Autor Wątek: Pomoc związana z grą  (Przeczytany 282539 razy)

Description:

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Zaidaan

  • Magnat
  • ***
  • Wiadomości: 1812
  • Reputacja: 1668
    • Karta postaci

Odp: Pomoc związana z grą
« Odpowiedź #3240 dnia: 24 Listopad 2017, 19:56:12 »
Feudalizm: Kiellon aep Kharim jest wasalem Themo Kacmarusa i prawo nakazuje jej posłuszeństwo względem seniora .

Weźcie to jej zmienicie na mu.

http://marantwiki.tawerna-gothic.pl/index.php/W%C5%82asno%C5%9Bci_ziemskie_oraz_zysk_p%C5%82yn%C4%85cy_z_ich_posiadania#Dystrykt_Ikhar

Prosze bardzo ;)

Offline Gunses

  • Arystokrata
  • ***
  • Wiadomości: 15010
  • Reputacja: 14198
  • Płeć: Mężczyzna
  • jak z debilem.
    • Karta postaci

Odp: Pomoc związana z grą
« Odpowiedź #3241 dnia: 17 Grudzień 2017, 08:29:16 »
Chciałbym zapytać ile trwa naprawa uszkodzonego oręża? Bo to chyba wymaga innego czasu niż ukucie z surowej sztaby broni, hm?

Forum Tawerny Gothic

Odp: Pomoc związana z grą
« Odpowiedź #3241 dnia: 17 Grudzień 2017, 08:29:16 »

Offline Dragosani

  • Król
  • ***
  • Wiadomości: 13737
  • Reputacja: 11794
  • Płeć: Mężczyzna
  • Chwalmy Tawernę!
    • Karta postaci

Odp: Pomoc związana z grą
« Odpowiedź #3242 dnia: 17 Grudzień 2017, 09:34:07 »
Z tego co wiem nie ma chyba określonego czasu. Co oczywiście jest głupotą, więc jakiś trzeba byłoby dodać. Myślę, że nie więcej niż połowę czasu wykuwnia/przerwy pomiędzy tworzeniem.

Offline Gunses

  • Arystokrata
  • ***
  • Wiadomości: 15010
  • Reputacja: 14198
  • Płeć: Mężczyzna
  • jak z debilem.
    • Karta postaci

Odp: Pomoc związana z grą
« Odpowiedź #3243 dnia: 17 Grudzień 2017, 15:10:48 »
Z tego co wiem nie ma chyba określonego czasu. Co oczywiście jest głupotą, więc jakiś trzeba byłoby dodać. Myślę, że nie więcej niż połowę czasu wykuwnia/przerwy pomiędzy tworzeniem.
No trzeba by dodać. Bo łatwiej w sumie naprawić 30 mieczy - krótszy czas, niż wykuwać od zera.

Uszkodzenia określają ile procent pierwotnego materiału jest potrzebne na odnowienie np. broni. To może czas też na takiej zasadzie określić? 30% pierwotnego surowca, to i 30% czasu potrzebnego na wykucie/przerwy w pomiędzy kuciem. Hm?

Offline Nawaar

  • Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 9629
  • Reputacja: 11037
  • Płeć: Mężczyzna
    • Karta postaci

Odp: Pomoc związana z grą
« Odpowiedź #3244 dnia: 17 Grudzień 2017, 15:30:02 »
No trzeba by dodać. Bo łatwiej w sumie naprawić 30 mieczy - krótszy czas, niż wykuwać od zera.

Uszkodzenia określają ile procent pierwotnego materiału jest potrzebne na odnowienie np. broni. To może czas też na takiej zasadzie określić? 30% pierwotnego surowca, to i 30% czasu potrzebnego na wykucie/przerwy w pomiędzy kuciem. Hm?

Dobra koncepcja.

