Autor Wątek: Błędy i niejasności z zasad gry  (Przeczytany 37329 razy)

Description:

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline Izabell Ravlet

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 3708
  • Reputacja: 4247
  • Płeć: Mężczyzna
  • Darlecio
    • Karta postaci

Odp: Błędy i niejasności z zasad gry
« Odpowiedź #40 dnia: 22 Czerwiec 2014, 21:36:56 »
http://marantwiki.tawerna-gothic.pl/index.php/Demon

W technice walki ma, że może przekształcić dłonie w ostrza. W statystykach jest wytrzymałość ostrzy. Przydało by się dopisać coś o tym w umiejętnościach i/lub atakach.

Offline Elrond Ñoldor

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 17213
  • Reputacja: 14987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Karta postaci

Odp: Błędy i niejasności z zasad gry
« Odpowiedź #41 dnia: 24 Czerwiec 2014, 00:27:26 »
Cytuj
Wśród bojowych statków stanowczą pozycje utrzymuje bryg, który swoją niezwykłą mobilnością, niezbyt wygórowaną ceną, predyspozycjami bojowymi a przede wszystkim niewielkimi rozmiarami, wyrasta do rangi niezawodnego zwiadowcy. Bryg to dwumasztowy statek żaglowy. Nie posiada gniazda obserwacyjnego,

Już chyba o tym wcześniej pisałem. Zwiadowca bez gniazda? I co on zobaczy? fale?

Forum Tawerny Gothic

Odp: Błędy i niejasności z zasad gry
« Odpowiedź #41 dnia: 24 Czerwiec 2014, 00:27:26 »

Offline Progan

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 3000
  • Reputacja: 3785
  • Płeć: Mężczyzna
    • Karta postaci

Odp: Błędy i niejasności z zasad gry
« Odpowiedź #42 dnia: 24 Czerwiec 2014, 10:07:29 »
No bo to druidzki statek, on obserwuje skażenie wód i śnięcie ryb. Edziu, Edziu...  <facepalm>

Offline Gordian Morii

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 10210
  • Reputacja: 10161
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nothing is true...
    • Karta postaci

Odp: Błędy i niejasności z zasad gry
« Odpowiedź #43 dnia: 24 Czerwiec 2014, 10:18:27 »
Już chyba o tym wcześniej pisałem. Zwiadowca bez gniazda? I co on zobaczy? fale?

Statki zostaną poprawione. Spoko, luz :)

Offline Gordian Morii

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 10210
  • Reputacja: 10161
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nothing is true...
    • Karta postaci

Odp: Błędy i niejasności z zasad gry
« Odpowiedź #44 dnia: 16 Lipiec 2014, 21:27:35 »
http://marantwiki.tawerna-gothic.pl/index.php/Wiwerna

Tam trzeba zmienić:
Cytuj
Skrzydła - Krwiopijca może latać, dzięki czemu dotarcie w trudno dostępne miejsca nie stanowi dla niego problemu.

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Błędy i niejasności z zasad gry
« Odpowiedź #45 dnia: 16 Lipiec 2014, 21:31:20 »

Canis

  • Gość
Odp: Błędy i niejasności z zasad gry
« Odpowiedź #46 dnia: 18 Lipiec 2014, 02:03:00 »
Samouczek tworzenia broni -> Włócznia
Samouczek tworzenia broni -> Kiścień

Cytuj
Nazwa broni: Kołysanka
Rodzaj: miecz
Typ: jednoręczny
Ostrość: 23
Wytrzymałość: 30
Opis: Wykuty z 1,25kg srebra i 0,09kg stali Valfdeńskiej o zasięgu 0,9 metra. Stosunkowo długi miecz o doskonale wypolerowanej, lustrzanej klindze, w miejsce głowicy wprawiono charakterystyczny, biały kamień.

