatio budzi postrach.Funeris Venatio budzi postrach.Funeris Venatio budzi postrach.Funeris Venatio budzi postrach.Funeris Venatio budzi postrach.Funeris Venatio budzi postrach.Funeris Venatio budzi postrach.Funeris Venatio budzi postrach.Funeris Venatio budzi postrach.Funeris Venatio budzi postrach.Funeris Venatio budzi postrach.Funeris Venatio budzi postrach.

  • Wiek: 25
    • Karta postaci

  • Nagrody:
    Czeladnik kowalstwa
    • Zobacz profil
    • Kanał YouTube
Odp: Informacje
« Odpowiedź #140 dnia: 06 Lipiec 2018, 10:15:01 »
Zaszła pewna zmiana w prawie feudalnym, które obowiązuje w królestwie Valfden.

1. Nastąpiła poprawka w Konstytucji Królestwa:
Cytuj
§1. Żaden Pan ziemski nie może zawrzeć traktatu lub sojuszu ani zawiązać konfederacji, oraz wystawiać listów kaperskich przeciwko Królestwu Valfden. Pogwałcenie tych ustaleń grozi banicją, odebraniem włości, tytułów, majątku i przywilejów.

§2. Żaden Pan ziemski nie może:

* bić monet;
* uznawać za ustawowe środki płatnicze jakichkolwiek środków poza denarem lub grzywną;
* wydawać ustaw proskrypcyjnych ani ustaw działających wstecz lub naruszających zobowiązania umowne i niniejszą konstytucję;
* wszczynać samowolnie wojen i konfliktów z innymi państwami;
* zbrojnie i z pogwałceniem obowiązujących praw i norm najeżdżać i zagarniać włości i tytułów innych szlachciców, jeżeli nie zostali oni prawomocnie skazani przez sąd Valfden lub wyjęci spod prawa przez suzerena królestwa;

§3. Monarcha jest jedyną osobą w Królestwie Valfden, która może nadać tytuł księcia, diuka, margrabiego, hrabiego, jak i dokonać nobilitacji do stanu szlacheckiego. Tytuły niższe, tj. barona, pana gminy czy właściciela majątku, może nadać każdy szlachcic, który owe tytuły i/lub włości posiada, bezpośrednio się ich pozbywając na rzecz innego szlachcica. Może je nadać jedynie osobom wywodzącym się z grona szlachty królestwa Valfden.

§4. Szlachcic ma pełne prawo do posiadanej ziemi: może dowolnie nią dysponować, przekazać lub sprzedać swym potomkom oraz innym osobom posiadającym tytuł szlachcica. Pan ziemski nie ma prawa przywłaszczyć sobie ziemi innego szlachcica, chyba, że skorzysta z zasady Jałowego Terenu. Z zasady tej można skorzystać tylko i wyłącznie kiedy Pan ziemski, któremu rzucamy wyzwanie został wyjęty spod prawa przez Sąd Valfden lub jego króla lub nie przejawiał żadnej aktywności w królestwie przez 2 marantowe lata (8 miesięcy, przy zastrzeżeniu, że dana postać nie odbyła żadnej wyprawy, nie brała udział w festynie, nie korzystała z usług czy miejsc produkcyjnych etc.). W wyniku skorzystania z tego prawa szlachcic przejmuje posiadane przez banitę/nieaktywnego szlachcica ziemie. Dopuszczalne jest przejęcie jedynie pojedynczej gminy lub dystryktu, tj. tytułu barona. Przejęcie wszystkich wyższych tytułów musi zostać pobłogosławione przez Króla Valfden, jak również może być przez niego bez podania przyczyny zablokowane. Przejęcia terytorium można dokonać tylko na corocznym sejmiku panów ziemskich.

§5. Sejmiki panów ziemskich zwoływane są każdego veris, w pierwszych dwóch tygodniach tejże pory roku. Odbywają się w Agorze, w specjalnie przygotowanej i oddzielonej od gawiedzi dzielnicy. Wstęp do obrad sejmiku ma wyłącznie postać, której nadano tytuł szlachecki, niezależnie którego stopnia. Jeżeli gracz posiada kilka postaci, a każda z nich jest szlachcicem z imienia króla i królestwa, każda z tych postaci może ubiegać się o swoje prawa i występować w swoim imieniu lub lobbować fabularnie za sprawami innych postaci obecnych na sejmiku. Obecność na sejmiku jest dobrowolna, lecz pominięcie obrad może skończyć się nieuwzględnieniem czyichś racji z powodu nieobecności i nieprzedstawienia ich. Sejmiki dyskutują o sprawach bieżących dotykających bezpośrednio szlachciców, tak jak np. akty własności (tutaj następuje przekazanie jednostki terytorialnej i/lub lokacji na rzecz innego szlachcica), czy korzystanie z zasady Jałowego Terenu (ubieganie się o prawo do pewnej jednostki terytorialnej, która należy do innego szlachcica).

§6. Prawo feudalne działa w myśl zasady, że "wasal mojego wasala nie jest moim wasalem", z wyłączeniem suzerena królestwa, który jest nadrzędnym seniorem wszystkich bez wyjątku z grona stanu szlacheckiego. Wasal zobowiązany jest służyć swojemu seniorowi radą i pomocą podczas wojny, bezwzględnie mając przede wszystkim na uwadze dobro królestwa Valfden. Wasal może wypowiedzieć posłuszeństwo swojemu seniorowi, gdy ten pogwałci konstytucję Valfden, działając na szkodę królestwa. W takim przypadku wasala nie obowiązują żadne zobowiązania relacji wasal-senior wynikające z niniejszej konstytucji czy innych ustaw prawa feudalnego i prawa powszechnego. Wasal może, chociaż nie jest zmuszony, stawić się na wezwanie zbrojne swojego seniora podczas pokoju, gdy królestwo Valfden nie prowadzi żadnej wojny z innym, obcym państwem.

2. Przesunięto poniższy zapis Konstytucji do Zasad Ogólnych:
Cytuj
Nie wolno ograniczać praw ludu do posiadania i noszenia broni, gdyż bezpieczeństwo wolnego Valfden wymaga dobrze wyszkolonej milicji.

3. W Zasadach Gry na wiki Marantu pojawił się nowy wpis, skupiający w sobie wszystkie zagadnienia a propos szlachectwa i feudalizmu, odsyłający do odpowiednich, już istniejących wpisów w celu poszerzenia wiedzy (jak np. Heraldyka czy spis własności ziemskich i zysków płynących z ich posiadania). Prosimy o zapoznanie się z nim pod tym linkiem: KLIK!

4. Na podstawie powyższego wpisu pragniemy zwrócić uwagę, że do gry weszły dwie nowe mechaniki, tj. możliwość przyznawania graczom pojedynczych lokacji w celach zarobkowych, które będą przynosiły miesięczny dochód, jak i możliwość odbierania nieaktywnym graczom ich ziem, tak, by inni mogli zacząć je pozyskiwać i rozwijać je ku chwale królestwa Valfden i swojego rodu.
TL;DR

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 
SMF 2.0.15 | SMF © 2011, Simple Machines
Enotify by CreateAForum.com

DarkBreak by DzinerStudio
Copyright 2005-2014 Tawerna Gothic - Oficjalny Polski serwis o grach z serii Gothic. Wszelkie prawa zastrzeżone.