Offline Gunses

  • Arystokrata
  • ***
  • Wiadomości: 15010
  • Reputacja: 14198
  • Płeć: Mężczyzna
  • jak z debilem.
    • Karta postaci

Odp: Pomoc związana z grą
« Odpowiedź #3245 dnia: 17 Grudzień 2017, 16:12:16 »
By Gunses®

Offline Funeris Venatio

  • Arystokrata
  • ***
  • Wiadomości: 8062
  • Reputacja: 8788
  • Płeć: Mężczyzna
  • Im więcej wiem, tym więcej wiem, że nic nie wiem.
    • Karta postaci

Odp: Pomoc związana z grą
« Odpowiedź #3246 dnia: 06 Marzec 2018, 13:55:02 »
Muszę zamienić talenty na brązowe.
Nauczyciel odsyła mnie do wiki, ale wpis tam jest bardzo stary, mówiący jeszcze o Szarleju. Mogę w tamtym temacie w tym momencie zamienić swoje złote talenty na brązowe?

Offline Nawaar

  • Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 9629
  • Reputacja: 11037
  • Płeć: Mężczyzna
    • Karta postaci

Odp: Pomoc związana z grą
« Odpowiedź #3247 dnia: 06 Marzec 2018, 14:11:34 »
Tak możesz. Nikt nie zmienił Szarleja na Emericka.

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Pomoc związana z grą
« Odpowiedź #3248 dnia: 11 Marzec 2018, 15:45:26 »
Co to jest i jak wygląda?
- Kusze valfdeńskie (zasięg do 300 metrów)
- Kusze elanoiskie (zasięg do 150 metrów)
- Kusze varrokańskie (zasięg do 500 metrów)
- Kusze torgońskie (zasięg do 150 metrów)
- Kusze isgharskie (zasięg do 250 metrów)



Cytuj
Do kuszy dołączono zbiornik 50ml na jad bestii I, II i III kategorii wyposażony dozownik 1ml, który przy strzale pokrywa grot strzały jadem. Jad może zaaplikować do kuszy każdy łuczarz.
Jak to działa?

Offline Dragosani

  • Król
  • ***
  • Wiadomości: 13737
  • Reputacja: 11794
  • Płeć: Mężczyzna
  • Chwalmy Tawernę!
    • Karta postaci

Odp: Pomoc związana z grą
« Odpowiedź #3249 dnia: 11 Marzec 2018, 16:09:24 »
Nie bardzo rozumiem czego dotyczy pierwsze pytanie. Jest obecnie kilka rodzajów kusz. Każdy ma inne właściwości. Dzięki temu jest większy wybór.

Drugie pytanie. To działa tak jak zatruwanie przez przeciwników. Z tym, że tutaj kusznik musi najpierw zdobyć truciznę (czyli robota dla myśliwych), a następnie zapłacić łuczarzowi, aby zaaplikował dawkę trucizny do pojemniczka. Więc robota dla rzemieślnika.

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Pomoc związana z grą
« Odpowiedź #3250 dnia: 11 Marzec 2018, 16:35:22 »
Nie bardzo rozumiem czego dotyczy pierwsze pytanie. Jest obecnie kilka rodzajów kusz. Każdy ma inne właściwości. Dzięki temu jest większy wybór.
We wpisie o kuszach widnieją takie nazwy:
- Kusze valfdeńskie (zasięg do 300 metrów)
- Kusze elanoiskie (zasięg do 150 metrów)
- Kusze varrokańskie (zasięg do 500 metrów)
- Kusze torgońskie (zasięg do 150 metrów)
- Kusze isgharskie (zasięg do 250 metrów)

Tak więc chciałbym się dowiedzieć co to są za kusze i jak wyglądają, ponieważ te nazwy niczego mi nie mówią. Stary wpis dotyczący kuszy wyczerpuje temat samej "kuszy" jej wyglądu itp. Brak jednak wzmianki o tych nowych kuszach. Chciałbym się dowiedzieć czym można walczyć w grze. Sama nazwa nie mówi mi co to jest kusza valfdeńska i czym się różni od kuszy. Tym bardziej nie wiem czym jest kusza varrokańska i co to za konstrukcja, że pozwala na strzał bełtu aż do 500 metrów. To jakiś model balisty?