Podaję te trzy rzeczy gdyż mam pytanie i chcę zwrócić uwagę na błąd:
Podany miecz jest wykonany z dwóch minerałów, należy do broni siecznej i na dodatek jest ponoć poprawny opis.
Kiścień "na pokaz" jest wykonany z dwóch różnych minerałów i ma wymienioną wagę jednego oraz drugiego minerału z osobna.
Włócznia "na pokaz" która jest równierz przedstawicielem broni siecznej, ma masy obu minerałów połączone w jedną masę i kolejno wymienione wykorzystane minerały.

Więc na podstawie tych trzech niespójnych rzeczy, chce sie dowiedzieć co jest w ogóle poprawne  ;[ .

Gracz Themo podał schematy do cechu (delikatnie mówiąc brzydko wykonane, niekonsekwentnie i w ogóle, no ale zrobił) opisując je dokładnie wymieniając wagę użytych minerałów (Jak w schemacie kiścienia) i te schematy są błędne (wiem bo poprawiałem teraz to widzę :P). Ale w samouczku jest inaczej wymienione, jednak ja uważam, ze powinniśmy utworzyć wówczas jedną wersję opisów dla broni wykonywanych z dwóch różnych minerałów, a nie, że są tutaj dwa różne style określenia tego.

http://marant.tawerna-gothic.pl/index.php/topic,3890.msg366985.html#msg366985 -> Tutaj są te schematy już poprawione i moim zdaniem poprawnie opisane...

« Ostatnia zmiana: 18 Lipiec 2014, 02:33:51 wysłana przez Salazar Trevant »

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Błędy i niejasności z zasad gry
« Odpowiedź #47 dnia: 18 Lipiec 2014, 09:07:30 »
Pewnie wkradł się błąd przy przekopiowywaniu. Tak to jest jak się prosi kilka osób o przygotowanie statystyk i pomimo tego, że mieli przestrzegać wzorca, każdy robi po swojemu. <ignorant>


Poprawna jest wersja ze spójnikiem "i".
Cytuj
Opis: Wykuta z 0,2kg czarnej rudy i 0,9kg drewna o zasięgu od (1,6 do 1,9 metra).

Offline Gordian Morii

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 10210
  • Reputacja: 10161
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nothing is true...
    • Karta postaci

Odp: Błędy i niejasności z zasad gry
« Odpowiedź #48 dnia: 04 Sierpień 2014, 08:19:28 »
Rozumiem, że tej bestii nie zabije nikt kto nie zna zaawansowanej magii

http://marantwiki.tawerna-gothic.pl/index.php/Ghuraz

I skoro jaszczur ma mieć wytrzymałość 50 nie posiadając na sobie niczego prócz skóry, to lol. Nawet miecz z czarnej rudy nie da mu rady. Ja się zastanawiam po jaką cholerę te wartości są tak śrubowane. Chyba tylko po to, żeby nikt tych potworów nie używał na wyprawach.

http://marantwiki.tawerna-gothic.pl/index.php/Dyskusja:Ettin

Kolejna propozycja z wytrzymałością 45. <facepalm>

Nawet wypaczona przez rudę Czarna wiwerna ma tylko 25 wytrzymałości. A jakiś zwyczajny gad, jest prawdziwym tankiem, bo... nie posiada żadnego pancerza...

Offline Rakbar Nasard

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 4493
  • Reputacja: 4124
  • Płeć: Mężczyzna
  • I will find you anywhere you go.
    • Karta postaci

Odp: Błędy i niejasności z zasad gry
« Odpowiedź #49 dnia: 04 Sierpień 2014, 10:07:56 »
Rozumiem, że tej bestii nie zabije nikt kto nie zna zaawansowanej magii

http://marantwiki.tawerna-gothic.pl/index.php/Ghuraz

I skoro jaszczur ma mieć wytrzymałość 50 nie posiadając na sobie niczego prócz skóry, to lol. Nawet miecz z czarnej rudy nie da mu rady. Ja się zastanawiam po jaką cholerę te wartości są tak śrubowane. Chyba tylko po to, żeby nikt tych potworów nie używał na wyprawach.

http://marantwiki.tawerna-gothic.pl/index.php/Dyskusja:Ettin

Kolejna propozycja z wytrzymałością 45. <facepalm>

Nawet wypaczona przez rudę Czarna wiwerna ma tylko 25 wytrzymałości. A jakiś zwyczajny gad, jest prawdziwym tankiem, bo... nie posiada żadnego pancerza...

Jak to nikt nie zabije? To że jesteś bez organizacji, to tylko i wyłącznie twoja sprawa, ale nie wymagaj, aby wsyzscy robili pod CIEBIE.

Ja zrobiłem i robić będę te potworki dla bardziej wyszokolonych graczy, jak lisze czy anioły, ale po kolei.

Mroczny Pakt (ścieżka maga i nekromaty) - może zabić przeciwnika używając zaawansowanych zaklęć, niemal każde obszarowe go zrani/ zabije.
Bractwo świtu - mają łaski bojowe dodające zadawane obrażenia; pokonają. Skoro każdy przeciwnik ma być bity stalowym mieczem (kogo stać na czarną rudę, panie!) to po co takie fajne umiejętności i czary Is wprowadzał? To są bossowie, a nie jakaś popierdółki.
Krwawe Kruki - każda kusza może zadać śmiertelne obrażenia.
Konkordat tego i tamtego - nie maja jeszcze zaklęć swoich, ale mieli mieć pierwotnie żywioł ziemi i powietrza. Też pokonają.

Także to twoje "nikt nie pokona" raczej nie ma przełożenia na to, czym gracze mogą dysponować. Powtarzam, to są dodane potwory - bossy, których ubić ciężko, czasem trzeba uciec. Ta gra już za bardzo was przyzwyczaiła do zabijania wszystkiego na swojej drodze, a jak to coś jest mocniejsze od was, to bulwers. Aby dać pole do popisu lepiej wyszkolonym graczom dodałem te potworki. Ich wytrzymałość wzięła się m.in. z ich wielkości. 20 metrów humanoida, to jadnak sporo, prawda? To na wysokość 7 kondygnacyjny blok!



Wymyśliłeś już jak poprawić umkę papugi, aby arcylisz mógł ja chociaż z jednego metra trafić?

Offline Izabell Ravlet

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 3708
  • Reputacja: 4247
  • Płeć: Mężczyzna
  • Darlecio
    • Karta postaci

Odp: Błędy i niejasności z zasad gry
« Odpowiedź #50 dnia: 18 Sierpień 2014, 20:01:25 »
Demon

Ma trofea z pospolitego demona, a to nieco inna maszkara.

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Błędy i niejasności z zasad gry
« Odpowiedź #51 dnia: 19 Sierpień 2014, 12:05:01 »
Demon

Ma trofea z pospolitego demona, a to nieco inna maszkara.
Poprawiłem.

Offline Wincent

  • Obywatel
  • ***
  • Wiadomości: 10
  • Reputacja: 12
    • Karta postaci

Odp: Błędy i niejasności z zasad gry
« Odpowiedź #52 dnia: 02 Wrzesień 2014, 23:54:07 »
Witam, taka mała niejasność w wiki nt. chowańców a mianowicie : "Jak zdobyć chowańca". Podpunkt ten nie opisuje jak go zdobyć, nie jest napisane czy musimy go posiąść sami, czy też kupić. A jeśli jest, to na pewno nie do końca czytelnie.

Poza tym, miło by było zrobić jakiś wzór na zgłaszanie błędów/niedociągnięć np.