Drugie pytanie. To działa tak jak zatruwanie przez przeciwników. Z tym, że tutaj kusznik musi najpierw zdobyć truciznę (czyli robota dla myśliwych), a następnie zapłacić łuczarzowi, aby zaaplikował dawkę trucizny do pojemniczka. Więc robota dla rzemieślnika.
ÂŹle się zrozumieliśmy. Bo nie pytałem o to kto na tym zarabia i co komu sprzedaje. Chodziło mi o to jak to się dzieje, że "Do kuszy dołączono zbiornik 50ml na jad bestii I, II i III kategorii wyposażony dozownik 1ml, który przy strzale pokrywa grot strzały jadem. Jad może zaaplikować do kuszy każdy łuczarz."

Gdzie w kuszy znajduje się ten zbiorniczek? Jak się go napełnia? W którym momencie grot zostaje pokryty trucizną i w jaki sposób?

Przygotowanie zatrutych strzał lub bełtów różniło się w zależności od trucizny, która trzeba grot pokryć. Trucizny były pozyskiwane i sprzedawane w różnym litrażu. Jak działa ten genialny wynalazek, że wie w jakiej ilości pokryć grot trucizną?

Jeśli zbiornik ma 50ml a jeden strzał wykorzystuje 1ml trucizny to mamy 50 strzałów nim trucizna w zbiorniku się skończy.

1ml trucizny na grot bełtu nie jest miarodajny jeśli porównamy 1ml trucizny krwiopijcy i 1ml trucizny wiwerny. Ten drugi będzie oczywiście skuteczniejszy. Czy oba mogą być tak samo skuteczne? Oczywiście ale gdy zrobimy to po staremu i wykorzystamy 10ml trucizny krwiopijcy na grot. Tak więc po co przepłacać?

Jeśli wcześniej trucizny były pozyskiwane w określonej ilości i sprzedawane w butelkach o określonym litrarzu. To do zatruwania grotów na kołczan było tego potrzeba zawsze tyle, by miało to sens w zależności od trucizny.

Czyli słabszych i łatwych do pozyskania trucizn trzeba było nałożyć więcej niż tych mocnych i rzadkich. Pomimoto opłacalne nadal było inwestowanie w tanie i słabe trucizny.

Teraz wystarczy kupić jeszcze mniej jeszcze teńszej trucizny by starczyła na więcej. Więc jak to ma się do...
Z tym, że tutaj kusznik musi najpierw zdobyć truciznę (czyli robota dla myśliwych), a następnie zapłacić łuczarzowi, aby zaaplikował dawkę trucizny do pojemniczka. Więc robota dla rzemieślnika.
Przecież ma teraz mniej roboty i mniej zarabia. xD Ale na pewno zarobieni myśliwi przemówią mi do rozumu. Co nie?

Offline Dragosani

  • Król
  • ***
  • Wiadomości: 13737
  • Reputacja: 11794
  • Płeć: Mężczyzna
  • Chwalmy Tawernę!
    • Karta postaci

Odp: Pomoc związana z grą
« Odpowiedź #3251 dnia: 11 Marzec 2018, 16:48:16 »
Cytuj
Tak więc chciałbym się dowiedzieć co to są za kusze i jak wyglądają, ponieważ te nazwy niczego mi nie mówią. Stary wpis dotyczący kuszy wyczerpuje temat samej "kuszy" jej wyglądu itp. Brak jednak wzmianki o tych nowych kuszach. Chciałbym się dowiedzieć czym można walczyć w grze. Sama nazwa nie mówi mi co to jest kusza valfdeńska i czym się różni od kuszy. Tym bardziej nie wiem czym jest kusza varrokańska i co to za konstrukcja, że pozwala na strzał bełtu aż do 500 metrów. To jakiś model balisty?