Typ: np. błędny opis, złe szybkie łącze itd.
Propozycja poprawy: "Poprawny według użytkownika opis"
Miejsce występowania: Link

Offline TheMo

  • Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 5519
  • Reputacja: 4478
    • Karta postaci

Odp: Błędy i niejasności z zasad gry
« Odpowiedź #53 dnia: 03 Wrzesień 2014, 00:17:10 »
Witam, taka mała niejasność w wiki nt. chowańców a mianowicie : "Jak zdobyć chowańca". Podpunkt ten nie opisuje jak go zdobyć, nie jest napisane czy musimy go posiąść sami, czy też kupić. A jeśli jest, to na pewno nie do końca czytelnie.

Poza tym, miło by było zrobić jakiś wzór na zgłaszanie błędów/niedociągnięć np.

Typ: np. błędny opis, złe szybkie łącze itd.
Propozycja poprawy: "Poprawny według użytkownika opis"
Miejsce występowania: Link

No tak, to się zmieni na dniach. A jeśli chcesz chowańca, musisz go zdobyć na wyprawie. Co do wzoru to ja nie jestem jego zwolennikiem.

Offline Elrond Ñoldor

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 17213
  • Reputacja: 14987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Karta postaci

Odp: Błędy i niejasności z zasad gry
« Odpowiedź #54 dnia: 03 Wrzesień 2014, 00:19:43 »
Witam, taka mała niejasność w wiki nt. chowańców a mianowicie : "Jak zdobyć chowańca". Podpunkt ten nie opisuje jak go zdobyć, nie jest napisane czy musimy go posiąść sami, czy też kupić. A jeśli jest, to na pewno nie do końca czytelnie.

Poza tym, miło by było zrobić jakiś wzór na zgłaszanie błędów/niedociągnięć np.

Typ: np. błędny opis, złe szybkie łącze itd.
Propozycja poprawy: "Poprawny według użytkownika opis"
Miejsce występowania: Link


Chłopie, spóźniłeś się dobry tydzień. Wystartowałbyś do wyborów na Lorda. Byłbyś chyba jednym z najlepszych ;)

Ogólnie to nie widziałem, by ktoś go sprzedawał. Wydaje mi się, że chyba byłoby można go odkupić od gracza (ja mam dwa, ale nie oddam, bo chce mieć zoo).
Osobiście obydwoje zdobyłem na wyprawach. Były one dosyć trudne (nie dlatego, że jednego z nich prowadził Salazar). Po prostu natknęliśmy się na młode. Czy takie zadania są akceptowane przez głównego MG? Czy każdy może sobie takie zrobić? Tego nie wiem. Mogę Cię jednak zapewnić, że jako jeden z nowych Lordów dołożę wszelkich starań, by za mojej kadencji znalazł się dotyczący tego odpowiedni wyczerpujący wpis.

Canis

  • Gość
Odp: Błędy i niejasności z zasad gry
« Odpowiedź #55 dnia: 03 Wrzesień 2014, 00:43:29 »
Chowańce można kupić oraz sprzedać póki nie zostaną poddane tresurze i nie osiągną dorosłości. Okresy czasu tresury i osiągnięcia dorosłości są opisane we wpisie. Chowańce zdobywa się na wyprawach. Wyprawy nie muszą być akceptowane przez MG, jednak jeżeli mają dziać się ważne wydarzenia, a zdobywanie chowańców moim zdaniem takim jest, MG Isentor powinien otrzymać o tym przynajmniej informację a nawet scenariusz (tak jak było też z wyprawą, na której pojawiły się Harsesisy).

Owszem, nie zostało to dobrze zapisane pod względem mechaniki gry, będziemy musieli się tym zająć :) .

Na temat wzoru to jestem przeciwny, gdyż nie wszystko jest łatwo tak sklasyfikować. Lepiej zwyczajnie opisać problem własnymi słowami, są instrumenty i organy, które zajmują się między innymi poprawianiem zasad gry, MG czy Izba lordów, które z pewnością podejmą te kwestie, gdy będą zdolne by to wykonać ;) . Tak myślę.