Aha, czyli w tym przypadku chodzi ci głównie o opis tych kusz. Izbo?
A co do zasięgu varrokańskich, to przypadkiem stare kusze nie miały dokładnie takiego samego?

Cytuj
ÂŹle się zrozumieliśmy. Bo nie pytałem o to kto na tym zarabia i co komu sprzedaje. Chodziło mi o to jak to się dzieje, że "Do kuszy dołączono zbiornik 50ml na jad bestii I, II i III kategorii wyposażony dozownik 1ml, który przy strzale pokrywa grot strzały jadem. Jad może zaaplikować do kuszy każdy łuczarz."

Gdzie w kuszy znajduje się ten zbiorniczek? Jak się go napełnia? W którym momencie grot zostaje pokryty trucizną i w jaki sposób?

Przygotowanie zatrutych strzał lub bełtów różniło się w zależności od trucizny, która trzeba grot pokryć. Trucizny były pozyskiwane i sprzedawane w różnym litrażu. Jak działa ten genialny wynalazek, że wie w jakiej ilości pokryć grot trucizną?

Jeśli zbiornik ma 50ml a jeden strzał wykorzystuje 1ml trucizny to mamy 50 strzałów nim trucizna w zbiorniku się skończy.

1ml trucizny na grot bełtu nie jest miarodajny jeśli porównamy 1ml trucizny krwiopijcy i 1ml trucizny wiwerny. Ten drugi będzie oczywiście skuteczniejszy. Czy oba mogą być tak samo skuteczne? Oczywiście ale gdy zrobimy to po staremu i wykorzystamy 10ml trucizny krwiopijcy na grot. Tak więc po co przepłacać?

Jeśli wcześniej trucizny były pozyskiwane w określonej ilości i sprzedawane w butelkach o określonym litrarzu. To do zatruwania grotów na kołczan było tego potrzeba zawsze tyle, by miało to sens w zależności od trucizny.

Czyli słabszych i łatwych do pozyskania trucizn trzeba było nałożyć więcej niż tych mocnych i rzadkich. Pomimoto opłacalne nadal było inwestowanie w tanie i słabe trucizny.

To wcześniej można było zatruwać broń? Jakoś nie kojarzę tej mechaniki. A przynajmniej nikt z tego nie korzystał. Ale do rzeczy. To jasne, że jad krwiopijcy jest znacznie słabszy od jadu wiwerny. Jest to opisane we wpisach w Bestiariuszu. Można w sumie dodać wzmiankę we wpisach potworów co dokładnie robi ten 1ml trucizny.

Izbo, sugestie?
« Ostatnia zmiana: 11 Marzec 2018, 16:54:44 wysłana przez Dragosani »

Offline Melkior Tacticus

  • Król
  • ***
  • Wiadomości: 7321
  • Reputacja: -3620
    • Karta postaci

Odp: Pomoc związana z grą
« Odpowiedź #3252 dnia: 11 Marzec 2018, 17:26:01 »
Nieważne... opis kusz jest

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Pomoc związana z grą
« Odpowiedź #3253 dnia: 11 Marzec 2018, 20:17:31 »
Aha, czyli w tym przypadku chodzi ci głównie o opis tych kusz. Izbo?
A co do zasięgu varrokańskich, to przypadkiem stare kusze nie miały dokładnie takiego samego?
Nie przypominam sobie. Nadal nie wiem co to jest. Czyli na ten czas wyjaśnienie nie istnieje?


To wcześniej można było zatruwać broń? Jakoś nie kojarzę tej mechaniki. A przynajmniej nikt z tego nie korzystał. Ale do rzeczy. To jasne, że jad krwiopijcy jest znacznie słabszy od jadu wiwerny. Jest to opisane we wpisach w Bestiariuszu. Można w sumie dodać wzmiankę we wpisach potworów co dokładnie robi ten 1ml trucizny.

Izbo, sugestie?
Tak. To bardzo dobrze, że dodacie taki opis. Tylko, że w przypadku 1ml musicie zapisać, że praktycznie wszystkie trucizny poza tymi wyjątkowo śmiertelnymi - będą bezużyteczne. Bo w dawce 1ml są bezużyteczne. :)


Nieważne... opis kusz jest
Gdzie znajdę taki opis?

Offline Melkior Tacticus

  • Król
  • ***
  • Wiadomości: 7321
  • Reputacja: -3620
    • Karta postaci

Odp: Pomoc związana z grą
« Odpowiedź #3254 dnia: 11 Marzec 2018, 20:42:13 »
Dla kusz valfdeńskich +25 do ostrości oraz bonus zamieszczony w opisie: Sposób mocowania kuszy valfdeńskiej nie blokuje miejsca w ekwipunku.
Dla kusz elanoiskich +15 do ostrości oraz bonus zamieszczony w opisie: Kusza zawiera magazynek na 3 bełty i odpowiednią ilość cięciw, pozwalając przez to na strzał serią pocisków, lub ogniem pojedynczym w różnych przeciwników. Wszystkie cięciwy naciągane są naraz.
Dla kusz varrokańskich +60 do ostrości. Rasy inne niż ork nie mogą z niej strzelać z konia.
Dla kusz torgońskich +30 do ostrości oraz bonus zamieszczony w opisie: Dzięki zastosowaniu układu soczewek z kuszy tej można oddać jeden perfekcyjny strzał na post na odległość mniejszą lub równą dwukrotnemu zasięgu kuszy.
Dla kusz isgharskich +20 do ostrości oraz bonus zamieszczony w opisie: Do kuszy dołączono zbiornik 50ml na jad bestii I, II i III kategorii wyposażony dozownik 1ml, który przy strzale pokrywa grot strzały jadem. Jad może zaaplikować do kuszy każdy łuczarz.


http://marantwiki.tawerna-gothic.pl/index.php/Samouczek_tworzenia_broni#Bro.C5.84_dystansowa

O to chodzi?

Offline Dragosani

  • Król
  • ***
  • Wiadomości: 13737
  • Reputacja: 11794
  • Płeć: Mężczyzna
  • Chwalmy Tawernę!
    • Karta postaci

Odp: Pomoc związana z grą
« Odpowiedź #3255 dnia: 11 Marzec 2018, 20:45:16 »
Cytuj
Nie przypominam sobie. Nadal nie wiem co to jest. Czyli na ten czas wyjaśnienie nie istnieje?

Ja jestem pewien, że "stare" kusze miały taki zasięg. To chcesz, aby OPISAÆ każdą z tych kusz? Jej wygląd, wymiary? Bo nie rozumiem czego właściwie oczekujesz.

Cytuj
Tak. To bardzo dobrze, że dodacie taki opis. Tylko, że w przypadku 1ml musicie zapisać, że praktycznie wszystkie trucizny poza tymi wyjątkowo śmiertelnymi - będą bezużyteczne. Bo w dawce 1ml są bezużyteczne. :)

No to już kwestia gracza, czy będzie używał czegoś, co da mu jakąś korzyść. Ale serio ja nie pamiętam mechaniki zatruwania broni. Gdzie to było zapisane?


Offline Kazmir MacBrewmann

  • Obywatel
  • ***
  • Wiadomości: 2836
  • Reputacja: 1909
    • Karta postaci

Odp: Pomoc związana z grą
« Odpowiedź #3256 dnia: 11 Marzec 2018, 20:48:26 »
Ja jestem pewien, że "stare" kusze miały taki zasięg. T