Offline Wincent

  • Obywatel
  • ***
  • Wiadomości: 10
  • Reputacja: 12
    • Karta postaci

Odp: Błędy i niejasności z zasad gry
« Odpowiedź #56 dnia: 03 Wrzesień 2014, 07:24:12 »
!KLIK!
We wzorze do skopiowania znajduje się "Opis" - teoretycznie można założyć, że jest to opis domu ale nie jest to opisane przykładem, stąd na przykład w moim domostwie opisu hacjendy brak.
Bez tego opisiku cięzko będzie zaprosić kogoś do siebie, tym samym ciężko o opisanie zachowań postaci.

Proponowane rozwiązanie:
Dodanie wpisu we "Wzór domostwa"
Opis:(Zobrazowanie słowne naszego mieszkania np. Jest to mała, nie budząca poczucia bezpieczeństwa kliczka. W środku nie znajdziemy zbyt wielu przedmiotów codziennego użytku, spróchniały kufer, zbite z desek coś co można nazwać łóżkiem, na przeciwko którego przy ściance stoi mały stosunkowo nowy i sprawny stolik)

!KLIK!
Mógłby ktoś jeszcze zająć się opisaniem jak używać mutagenów? Zgaduje, że mam przyjmować stopniowo, ale nie podano w deskrypcji, że muszę być kimś specjalnym - czyli może to robić każdy?
Proponowane rozwiązanie:
Dodanie wymagań użytkowania mutagenów, czy MG uznaje to czy udało nam się przeżyć? Czy dana mikstura, nie przepaliła mojej wątroby doszczętnie i tym podobne - przez te braki nowy gracz, z trudem będzie mógł starać się o miano nad człowieka czy też mutanta.

!KLIK!
Może by tak zająć się jakimś słowniczkiem pojęć - zastosowanie finiszera do tej pory nie jest mi znane.
Proponowane rozwiązanie:
Dodanie deskrypcji finiszera na samym dole w tym dziale, bądź zamieszczenie go w w.w słowniczku pojęć.
« Ostatnia zmiana: 03 Wrzesień 2014, 07:37:56 wysłana przez Wincent »

Offline Funeris Venatio

  • Arystokrata
  • ***
  • Wiadomości: 8062
  • Reputacja: 8788
  • Płeć: Mężczyzna
  • Im więcej wiem, tym więcej wiem, że nic nie wiem.
    • Karta postaci

Odp: Błędy i niejasności z zasad gry
« Odpowiedź #57 dnia: 03 Wrzesień 2014, 08:12:09 »
!KLIK!
We wzorze do skopiowania znajduje się "Opis" - teoretycznie można założyć, że jest to opis domu ale nie jest to opisane przykładem, stąd na przykład w moim domostwie opisu hacjendy brak.
Bez tego opisiku cięzko będzie zaprosić kogoś do siebie, tym samym ciężko o opisanie zachowań postaci.

Proponowane rozwiązanie:
Dodanie wpisu we "Wzór domostwa"
Opis:(Zobrazowanie słowne naszego mieszkania np. Jest to mała, nie budząca poczucia bezpieczeństwa kliczka. W środku nie znajdziemy zbyt wielu przedmiotów codziennego użytku, spróchniały kufer, zbite z desek coś co można nazwać łóżkiem, na przeciwko którego przy ściance stoi mały stosunkowo nowy i sprawny stolik)

!KLIK!
Mógłby ktoś jeszcze zająć się opisaniem jak używać mutagenów? Zgaduje, że mam przyjmować stopniowo, ale nie podano w deskrypcji, że muszę być kimś specjalnym - czyli może to robić każdy?
Proponowane rozwiązanie:
Dodanie wymagań użytkowania mutagenów, czy MG uznaje to czy udało nam się przeżyć? Czy dana mikstura, nie przepaliła mojej wątroby doszczętnie i tym podobne - przez te braki nowy gracz, z trudem będzie mógł starać się o miano nad człowieka czy też mutanta.