Miały xD


Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Pomoc związana z grą
« Odpowiedź #3257 dnia: 13 Marzec 2018, 23:28:45 »
Dla kusz valfdeńskich +25 do ostrości oraz bonus zamieszczony w opisie: Sposób mocowania kuszy valfdeńskiej nie blokuje miejsca w ekwipunku.
Dla kusz elanoiskich +15 do ostrości oraz bonus zamieszczony w opisie: Kusza zawiera magazynek na 3 bełty i odpowiednią ilość cięciw, pozwalając przez to na strzał serią pocisków, lub ogniem pojedynczym w różnych przeciwników. Wszystkie cięciwy naciągane są naraz.
Dla kusz varrokańskich +60 do ostrości. Rasy inne niż ork nie mogą z niej strzelać z konia.
Dla kusz torgońskich +30 do ostrości oraz bonus zamieszczony w opisie: Dzięki zastosowaniu układu soczewek z kuszy tej można oddać jeden perfekcyjny strzał na post na odległość mniejszą lub równą dwukrotnemu zasięgu kuszy.
Dla kusz isgharskich +20 do ostrości oraz bonus zamieszczony w opisie: Do kuszy dołączono zbiornik 50ml na jad bestii I, II i III kategorii wyposażony dozownik 1ml, który przy strzale pokrywa grot strzały jadem. Jad może zaaplikować do kuszy każdy łuczarz.


http://marantwiki.tawerna-gothic.pl/index.php/Samouczek_tworzenia_broni#Bro.C5.84_dystansowa

O to chodzi?
Spoko. <fajka>
Cytuj
oraz bonus zamieszczony w opisie
O co chodzi z tym bonusem z opisu?


No to już kwestia gracza, czy będzie używał czegoś, co da mu jakąś korzyść. Ale serio ja nie pamiętam mechaniki zatruwania broni. Gdzie to było zapisane?
Korzyść? To jest po prostu bezużyteczne dla większości trucizn. :D

Offline Dragosani

  • Król
  • ***
  • Wiadomości: 13737
  • Reputacja: 11794
  • Płeć: Mężczyzna
  • Chwalmy Tawernę!
    • Karta postaci

Odp: Pomoc związana z grą
« Odpowiedź #3258 dnia: 14 Marzec 2018, 07:38:20 »
Poruszyłem tę kwestię w Izbie, więc coś tam porzeźbimy <ignorant>

Offline Melkior Tacticus

  • Król
  • ***
  • Wiadomości: 7321
  • Reputacja: -3620
    • Karta postaci

Odp: Pomoc związana z grą
« Odpowiedź #3259 dnia: 14 Marzec 2018, 12:22:28 »
Spoko. <fajka> O co chodzi z tym bonusem z opisu?


O to

Dla kusz valfdeńskich +25 do ostrości oraz bonus zamieszczony w opisie: Sposób mocowania kuszy valfdeńskiej nie blokuje miejsca w ekwipunku.
Dla kusz elanoiskich +15 do ostrości oraz bonus zamieszczony w opisie: Kusza zawiera magazynek na 3 bełty i odpowiednią ilość cięciw, pozwalając przez to na strzał serią pocisków, lub ogniem pojedynczym w różnych przeciwników. Wszystkie cięciwy naciągane są naraz.
Dla kusz varrokańskich +60 do ostrości. Rasy inne niż ork nie mogą z niej strzelać z konia.
Dla kusz torgońskich +30 do ostrości oraz bonus zamieszczony w opisie: Dzięki zastosowaniu układu soczewek z kuszy tej można oddać jeden perfekcyjny strzał na post na odległość mniejszą lub równą dwukrotnemu zasięgu kuszy.
Dla kusz isgharskich +20 do ostrości oraz bonus zamieszczony w opisie: Do kuszy dołączono zbiornik 50ml na jad bestii I, II i III kategorii wyposażony dozownik 1ml, który przy strzale pokrywa grot strzały jadem. Jad może zaaplikować do kuszy każdy łuczarz.

Forum Tawerny Gothic

Odp: Pomoc związana z grą
« Odpowiedź #3259 dnia: 14 Marzec 2018, 12:22:28 »

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 
top