!KLIK!
Może by tak zająć się jakimś słowniczkiem pojęć - zastosowanie finiszera do tej pory nie jest mi znane.
Proponowane rozwiązanie:
Dodanie deskrypcji finiszera na samym dole w tym dziale, bądź zamieszczenie go w w.w słowniczku pojęć.

Ad 1. Wydaje mi się, że nikt nigdy nie miał problemu z odnalezieniem się w czyimś domku. Gracze (niekoniecznie gospodarze przybytku) sami opisywali to, co widzą, gospodarz ewentualnie nieco ich poprawiał, albo dopowiadał. Jeżeli chcesz, możesz po prostu opis domku do swojego mieszkania dodać, nikt nie będzie Ci robił z tego powodu pretensji.

Ad 2. Nie odpowiem. Nie używa się ich na każdym kroku, dopiero raczej po upływie jakiegoś tam czasu gry, więc na razie tą kwestią się po prostu nie przejmuj.

Ad 3. Definicja finiszera jest wyczerpująca wytłumaczona każdemu nowemu graczowi podczas zadania szkoleniowego u Respeva w mieście Atusel. Jest to jeden z pierwszych kroków w grze, zaraz po założeniu domku, kupieniu jakiejś broni i nauczeniu się jak nią posługiwać. Uważam więc, że nie ma potrzeby umieszczać gdzieś jakiejś dodatkowej definicji.

Offline Elrond Ñoldor

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 17213
  • Reputacja: 14987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Karta postaci

Odp: Błędy i niejasności z zasad gry
« Odpowiedź #58 dnia: 03 Wrzesień 2014, 10:50:23 »
Cytuj
O mnie
(opisujesz losy postaci przed trafieniem na Valfden, swoją historie, charakter i wygląd.)

Cytuj
O mnie
Opis

Jak sam widzisz owy 'opis' to, że zacytuję: "opisujesz losy postaci przed trafieniem na Valfden, swoją historie, charakter i wygląd".

Cytuj
!KLIK!
Mógłby ktoś jeszcze zająć się opisaniem jak używać mutagenów? Zgaduje, że mam przyjmować stopniowo, ale nie podano w deskrypcji, że muszę być kimś specjalnym - czyli może to robić każdy?
Proponowane rozwiązanie:
Dodanie wymagań użytkowania mutagenów, czy MG uznaje to czy udało nam się przeżyć? Czy dana mikstura, nie przepaliła mojej wątroby doszczętnie i tym podobne - przez te braki nowy gracz, z trudem będzie mógł starać się o miano nad człowieka czy też mutanta.

Mutageny nie są dostępne dla zwykłych graczy. Musiałbyś dołączyć do Mrocznego Paktu. Te pierwsze mówią o przemianie w bestię, ostatni związany jest z magiczną specjalizacją witalizmem.

Co mogę Ci powiedzieć. Wpis na wiki jest do dupy. :)

Offline Gordian Morii

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 10210
  • Reputacja: 10161
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nothing is true...
    • Karta postaci

Odp: Błędy i niejasności z zasad gry
« Odpowiedź #59 dnia: 03 Wrzesień 2014, 11:19:53 »
Nie mniej wikipedią się nie przejmuj. Większość obecnych lordów jako punkt swojego programu wpisywała "poprawę wpisów" na wikipedii, więc daj im pracować, a sam wdróż się w grę tak jak Ci napisał Fun.

Załóż domek (to już masz) -> naucz się specjalizacji walki u Jana -> kup broń odpowiadającą Twojej specjalizacji u Karena -> zgłoś się na zadanie szkoleniowe do Respeva -> a potem już korzystaj z gry.

Forum Tawerny Gothic

Odp: Błędy i niejasności z zasad gry
« Odpowiedź #59 dnia: 03 Wrzesień 2014, 11:19:53 »

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 
top